alvesnuppa <3 Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Jeg tenker å bruke litt rolig musikk under fødselen, og har funnet frem noe. Men kanskje noen her inne kan komme med noen gode forslag ?
Pia-Malin Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Jeg har åtte uker til fødsel, men har allerede musikkvalget klart. Det blir helt klart David Gray for min del, veldig deilig og ganske rolig. Hva har du funnet frem så langt? Tar gjerne noen tips jeg og. :-)
Vifikkiaugust Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Jeg brente meg en cd sist med diverse favorittmusikk, ikke bare rolig musikk (greit med litt action-musikk også syntest jeg). Glemte den helt under fødselen... Tenker det blir å høre på radio denne gangen om jeg vil høre på noe.
Caity<3 Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 haha! Om du er som meg så kommer du ikke til å ense noen ting i rommet annet en riene dine. Jeg var i en annen verden, og merket verken leger, pappa'n eller jormødre.. Men det kan jo hende du vil ha glede av det da...
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Kan jo være man hører en og annen fin tone. Koselig med musikk etter at den lille har kommet og man bare koser seg
Pia-Malin Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 Hade en veeeeldig treig og lang fødsel sist gang, og tenker at musikk kanskje vil hjelpe til sånn at jeg ikke plager vettet ut av de som er rundt meg der og da, som jeg gjorde sist :-) :-)
Sommerfugl82 Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 Kommer sikkert litt an på hva man liker osv, men hva med Enya, Cafe Del Mar, chillout, lounge, ...hmmm....noe sm ikke er irriterende hverfall:)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 Nå kikker jeg inn her igjen..selv om det er 2 mnd siden jeg fikk:) Jeg og mannen min laget en egen spilleliste med rolig musikk som jeg likte før fødselen. Jeg var så bestemt på at dette ville jeg prøve. Alison Krauss - Mindy Smith - Enya - noe bølgebrusgreier.. Og mannen min spurte gang på gang, skal vi sette på litt musikk? Men nei! Jeg ville ha det stille og ikke ha irriterende lyder i bakgrunnen.. hehe Var ikke klar over at jeg ville reagere sånn på musikken.. Så tanken var jo god da, men arbeidet var forgjeves.
alvesnuppa <3 Skrevet 15. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2009 Det er jo ikke slik at jeg skal HØRE på musikk, bare ha det som bakgrunns"støy", og som en stemningssetter. Kanskje pappan også kommer til å sette pris på litt musikk Hva vet jeg, kanskje føler jeg ikke behov for det i det heletatt, men da velger jeg å ha noe klart for hånden om jeg ønsker å høre noen kjente beroligende sanger. Det skal også sies at jeg i utgangspunktet hører masse på musikk, hvor det preger hverdagen min i stor grad. Men disse er nok kanskje ikke så rolig og avslappende, som jeg ønsker det skal være under min fødsel. Hittil har jeg plukket litt div av: -Enya -Adele -Sting -John Mayer -David Gray ...(takk for et fint tips, han har mye god og rolig musikk) Kommer nok til å pløye igjennom spotify enda litt til, og kom gjerne med flere tips
alvesnuppa <3 Skrevet 17. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2009 Nora Jones har også noen rolige fine sanger...
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 17. august 2009 #11 Skrevet 17. august 2009 Hm, rolige songar....? eg tenker at det heller skulle ha vore noko med litt action i, nesten som treningsmusikk, hehe.. Det einaste eg har komt på som passande for situasjonen, er "break my body" av Pixies, eg er kjempeglad i Hanne Hukkelberg sin coverversjon av den. Break my body, hold my bones, hold my bones! Break my body, hold my bones, hold my bones!!!!!!!!
MathildeC Skrevet 17. august 2009 #12 Skrevet 17. august 2009 Mannen min tok med ipoden og en liten stereo sist gang og spilte noe musikk han hadde funnet for anledningen.. vet ikke hva det var, men nydelig rolig musikk med til og med noen måkeskrik i, he he. Jeg syntes fødselen var litt traumatisk sist, så det å høre på denne musikken i ettertid var faktisk nesten terapi for meg. Fikk bearbeide følelsene litt da.. tar med meg det denne gangen også, men vil også finne fram litt musikk selv. Blir nok rolig musikk på meg også, for å stresse ned kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå