Mamma til*2 jenter* Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Hvordan står det til med dere? Her er termin 09.April.2010 Har ikke noen som helst symptomer på å være gravid...Er i min 7 svangerskapsuke(etter BIM sin kalender). Går fortsatt med min normale bokse,er ikke kvalm,ikke vondt å ligge på siden,ikke trøtt,ikke sliten...absolutt ingenting annet enn en ekstremt positiv test... Har en datter på 11 mnd som skal begynne i barnehagen i uken som kommer. Jeg skal begynne å jobbe igjen 24.August(20.september skal jeg være oppe i 60%). Har planen om å begynne i 100% i oktober/november. Har egentlig ikke lyst å jobbe men har ikke noe valg pga at vi trenger pengene..Gruer meg skikkelig til gullet mitt skal være hos noen andre 3 dager i uken..ikke noe kjekk tanke nei! Vi holder på å prøve å selge leiligheten vår men så langt uten så mye respons. Men håper på det beste så vi kommer oss inn i noe større før nr.2 kommer..
Gjest Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Er i min 6 uke i dag i følge BIM, og jeg har disse symptomene: Trøtt, vært litt kvalm og svimmel,men ikke plagsomt og i dag kom de ømme puppene! Men energien er tilstede Skjønner godt du gruer deg til at datteren din skal begynne i barnehagen. Søtnosen min begynte da han var 15 mnd, og det var ikke noe kjekt for mor nei. De første ukene var litt vanskelige, uvant å være borte fra han. Tror det er verre for oss foreldre enn det er for barna:) De tilpasser seg fort. Nå er han 4 år og stoooorkoser seg i barnehagen, gode lekekamerater har han fått å Så det kommer nok til å gå så bra!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Hei! Jeg er kommet litt kortere enn dere, termin ca 22.april. Har heller ingen spes symptomer annet enn fravær av TR og trøtt. Har en liten jr på snart 13 mnd som også begynner i barnehagen på mandag! Stor gutt!!! Tror han kommer til å trives godt, for jeg merker at han kjeder seg hjemme med meg! Særlig når det regner, som i dag...... Men vi tok på oss regntøy og var ute på lekeplassen i over en time likevel. Han er en veldig glad og sosial gutt, så jeg VET det blir værst for meg. Jeg jobber 100%, og har tenkt å fortsette med det. Så lenge jeg føler meg pigg er det ikke noen grunn for noe annet. Skulle gjerne hatt en dag i uka fri, men det har vi ikke råd til økonomisk sett, for vi må også lete etter noe større nå som vi blir 4! Lykke til jenter. Håper kvalmen holder seg på GOD avstand :-)
Isabella.04.10 Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Hei! Tenkte å spørre om akkurat dette, så det er fint at det ikke bare er jeg som lurer på dette. Jeg er i 6. uke nå, termin 14.april ca. Jeg har begynnt å bli svært trett, småkvalm noen minutter om dagen, og en del svimmel. Skulle ønske jeg kunne få litt mer symptomer, sterkere kvalme osv, er så redd for at alt plutseli skal vre borte.. Men hvordan vet man om det HVIS det har gått galt? ...begynner man å blø da? kan man slappe av hvis man aldri begynner å blø? hehe.. Har forresten litt "trykk" nederst i magen.. er det noen andre som har det? Har en sønn på 2 år, han begynner også i barnehagen neste uke da skal jeg jobbe større stilling på jobb, 75%-85% det skal bli deilig å slippe å sitte hjemme hver dag! men gruer meg til å ikke være med sebastian hele tiden
Raindrop Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Hei jenter! Jeg er enda senere enn dere alle, termin 24.04.10. Formen er litt sjaber allerede selvom jeg bare er 4+2 (pussig) - svimmel, litt murring, mye sulten (uggen), trøtt. Men - jeg er litt usikker på om jeg brygger på en forkjølelse og at symptomene glir litt over i hverandre. testet sterkt positivt 4 dager før IKM og fikk mistanke om graviditet noen dager før det. Og jeg VET jeg bare er 4+2. Lurer på om jeg har mye hcg - kanskje tvillinger?? hihi Blir hyggelig å følge dere! Klem
Trolleliten Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 Hei hei =) Jeg har termin 13.april og er egentlig i ganske bra form. Veldig trøtt og ikke så stor matlyst, men ellers er alt som vanlig =)
Mamma til*2 jenter* Skrevet 15. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2009 Skal bli koslig og følge dere gjennom graviditeten...Krysser fingrene for dere alle!!! Jeg hadde denne berømmelige metallsmaken i 9 mnd (forrige svangerskap) men den har heller ikke dukket opp så jeg håper jeg slipper unna denne gangen..Gikk ned i vekt å alt smakte bare feil. Jeg håper jeg ikke mister denne gangen men tror det skal gå bra..
vårsolmamma Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 Vi har termin på samme dag gompen84 Kvalmen kom for fullt igår...huff...skulle gjerne vært mindre kvalm. Regner med å gå kvalm i en mnd,-det var ihvertfall slik de to andre gangene. Men det beynnte en uke før nå en sist....hmmf Superømme pupper...som om noen kliper i vortene hele tiden... gjesp...ikke mye til selskap...
DK+2 Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 Hei jenter! Jeg har og termin i April, ifølge mine beregninger, er nok rundt 6 uker på vei, har dere vært på kontroll enda? Det har ikke jeg, men skal bestille time snart... formen min er egentlig grei, har endel halsbrann, det hadde jeg stortsett hele forrige svangerskap, men det kan og ha med det at jeg drikker mye appelsinjuice for tida, dilla!!! Ellers er jeg litt trøtt, men er egentlig trøtt store deler av tiden, så merker ikke så mye forskjell enda.. bruker samme klærne, men føler meg veldig oppblåst i magen. Vært litt kvalm, men regner med å få mer kvalme de neste ukene. Ønsker oss alle lykke til med spirene våre, håper alle får et fint svangerskap uten de altfor store problemene Blir koselig å følge dere alle fremover!
2babyer Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 Hei! Jeg har termin i følge BIM i slutten av april og er derfor ikke kommet langt i svangerskapet. Heldigvis får jeg si, da jeg har en sønn på 8 mnd. Regnet ikke med at det skulle gå så fort til nestemann... men shit au... Det er tøft nå og kan bare forestille meg hva som er i vente. Regner ikke med at jeg kommer til å starte jobbe igjen før neste dukker opp. Formen er bra men svært trøtt og kunne tenkt meg en hel natt søvn (ca 9 mnd siden sist)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 15. august 2009 #11 Skrevet 15. august 2009 Jeg har termin 20 april (egne beregninger) men har et lass med "bivirkninger".. Småkvalm, uggen i hele kroppen, oppblåst, trøtt og uopplagt. Kjenner at hormonene stiger, kort lunte og lett irritabel kan man si.. :/ Har en på 17 mnd fra før, så det var vel på tide å lage en bror/søster nå Alt føles mye tidligere/bedre denne gangen kjenner jeg. Men gleder meg til å kjenne spark!!! )
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 15. august 2009 #12 Skrevet 15. august 2009 Heisann jenter! Termin 16 april her. Er trøtt som bare juling, hjelper ikke på med en super-aktiv 1-åring i hus;-) Heldigvis er pappaen kjempesnill og hjelper til mye. Går rundt og er småkvalm hele tiden..kjennes ut som om jeg omtrent er bilsyk! Utrolig kjedelig...ellers ingen symptomer.
bittelill Skrevet 15. august 2009 #13 Skrevet 15. august 2009 Jeg har termin 16.april og har en ettåring, akkurat som Tullemoren Men har lite symptomer. I går ble jeg redd for at det skulle gå galt fordi jeg plutselig var veldig opplagt etter å ha vært veldig trøtt store deler av uka. Ellers var mørkere brystvorter det første jeg la merke til, og jeg kjenner aktivitet (små krampebevegelser o.l) i livmoren innimellom, akkurat som den jobber litt.
3smaa Skrevet 15. august 2009 #14 Skrevet 15. august 2009 Jeg også har termin i april.. 21.april. 2010 i følge BIM sin kalender. Jeg er i uke 4+6, så det er ikke mye symptomer enda. Har en sønn på snart 5 år, han går siste året på barnehage. Har vært litt kvalm idag, men ellers så spiser jeg veldig mye (har aldri vært så glad i mat før). Idag har det kjedd noe merkelig med meg, jeg trodde ikke på det men dere må høre dette: Jeg satt foran TV idag og var veldig stille og rolig, Plutselig kjenner jeg bevegelse i magen min så la jeg hånda på magen og da kom den igjen. Kan babyen bevege på seg nå? Det er godt å høre at det går bra med dere )
Molait Skrevet 16. august 2009 #15 Skrevet 16. august 2009 I dag kom ømme puppa!! Lurt på hvor de har blitt av:) Godt for meg for det er veldig grav.tegn for meg. Men litt pes og for de blir også så ømme at det er vanskelig å finne god sovestilling. Enda godt de er små! (endelig kom det til nytte og..hehe) Hender jeg blir litt småuvel, men ikke sånn spykvalm. Hatt 1xmorgenkvalme. På vei til jobb. Rundt 7 om morgnen. Kjente hmm er jeg kvelm-jeg ER kvelm jeg, jeg må faktisk kaste opp tror jeg-jeg må kaste opp NÅ!! Og sprutspy bak ett bussskur med nødblinken på (halveis ut i veien med bakenden på bilen) Hele seansen fra fin form til tørke seg rundt truten tok vel 5 min. Veldig glad det ikke vedvarte. Kjenner trøttheta kommer smygende nå. Kommer inn i tiden jobbe-sove-ete og det var det man rakk det døgnet. Hatt en del vondt i hodet og håper inderlig det ikke blir som sist gang. Da ble det så ille at jeg krabbet fra stua til do i mørket. Konstant hodepine i flere uker uten opphold. Våknet på natten av smerter. Babyn kan ikke bevege seg så du kjenner det nå MiO:) Den har vel omtrent ikke begynt å bevege seg. Og ligger uansett godt nede i bekkenet så hadde ikke kjent noe uansett desverre. Vanlig for førstegangsfødende er kjenne liv uke 18-20. Fleregangs uke 15-18. De fleste tvillinggravide har ikke kjent liv før uke 18! Så en link på tvillingforum og tror jaggu snittet lå pårundt uke 18. Der var det også flergangsfødende. Jeg mistet mine i uke 14 og da jeg holdt dem i hendene mine var det egentlig utrolig å tenke at man kan ha så mye baby i seg og ikke kjenne spark....
bolla piggsvin Skrevet 16. august 2009 #16 Skrevet 16. august 2009 hei hei ny her:) termin ca 26 april 4+1 har noen gode humørsvinginger ja:) ømme pupper,oppblåst,trett,litt kvalm osv..men dette går bra:) har en jente på 2.5 fra før:)
Mamma til*2 jenter* Skrevet 16. august 2009 Forfatter #17 Skrevet 16. august 2009 Velkommen inn hit bolla piggsvin Lykke til fremover... Blir så kjekt å følle dere alle sammen!!!
LH39 Skrevet 16. august 2009 #18 Skrevet 16. august 2009 Hei! Tok ny test i dag, etter flere neg tester. var da 12 dager over mens.. Og i dag var den POSITIV! Hurra! Er så glad. Regner ut termin til 13.april. Håper så veldig at alt går bra. Jeg har heller ikke mye symptomer! Litt verk i brystene og murring i underlivet, men ikke mer enn vanlige mens-symptomer. Føler meg egentlig veldig god form! Hper det går bra for dere alle sammen! Lykke til videre april-damer!!
Gjest Skrevet 16. august 2009 #19 Skrevet 16. august 2009 hei,jeg har termin 28 april 2010...jeg er 4+0 idag ifølge bim,jeg har litt symptomer. litt kvalme,er forferdelig trøtt,blir fort sliten,ømme bryster og er veldig veldig hormonell hehe...får høre av mannen min at jeg blir sur og sint for ingenting,håper virkelig at dette går over=) jeg har 2 gutter fra før på 7 og 4 år,vi har vært prøvere i snart 3 år så vi er veldig glad nå.. har hatt 5 sa`er og 1 exu,så nå krysser vi alt vi har;) lykke til damer=)
zitcka Skrevet 16. august 2009 #20 Skrevet 16. august 2009 Heisann! Jeg er usikker på termin, men er sikker på at den er i april. Har greid å regne meg frem til 13 april så langt:) Jeg er litt trøtt, uten matlyst og har en forferdelig bekkenløsning.(ble ikke god igjen fra siste svangerskapet) Men ellers i bra form:)Artig at det er så mange med termin i april:) Lykke til videre alle sammen:)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 16. august 2009 #21 Skrevet 16. august 2009 Bolla piggsvin, vi har termin på samme dag:-)) Hei alle andre:-) Jeg har termin 26.april og er dermed 4 uker på vei. Fikk positiv test i morges... Litt sjokk siden det tok 16 mnd med prøving før førstejente satt:-) Denne gangen tok det 2 ganger, ikke pp, men ganger! Jenta er 13 mnd, og har akkurat begynt i barnehagen:-) Det går kjeeeempebra:-D Vi har en suuuper barnehage iallefall:-) Værst for mammaene:-p
Mammatil4jenter Skrevet 16. august 2009 #22 Skrevet 16. august 2009 Hei! Usikker på termin, men tror rundt 14.april. Formen er opp og ned. Mye trøtt og slapp, og småkvalm dagen lang.. Sist svangerskap gikk knirkefritt uten noe symptomer. Så hadde håpet på lignende denne gangen også... Hadde mye murringer og måtte tisse ofte da jeg skjønte jeg var gravid. Begynner å jobbe igjen 1.sept. og vesle snuppa begynner i barnehage på mandag. En ny og spennende hverdag i vente.. Lykke til videre jenter...
2005&2010 Skrevet 16. august 2009 #23 Skrevet 16. august 2009 Jeg er 5-6 uker på vei nå, termin den 14april. Bare vært litt kvalm, men er mye trøtt og har såå følsomme brystvorter. Også er ikke matlysten på topp da, foretrekker heller chips=) Har også begynt å reagere på pesto, orker ikke lukten av den..huff
en liten en Skrevet 16. august 2009 #24 Skrevet 16. august 2009 hei! Jeg har også termin i april, 19 i følge egne beregninger... Har en fra før, og som sist er jeg ikke noe kvalm, men jeg føler at magen synes allerde, og det gjorde den ikke sist. Er det vanlig når man har væt gravid før, tro?
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 16. august 2009 #25 Skrevet 16. august 2009 De sier at man får fortere mage med nr 2 Her har magen blåst seg sånn opp at jeg ser ut som jeg er flere mnd på vei.. :S Sånn var det forsåvidt med førstemann og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå