Gå til innhold

hjelp, kjempe vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt pinligt, men kan jo ikke vere anonym her lenger.

eg og min kjære hadde tidligere i dag ei lita hyrdestund.

etter det har eg hatt så enorme menssmerter at eg må sitte helt i ro.

det er vell tre timer siden omtrent.

Er 33 uker på vei.

kva gjør eg.

han er på jobb nå, så eg har ikke lyst til å fære inn å bli skjekka heilt uten at det er noe.

noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har litt kynnnere innimellom, men ikke unormale

Skrevet

har tre barn her og en god del husarbeid som eg liksom skulle gjort, men må bare sitte

Skrevet

Ville tatt kontakt med føden og gjerne gått inn for en sjekk, bedre det enn og ikke sjekke

Skrevet

Jeg fikk voldsomme menssmerter da jeg var 34 uker på vei for cirka et år siden. La meg først ned for å vente til smertene gikk over, men bestemte meg tilslutt for å ringe legevakten sånn for sikkerhetsskyld. De snakket med føden på nærmeste sykehus og kom og hentet meg i ambulanse. Ankom føden og ble undersøkt. Alt sto bra til med barnet. Legen trodde det var omgangssyken (siden jeg kastet opp), men jordmora ville likevel sjekke åpning etter en stund. Da hadde jeg 9 cm åpning. Så 5,5 time etter at smertene startet og 1,5 time etter at jordmora sjekket åpningen var gutten ute. 6 uker før tiden. Så ta kontakt med føden du!!

Skrevet

men det nekter eg å ver med på, for eg skal IKKE fø enda, det har eg ikke tid til

Skrevet

Jeg er lei for å være den som må fortelle deg dette, men det kan nok dessverre ikke du bestemme.... :-)

Og er det en ting jeg i alle fall ikke ville ha vært med på så hadde det vært å føde hjemme alene med 3 barn tilstede

Skrevet

skulle bare sitte helt i ro, så ungene får en barnetv dag, og eg får ikke gjort husarbeidet mitt, kjedelig men bedre enn å fø

Skrevet

måtte komme inn viss det ble verre. når eg kan bevege meg igjenn skal eg i alle fall pakke fødebag og vaske baby klær med en gang

Skrevet

takk for svar forresten, off vil ikke ha prematur unge heller, og har ikke ting og tang klart.

Skrevet

men det er vell ingen som vill egentlig, og det skjer jo for det

Skrevet

Da jeg skulle ha nr fire (21 mnd etter nummer tre) fikk jeg beskjed av gynekologen min om at faren for å føde før termin var størst for oss som er fleregangs med tette svangerskap. Så jeg skulle ta det litt med ro på slutten av svangerskapet siden nedpresset er stort på en bekkenbunn som allerede har svakheter etter forrige gang..

Jenta mi kom bare 15 dager før termin da, så det var greit. Men du burde nok lytte litt til kroppen din og gire ned et hakk ;)

Stompen i sofaen og bena på bordet resten av helga!

Skrevet

ja, så var det å finne fram strikke tøyet, tegnefilmer, ferdigmiddager, og overse rotet. har jo alle såpass tett at den bekkenbunnen min sikkert er ganske svak, og eg føder egentlig litt fort når fødselen er i gang. har to unger som er fødd 10 dager før termin, første mann var litt over, så di pleier å komme til termin. har i alle fall ikke regelmessige kynnere

Skrevet

Jeg er litt bekymret for å føde for tidlig igjen. Fødte 6 uker for tidlig med førstemann og har termin med andremann 19 måneder etter førstemann. Spurte legen om det var større risiko for å føde for tidlig igjen siden jeg gjorde det første gang, men det var det visstnok ikke sa han. Jeg trodde egentlig ikke på ham og har planer om å sjekke både med jordmor på helsestasjonen, på ultralyden og med min vanlige lege (som var på ferie på første svangerskapsskontroll). Litt hysterisk kanskje??

Skrevet

Seriøst..... du er egoistisk om du ikke vil sjekke dette!! Ikke fød foran de 3 barna du har hjemme.....

Skrevet

eg har hørt at en børr vere forsiktig når en har en prematur unge fra før, og at en før litt ekstra oppfølging da. så eg hadde spurt noen flere viss eg var deg. ungen din tok ikke skade av å komme så tidlig?

Skrevet

eg har jo ringt. legevakten har gitt meg beskjed om å sitte helt i ro og ringe igjenn visss det blir verre, men kunne bare vere hjemme

Skrevet

Var vel sannsynligvis ikke det at han kom for tidlig som var årsaken, men han fikk blodpropp etter fødselen, og den førte igjen til hjerneblødning. Så en tøff start kan man si og vi tilbragte 1 måned på sykehus. Men nå er han 1 år og verdens herligste unge selvfølgelig. 6 uker er jo ikke sånn kjempetidlig og de fleste klarer seg jo kjempefint!

Skrevet

ville jo selvfølgelig ha fore inn å fått noe får å stoppe fødsel, viss di sa det, men eg har da ikke rier, har født ett par ganger før, så da burde eg ha kjent det igjenn, det er jo ikke noe serlig å fø en unge som er så før tida heime heller. så eg ferer inn viss det blir verre, eller kynnerne blir regelmessige

Skrevet

off, stakkars, det er ikke kjekt med sånne starter

Skrevet

fortsatt vondt, fortsatt ikke rier, fortsatt sofasliting , hjelpes, kommer til å krepere av kjedsomhet tover kvelden, er egentlig veldig aktiv av meg

Skrevet

Hmm, skjønner ikke helt at du klarer å la være å dra inn for en sjekk jeg. For sikkerhetsskyld tror jeg at jeg ville ha sørget for å ha noen "på vakt" i tilfelle det hele ender med at du og mannen din må dra på føden. Jeg synes det høres ut som om det er noe på gang, men hva vet vel jeg egentlig? Har jo tross alt bare et barn foreløbig, og du har jo nok av erfaring...

Skrevet

bedre nå, begynner å gi seg litt. legevakten sa jo at eg bare skulle ta det rolig, men eg kommer til å ta en tur te fastlegen på mandag. har barnevakt og ting klare viss vi plutselig skulle måtte inn, men siden det er mindre vondt nå, så trur eg eg bare skal prøve å få ei god natts søvn og ta en rolig dag i morgen og, til eg får skjekka og snakka med fast legen, eg regner ikke meg som kjempe erfaren, da alle fødsler er ulike, men regner med at legevakten har peiling

tusen takk for svar :)

Skrevet

Er du her i dag også, eller har det skjedd noe i løpet av natten montro??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...