2 Hærligheter! Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Jeg er nå i uke 36+2. Formen er veldig opp og ned! Slitt med kvalme og dårlig matlyst hele svangerskapet,nå har jeg enkelte dager med kjempegod matlyst og masse energi. Andre dager veldig kvalm,slapp og generell uvell.Andre dager har jeg kynnere i ett sett,mens andre dager bare en og annen:) Litt murringer i ny og ne. Ser frem til babyen kommer! Hvordan er DIN form?
Vifikkiaugust Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Uke 40 blir det vel nå? Hadde termin på onsdag og er derfor 3 dager over den. Formen har blitt noe redusert de siste 2-3 ukene. Har hatt et veldig fint svangerskap hele veien egentlig, men nå har jeg vondt i en fot (overbelastning av ei sene mente legen), og har problemer med å gå noe særlig. Har innimellom veldig sterke kynnere og litt murringer. 2cm åpning visstnok. Håper det snart skjer noe. Ser veldig fram til å hilse på nurket nå
Lilli med småtrolla Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Jeg er i uke 39. Har i likhet med Viventeriaugust vert i toppform igjennom hele svangerskapet. Er forsåvidt i fysisk god form nå også. Men jeg lider av kraftige humørsvinger. Har av den grunn isolert meg. Bare kjefter, hisser meg og griner. Så ler jeg pluttselig. Helt rar. Ellers er jeg grådig utolmodig og lei av å vente. Håper jeg slipper overtid Gleder meg til å bli meg selv igjen
cakes Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 hei:) jeg er i uke 38 nå, og formen er bra.men jeg har mye vondt. har sliti med kraftig bekkenløsning hele svangerskapet, som nå er verre enn noen gang. stiv som en stokk:) de 3 siste ukene har jeg også hatt mye masrier, som til tider er ganske så kraftige. må puste meg gjennom de verste, og de kan holde på i flere timer av gangen. de siste dagene har det vært mest murringer, heldigvis:) litt kvalme og halsbrann til og fra, men ikke så mye at jeg vil si jeg plages med det. begynner å bli ganske sliten. gleder meg til nurket kommer og barseltiden! selv om jeg vet det innebærer både etterrier, sårt underliv og ømme bryster.. men heller det enn de smertene jeg har i bekkenet. etterrier virker jo som rene himmelen etter alle disse ukene med masrier.. hehe:)
alenemed1. ♥ Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Er i uke37+6. Formen er forsåvidt ganske bra men begynner å bli lei. Har vært sykemeldt siden feb, pga bekken og rygg plager men det har blitt værre nå så orker ikke mye aktivitet. En god del halsbrann, litt murringer og kynnere og masse nedpress så håper det skjer noe snart. Synes i grunn gullet bare kan komme nå er utroooooooooooolig lei alt så om jeg må gå på overtid kommer jeg til å bli helt loco i hodet. er ikke innstilt på å gå over i hele tatt, synes vente tiden har vært kjempe laaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnng jeg. gleder meg til ammevondt, nattevåk og barneskrik
MammanTilEmma❤ Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 er 38 uker idag:-) formen e dritt egentlig, har hat mye vondt de siste ukene, så håper det sjer noe snart:-) har jo vondt vær dag i underlivet pga at vesla ligger å presser på noen nerver vistnokk! så ska bli godt å bli færdig nå, gleder meg masse til å se det lille nurket:-D
Får en liten jente i aug:) Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 UKE 40 4 dager til termin! Er sliten,tung i magen, merker mye press i underlivet! vondt i bekkenet, å masse kynnere! ikke så vonde men magen er hard hele tiden!
nadjahe Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 Jeg er i UKE 42:) formen er bra... bare håper ting skjer idag/natt så jeg får følge sønnen min på sin første skoledag på onsdag.... PLIIIIS la meg føde nå
Juli-babypåvei Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 37+3 og veldig lei!!! Jeg har vært i god form gjennom hele svangerskapet, men nå er jeg tung, ikke i form av vekt, men tung mage!! Jeg er veldig plaget med halsbrann, tungpustenhet og mye vondt i halebenet. Jeg er mer enn klar for å møte nurket. Gleder meg max!!
h.hippo Skrevet 16. august 2009 #10 Skrevet 16. august 2009 Er i uke 35+4 og skal vel egentlig ikke klage! Formen har vært mye bedre enn sist svangerskap! Men det er det vanlige, sliter litt med bekkenet, halsbrann, urolige bein og er selvsagt klar for å få igjen kroppen min! Jeg gleder meg til å se vesla, sove på magen igjen, spise som jeg vil, osv....
Simarier Skrevet 16. august 2009 #11 Skrevet 16. august 2009 Jeg er i uke 40+0. To dager til termin med andre ord. Den siste halve uka har alt blitt veldig tungt. Kjempe masse kynnere, mensmurringer, ryggvondt og vondt i bekkenet. I tillegg har rastløse ben og armer eskalert til nye høyder, så nattesøvn er det dårlig med. Håper at noe er i gjære og skjer om ikke altfor lenge. Blir sprø av mangelen på søvn..
fødeklar lillegull 13.09.09 Skrevet 16. august 2009 #12 Skrevet 16. august 2009 Hei! Jeg er 36+3, og ganske lei allerede!!! Er mitt 3 svangerskap, så er vel litt mer kranglete denne gangen. Vært delvist sykmeldt siden jeg ble gravid omtrent, pga blødninger, kvalme, kynnere. 100 % siden mai, så begynner å bli en smule rastløs. Skal bli deilig å fungere skikkelig igjen ) Begynte å få en del maserier/ sterkere kynnere for 2-3 uker siden, så veldig slitsomt....håper virkelig jeg slipper å gå sånn til termin...hørte at med nr 3 så kan det bli sånn, så får bare prøve å belage seg på noen uker til ja...sukk...Ellers gleder vi oss veldig til å se snuppa....de mente det var jente, så håper det...( funnet fram kun rosa..hehe...) spiller jo ingen rolle. Gruer meg litt til fø dselen,,føder veldig raskt, så håper vi rekker fram:))Men den må jo ut, så prøver å se positivt på det. Det er jo fantastisk når vi er ferdige og får gullet på brystet...snufs...blir rørt bare jeg tenker på det....Ha en fin dag!!
mahita88 Skrevet 16. august 2009 #13 Skrevet 16. august 2009 Er i min 30 uke:D Føler meg i veldig fin form, men kjenner at jeg må ha meg en ekstra lur i løpe av dagen... Nyter nå bare de siste mnd av svangerskapet:)
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 16. august 2009 #14 Skrevet 16. august 2009 i uke 34. Har store pusteproblemer...grusomt...sliter med å sove pga. det:( Stakkars meg...snufs
Mammaioktober Skrevet 16. august 2009 #15 Skrevet 16. august 2009 Uke 32 her =D Hos meg er alt fint, bortsett fra at sparkene har begynt å gjøre vondt! Hun er helt vill der inne altså. Gleder meg til å bli ferdig nå, og har begynt å telle ned allerede. Hehe
anneluna Skrevet 16. august 2009 #16 Skrevet 16. august 2009 jeg er i uke 33+3 og formen er fin. plages mest av tett øre (pga hovne slimhinner går jeg ut i fra) og bekymringer for svineinfluensa. folk har begynt å få det på jobben nå, og jeg jobber 100 %. har også begynt få vondt i underlivet, men ikke noe mer enn jeg kan slappe av med. jeg har trent styrke gjennom hele svangerskapet og det tror jeg har gjort meg godt, men begynner å bli tung i rompa nå.
Tigerpote Skrevet 16. august 2009 #17 Skrevet 16. august 2009 Uke 33 her, begynner å bli litt lei. Halsbrann, føler ikke jeg får puste skikkelig, sover ikke alltid så godt, har blitt stor og tung, og har hovne føtter. Svingninger psykisk, ler og griner om hverandre. Sliten og trett. Har planer om å få en dag fri i uka. Første uka etter ferien var slitsom, og jeg orket ikke annet enn sofaen etter jobb, og mannen min må gjøre alt.. Tror det vil hjelpe mye å ha et avbrekk midt i uka.
Thale'min_Og_Meg Skrevet 16. august 2009 #18 Skrevet 16. august 2009 Jeg er snart i uke 38 og er egentlig i ganske fin form. Er utrolig lei av og vente. Vil bare se hun og ha henne i armene mine nå! Men skal inn på tirsdag og mest sansynlig bli satt igang. Blir jeg ikke det nå, blir jeg kjempe skuffet. Så går egentlig bare her og venter.. Sier de nei og sender meg hjem nå, er det jo bra, men blir utrolig kjedelig å dra hjem og kanskje ende med å gå 2 uker på overtid i tilleg. Føler jeg kommer til å miste litt motet da. men men har alt klart her iallefall. Ellers har jeg nå halsebrann, og vondt i bekkenet, sliten og trøtt hele tiden, går på do konstant.. Huff klage klage Men er snart i mål og det hjelper på det meste Blir så verdt det <3 <3 <3
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 16. august 2009 #19 Skrevet 16. august 2009 Er 28+1 i dag,jeg da. kom inn her i går. Er støtt og stadig trøtt,men overlever bra forde. Gleder meg til jeg kan si at jeg er over 30 uker. Er veldig utålmodig denne gangen.
chiquetita Skrevet 16. august 2009 #20 Skrevet 16. august 2009 Jeg er 33+3, og formen varierer veldig fra dag til dag. Har: Halsbrann Sover dårlig vondt i bekkenet. må tisse hele tiden kynnere veldig ofte Har også to fantastiske barn som viser hendyn til sliten mor en mann som gjør det meste med barna en veldig forståelsesfull arbeidsgiver og får verdens beste belønning for strevet om ca 6,5 uker:)
my&E *mistet vår datter* Skrevet 16. august 2009 #21 Skrevet 16. august 2009 Er akkurat 38 uker imorgen. Plaget med depresjoner i tredje mnd av svangerskapet. Kvalm de første 3 ukene. Bekkenplager fikk jeg i påsken som bare har blitt værre, men hjalp når legen sykemeldte meg etter 28. uke. Stortrivdes de 3 midterste månedene av sv.skapet. Men de siste mnd har det vært tungt. Litt deppa innimellom (mulig pga jeg ikke jobber og kommer meg nok ut + en hund som har slitt meg totalt ut psykisk, og null ferie) Sliter mye med bekkenet og halsbrann. Føler meg ikke veldig tung (bare lagt på meg rundt magen - ca 11 kilo til sammen nå, litt mer vann på slutten) men jeg føler meg stor. Jeg er ikke spesielt høy så jeg føler meg bare stappet og veldig veldig sliten. Det å kle på seg er et stort prosjekt - spesielt sokker og sko. Gleder meg nå veldig til magen er borte faktisk, selv om jeg sikkert ikke burde enda. Har begynt med modningsakupunktur hos jordmor, og skal behandles frem til fødsel. Har egentlig ikke noe å klage over om dagen, men er likvel veldig sliten så prøver å slappe av mest mulig nå før hun kommer
venter barn nr 6 okt fødeklar Skrevet 16. august 2009 #22 Skrevet 16. august 2009 jeg er i uke 32+6 blir veldig fort sliten og har forstuet venstre fot så jeg har problem med å gå. sover dårlig , og halsbrand i ett . gleder meg til å bli ferdig å få lille gutt i armene begynner bli utolmodig
gullemitt09 Skrevet 16. august 2009 #23 Skrevet 16. august 2009 Er 28+2 i dag, og ankom her inne i går =) Kjenner jeg blir litt misunt på dere som har kommet helt i slutten av svangerskapet... Formen her er veldig opp og ned... * super trøtt hele dagen * sliter med dårlig lungekapasitet (allerede) * halsbrannen virker som den har kommet for å bli * og di siste dagene har jeg hatt en del kynnere er 1000% sykemeldt pga høyrisikosvangerskap, så dagene går litt sakte... men den som venter på noe godt..... ;o)
pinjo Skrevet 16. august 2009 #24 Skrevet 16. august 2009 Hei, ikke for å være slem, men formen er super-bra!!!!! Er 35+3 Jobber 100%, sover som en stein hele natta, ingen tegn til bekkenløsning (enda), ikke vann i kroppen, ikke svær og tung, ikke trøtt og sliten og i følge samboeren min har jeg aldri vært i så godt humør som under graviditeten. Så lurer på når/om smellen kommer:) Lang og tøff fødsel kanskje.... Det går derfor an å være så heldig at man er i fin form under graviditeten også. Lykke til videre alle sammen!!
mymy Skrevet 16. august 2009 #25 Skrevet 16. august 2009 Jeg er i uke 37 og også i kjempegod form. Siste trimester har i grunnen vært det beste syns jeg. Tar meg en ekstra blund om jeg trenger det, men lever enda som vanlig. Full jobb og to små. Er ikke helt besatt av redebyggingen enda, håper den kommer snart siden jeg har en del rydding og ordning som gjenstår... Gleder meg veldig til nurket kommer men er ikke utålmodig. Var i grunnen ikke det med de andre heller. Det er jo uansett så kort tid igjen så babyen får komme når den er klar. Småplager som halsbrann og vann i hender og føtter er overkommelig, og en haug med dyner og puter rundt kroppen gjør at jeg sover veldig godt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå