på`an igjen Skrevet 16. august 2009 #26 Skrevet 16. august 2009 hei, Så kjekt å se så mange i samme situasjon! Jeg er 4+3, så termin ca 24. mai tror jeg. Har "visst" at jeg var gravid fra bare noen dager etter unnfangelse (første forsøk på å bli gravid igjen). Veldig rart. Har en 3åring så kjente igjen følelsen fra forrige gang. Jeg føler jeg har et lodd nede i magen. Kan også kjenne en kule på str med et jordbær hvis jeg trykker på magen. I dag har jeg også hatt stikninger, ellers i god form. Sist gang var jeg kvalm 24/7 fra uke 7-12, så er jo veldig spent nå. Jeg synes det er litt skummelt med svineinfluensaen, hva med dere? Er det farligere når man er så lite gravid som oss?
bolla piggsvin Skrevet 16. august 2009 #27 Skrevet 16. august 2009 så kjekt da Sugarbells:) her føler jeg og magen viser,men er nok bare for jeg er sååå oppblåst..
Stines nr 1 Skrevet 17. august 2009 #28 Skrevet 17. august 2009 Hei dere ) har termin 22.april ifølge BIM sine sider, har tatt 3 tester og alle har gitt positivt utslag - men tørr ikke helt å tro på det? ellers er jeg som bolla piggsvin, OPPBLÅST, ser ut som jeg er 6mnd på vei (føles sånn ihvertfall) sånn bortsett fra at jeg ser ut som en ballong er jeg trøtt og småkvalm.
MaRiAnNe_85 Skrevet 17. august 2009 #29 Skrevet 17. august 2009 Hei alle sammen! Jeg har termin 23.april i følge BIM sine sider. Har tatt 5 tester og alle har gitt positivt utslag. Testet meg første gang 11 august som var min IKM dag og fikk utslag allerede da. Symptomer: oppblåst,trøtt,kvalm,ømme pupper,spenn i tenna,tisser ofte,tørst,mensmurringer,vondt i ryggen,øm i nedre del av magen,hatt litt kviser,men det værste har gitt seg nå..Er iaf disse symptomene jeg kommer på Lykke til alle sammen:)
Helverine Skrevet 17. august 2009 #30 Skrevet 17. august 2009 To positive tester og ømme bryst, det er symptomene her Er i svangerskapsuke 6 i flg BIM sin kalkulator. Hmmmm synes jeg har en liten mage.....faktisk. Det er jo litt tidlig, men det sies det kommer fortere med nr 2...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. august 2009 #31 Skrevet 17. august 2009 su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Vi har termin på samme dag Skal bli morro å følge alle sammen! For meg er det virkelig nytt å gå gjennom 1.tri. Sist fikk jeg ikke vite at jeg var gravid før jeg var 16uker på vei! Jeg føler jeg er livredd for SA/MA.. Iallefall siden vi har prøvd i 1.5år. Får bare krysse fingrene.. Jeg er kvalm og uvel om morgenen, TRØTT, litt ømme pupper - men ikke no ekstremt. Oppblåst som fy! Bruker samme bukser, men merker at de strammer litt mer, siden jeg er så oppblåst. Jeg får vondt av å ligge på ene siden også... Lykke til alle sammen! =)
en liten en Skrevet 17. august 2009 #32 Skrevet 17. august 2009 har dere vært på første lege/jordmorsjekk? vet ikke helt når man skal ringe dem...
DK+2 Skrevet 17. august 2009 #33 Skrevet 17. august 2009 Har ikke vært på sjekk enda, ifølge BIM er jeg i uke 7, men er ikke helt sikker, regner med ca. uke 6-7 en plass.. så skal snart ordne meg en time hos lege =)
Mamma til*2 jenter* Skrevet 17. august 2009 Forfatter #34 Skrevet 17. august 2009 Heisann... Jeg ringte inn tidlig pga at jeg skal på tidlig kontroll og ultralyd... Har første timen min 9.september hos legen som da skal ringe til sykehuset å bestille ultralyd... har hatt 1 risikosvangerskap og 2 SA..så her blir det nøye oppfølling..
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 17. august 2009 #35 Skrevet 17. august 2009 Jeg skal til sjekk neste uke jeg Er da rundt uke 6/7. Vet ikke når man "skal" ha time, var i uke 6 med førstemann. Lurer dessuten på å ta en tidlig UL, privat. Bare for å sjekke at alt ser bra ut
pityriasis Skrevet 17. august 2009 #36 Skrevet 17. august 2009 Hiver meg på! Førstegangsgravid med 5 positive tester (kan jo ikke stole på bare en... ;-P). Er noe usikker på terminen, men tror det er et sted mellom 20.-24.april. Er seriøst bekymret for SA, selv om jeg vel egentlig ikke har noen særskilt grunn til det. Er ung, slank, frisk, aldri tidligere abortert, med en frisk og sunn ektemann. Men ingen løper jo fri for risikoen, så da klarer jeg ikke la bekymringene ligge... Forhåpentligvis følger jeg dere alle til april! Det hadde vært kjempemoro! :-)
håpefull <3 Skrevet 18. august 2009 #37 Skrevet 18. august 2009 hei alle sammen moro å se at så mange har termin i april. jeg har termin helt i begynnelsen av april 4-6. eg SUUUPERRR dårlig!Kvalm hele dagen og spyr hele dagen uansett hva jeg spiser/drikker. så skal til legen i morgen, så da blir det kanskje sykehuset på meg. håper ikke det! mæn er så svimmel, vondt i hodet osv pga får ikke i meg noe nesten, det kom brått for 1 1/2 uke siden. håper alle slipper det, å får et fint svangerskap håper mine plager slutter snart. (måtte bare få ut litt frustrasjon!!) lykke til alle sammen
yllil Skrevet 19. august 2009 #38 Skrevet 19. august 2009 Hei, jeg har termin 25. april iflg. kalkulatoren her inne. Fikk symptomer før IKM - noen dager før begynte jeg å bli trøtt om kvelden på en mistenkelig kjent måte - i tillegg til at jeg begynte å kjenne igjen noen lukter som jeg ikke hadde lagt merke til siden forrige svangerskap. Ting jeg aldri hadde lagt merke til dersom jeg ikke hadde vært gravid før. Har ei jente på 18 mnd, hun begynner i barnehagen nå i august. Jobber fullt. Testet positivt dagen for IKM. Kjenner nå også trykk i magen. Vi var utrolig heldige og spiren satt første måned vi prøvde for alvor, så nå er det bare å håpe at vi også denne gangen slipper SA etc!
Dicte84 Skrevet 19. august 2009 #39 Skrevet 19. august 2009 Hei! Jeg har termin 12 april så er ca 6/7 uker på vei Er første gang for min del, ser at de aller fleste av dere allrede har ett ,el flere barn fra før.. Jeg har symtomer som trøtt,sliten, øm i brystene, litt stikk i magen, litt småkvalm, men ikke slik at jeg har måttet spy... Jeg ringte jordmor i dag, og fikk time 7,september, da sa hun at jeg var heldig for at det var noen som hadde avbestilt. Det skader jo ikke å ringe for å høre.Tenker at det passet greit, for det er før bursdagen min, og er greit å vært hos legen før jeg fyller 25 .. Slik at jeg kan fortelle venner,familie at jeg er gravid da, hvis jeg klarer å holde meg så lenge..;=)
bettyliss Skrevet 19. august 2009 #40 Skrevet 19. august 2009 Jeg har også termin 22.04.09, det blir nr 2 for meg, har ei jente på 19 mnd som skal skal bli storesøster. Det blir kjekt:) Vi håper på å få oss noe større, helst et hus innen eller rett etter fødselen, men får se. Skal til min første legetime i morgen, det blir spennende. Ellers har jeg ikke hatt noe symptomer annet enn ekstremt svimmel og trøtt, pluss ømme/stikkende bryster og antydning til halsbrann, akkurat som i forrige svangerskap. Håper den lille spiren klamrer seg godt fast:)
Fuksia Skrevet 19. august 2009 #41 Skrevet 19. august 2009 Jeg kjente neste ikke noe før godt ut i uke 7, da kom de "krampelignende" murringene, litt som menssmerter, som jeg fikk beskjed om er kynnere. Kvalmen kom akkurat da 8. uke startet, desverre, for nå går det skikkelig trått med matinntaket, hadde håpet jeg skulle slippe den. Synes bare du skal nyte det så lenge du slipper kvalmen jeg. Slapp av og nyt graviditeten
1jente+1spire Skrevet 19. august 2009 #42 Skrevet 19. august 2009 oy så mangen med april baby da=) Jeg tror jeg testa positivt i dag, dvs, testen hadde en SVAK strek, og fra tidligere svangerskap har jeg lært at det betyr gravid? stemmer det fortsatt?? men føler meg som vanlig bortsett fra at jeg er veldig trøtt, jeg har rekna meg frem til termin 30 april. har ei jente på 26 mnd, så det passet veldig bra med en i nå. gleder meg til å følge dere videre, (viss jeg er gravid da?) skal ta en ny test om noen dager =)
1jente+1spire Skrevet 19. august 2009 #43 Skrevet 19. august 2009 Oy så mangen april babyer da=) jeg tok en test i dag som var VELDIG svak positiv, men er den positiv for det?? *håpehåpe* isåfall har jeg termin 30 april, og er veldig klar for det. har en jente på 26 mnd som trenger søsken:-) Håper på å følge dere videre, det vil tiden vise når jeg tar ny test på fredag:-) jeg føler meg helt som vanlig bortsett fra veldig trøtt.
1jente+1spire Skrevet 19. august 2009 #44 Skrevet 19. august 2009 ups kom vist to ganger det:-) jaja.
DK+2 Skrevet 19. august 2009 #45 Skrevet 19. august 2009 Kjempekoselig å se at det er så mange som har termin i April Har regna meg fram til at jeg er 8 uker på vei imorgen, om det stemmer. Trodde kanskje jeg var 7 uker, men etter litt tenking (husker jo aaaaldri når siste mensen var.. ), så mener jeg selv at det skal være 8 uker, så da har jeg foreløpig termin 4.april. Gleder meg sånn, og at lillemann skal bli storebror!! Han er jo ikke så veldig liten lenger da, blir 3 år i mars, han kommer til å bli en så flink storebror, det er jeg sikker på, han er så glad i babyer/barn
Puella Skrevet 19. august 2009 #46 Skrevet 19. august 2009 Jeg har også termin i april:)) 22. april-10 har jeg! Er 5+1 idag da. Student liksom... Men håper på det beste!
:) Glad 83 Skrevet 19. august 2009 #47 Skrevet 19. august 2009 Så mange!!!! Jeg har termin 23 april. Var hos legen sist uke. Jobber natt, og har hatt to SA, så legen ville vi skulle prøve å roe ned stresset mitt denne gangen.. Hadde ikke noe sjekk eller noe. Er vel ikke noe poeng så tidlig. Har skikkelig vondt i brystene, trøtt, tørst hele tiden (blitt hekta på farris), litt uggen hvis jeg ikke spiser ofte nok, og vondt i korsryggen på kvelden. Akkurat som at jeg er sliten i ryggen på en måte. Men ellers er formen veldig bra. Og jeg har en god følelse denne gangen.. Lykke til alle sammen!!!!
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 20. august 2009 #48 Skrevet 20. august 2009 jeg har termin 11 april. gleder oss veldig, detter er nr 2. ei jente på 22 mnd fra før
lille er født:) Skrevet 20. august 2009 #49 Skrevet 20. august 2009 Hei:) Fint å se at det er så mange her med termin i april, jeg har termin 14.april. Har en gutt på femten mnd som begynner i bhg på onsdag, ser at det er flere med aktive ettåringer som er gravide her:) Jeg har ikke så mange symptomer enda men merker godt at noe er på gang, veldig trøtt og sliten, vil bare sove. Hatt litt vondt i magen, mensmurringer og er sulten hele tiden men ikke noe som frister å spise. Håper jeg slipper unna kvalmen litt denne gangen, men den kom ikke før uke 7-8 sist så det gjør jeg vel neppe.. Skal begynne å jobbe 100 prosent når lillemann begynner i bhg, så får vi se hvordan det går, har ikke mye valg der dessverre.
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 20. august 2009 #50 Skrevet 20. august 2009 Jeg slenger meg også på april-klubben:-) Har Bim- termin 23.04.2010 og er 5+2. Testet positivt dagen før IKM.Er i kjempefin form, lurer egentlig på om det er noen der inne i magen, for jeg har omtrent ingen symptomer bortsett fra litt murringer og.... jo forresten, er kjempetrøtt...zzz...Men har en aktiv en på 15 mnd fra før så det ene tar vel det andre, hehe. Heller ikke tegn til kvalme ennå, slapp unna det i hele forrige svangerskap, så håper håper... Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå