Gå til innhold

Noen som vet dette om cøliaki?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min fikk igår i seg en saus som inneholdt hvetemel.

I natt kastet han opp og fikk feber. Han har hatt feber i hele dag og sist jeg målte var tempraturen hans 39.5.

Kan man få feber ved å få i seg feil mat når man har cøliaki, eller er det noe annet som gjør at han har feber?

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke feber her noe med det å gjøre........

Har en i familien som har det....men aldri oppfattet noe med feber!

Skrevet

Jeg har cøliaki selv, men har aldri hørt noe om at man kan få feber av å få i seg gluten

Skrevet

Ok, takk for svar.

Synst bare det er så merkelig.

Han er helt frisk ellers. Men i går fikk han som sagt i seg saus som inneholdt hvetemel.

I natt hadde han oppkast og feber.

Rart at han plutselig har fått feber sånn helt ut av det blå.

Skrevet

Jeg har også cøliaki, og det er ikke vanlig å få oppkast. Men mageknipg og diare er mere vanlig, Så jeg tror nok ikke at sausen var årsaken til oppkastet og feberen inatt. Jeg vet om flere som er dårlige, så det er nok "noe som går".

Får håpe han bllir fort bra igjen. Det er som regel bare en 2-3 dagers med den type sykdom.

God bedring til lillegutt!

Skrevet

Jeg har cøliaki selv, og kan reagere med oppkast og "varmefølelse" som minner om feber hvis jeg får i meg gluten i litt mengder.. så det er faktisk noen som kan reagere med å kaste opp maten ja..

Skrevet

Sønnen min reagerer med oppkast og har gjort det helt siden jeg begynte å gi han grøt som inneholdt gluten.

Tror oppkast er en veldig vanlig måte å reagere på.

Men feberen skjønner jeg bare ikke. Nå for 15 min siden hadde han 40 i feber og han skjelver en del.

Ekkelt!

Skrevet

Jeg reagerte også med oppkast før jeg gikk over på glutenfri diett. Nå reagerer jeg derimot ikke med oppkast lenger.

Skrevet

Guttungen har aldri fått feber ved glutenuhell, men denne cøliakien er noe for seg selv så jeg ville heller ikke utelukket det.

Men når jeg tenker etter så kastet han opp og hadde litt feber forrige uke, og aner enda ikke om det var omganssyke eller glutenuhell etter at han spise en ting han hadde mistet på gulvet først.

Er ikke lett det der, så skjønner at du lurer.

Men når det er feber så hadde jeg behandlet han som om det var omganssyke og tatt det derifra.

Skrevet

Nikkelita:

Oppkast er ikke den vanligste symptomen, men er langt ifra uvanlig heller.

Hos guttungen min er det den eneste skikkelige symptomen og det som først fortalte oss at han var syk.

Skrevet

huff å huff.

Skulle sånn ønske en av foreldrene mine var barnelege slik at jeg bare kunne ringt hjem når det var noe jeg lurte på istede for å ringe legevakten.

Legevakten fungerer som en opplysningstjeneste her hos oss.

Tipper vi får julekort av dem i år!

Skrevet

Tipper vi også er satt på julekortlisten :/

De symptomene du beskriver er noe som går her. Vet om mange som har vært syke på den måten siste dagene. Mye skjelvinger, plutselig feber.

Men som andre her sier. Sykdommer hos barn kan være litt utenom skjema til tider. Minsta vår har astma og får feber hvis hun blir utsatt for allergener i en dårlig periode. I vinter var det så ille at bare hun kom inn i samme rom som en hund hadde gått ut fikk hun feber og ble tett påfølgende natt. Ferie er ikke satt på "listen" til astma heller.

Hadde jeg vært deg ville jeg i første omgang bare tenkt sykdom. Blir ingen andre av dere smittet kan det være lurt å ha happeningen i bakhodet til neste gang det skjer et uhell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...