Gå til innhold

Hvor lenge er det greit å amme barn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og sex har man får og reprodusere seg, ikke ha sex for nytelse, så da håper jeg du mener det samme der anonym 20:43. Det var dagens dummeste uttalelse.

Skrevet

Jeg har en datter på 11 mnd...Jeg ammer 3 ganger daglig ennå...Er veldig stolt av det!!

Hun har nå fått 2 tenner å nå regner jeg med det blir full stans fremover.

Hun får på morgonen,ettermiddag og kveld..

Hun vil kun amme for kosen og litt for tørsten sin del men hun nyter den tiden hun får ved puppen. Kan ikke si jeg har noe imot det.

Er veldig fornøyd med at jeg har ammet så lenge å håper å kunne amme til 1 års vaksinen siden jeg vet hun reagerer med feber å vond i mage. Vil da ha sjans til å amme om hun ikke tar annen mat.

Hvor lenge dere ammer er opp til dere selv..

Noen barn mister helt intressen,noen har behovet pga at de ikke tåler så mye klumper i maten...

Jeg ammer ennå fordi jenta mi ikke tar smokk eller flaske..

Nå skal hun begynne i barnehagen så jeg regner med at innen et par uker så er puppen ut av bildet for henne.

Skrevet

Jeg ammer min datter på snart 18 mnd og jeg akter ikke slutte enda. Når hun nå begynner i barnehagen om ikke så lenge så slutter jeg på morgenen og dagen, men fortsetter med en liten kosestund på kvelden.

Den kontakten og nærheten jeg får med henne når hun får pupp er helt spesiell og fin. Jeg har flaskematet et barn og vet at man ikke er i nærheten av sånn kontakt uansett hvor mye jeg prøvde. Det har også hjulpet oss når ho har vært syk, eller når vi har vært på reise.

Jeg er enig i at det kan være merkelig å se noen amme et så stort barn på et offentlig sted, så det gjør jeg ikke. Men hjemme eller hos svigers så er det fritt fram. Mange nærmest krever at jeg må slutte å amme, men svigerfar synes det er helt topp og han støtter meg fullt ut.

Her får hver gjøre som de føler for, men holde seg for god til å trakkasere andre som velger noe annet.

Skrevet

Før jeg selv fikk barn så tenkte jeg at man ammet til barnet var 1 år og ferdig med det.

Har endret syn på det.

Tvillingene selvavvente seg da de var 8-9 mnd. Egentlig mye tidligere enn jeg hadde tenkt, men man kan ikke tvinge et barn til å die...

Minstejenta vil jeg gjerne amme så lenge som mulig, særlig fordi det virker som hun har kumelk-allergi (reagerer med oppkast og sprutbæsj når jeg spiser noe som inneholder ku-melk + har dårlig vektoppgang).

Håper å kunne gi henne noe morsmelk frem til hun er 2 år, så får vi se etter det.

Gleder meg til vi skal introdusere smaksprøver om en måneds tid, når hun fyller 6 mnd :)

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jeg tenker at de som skriver 6 mnd ikke har barn og heller ikke har ammet selv. Eller er 13 og et halvt.

Jeg fullammet jentene i 8 mnd, ammet mye fram til 13 mnd. Hvis det går skal jeg i hvert fall amme et år med neste..min personlige grense stopper vel ved et og et halvt år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...