Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Skriver bestandig opp når jeg får mensen, men ikke denne gang! TYPISK! Det er jo nå jeg skulle ha gjordt det! Husker ikke helt når siste gang var heller. Hva sier man til legen/ jordmor? Får man en ekstra UL time? trenger sårt svar
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 hei:) og gratulere så mye! kommer ikke mens til nogenlunde samme tid hver måned? for da kan du bare si ifra om at du ikke fikk med deg hvilken dag du hadde mens sist gang. Så kan legen bruke samme datoene fra måneden før:) du kan vel også bli henvist videre til Ul, hvis du har komme et lite stykke på vei. Lykke til!:-)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Det kan da ikke være så vanskelig å tenke seg 4-5 uker tilbake, vel?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Å jo det kan faktisk det. Har velig uregelmessig mens!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Så du er nokså uregelmessig? Da burde du uansett få tidlig UL for selv om du hadde visst når siste mensen er, kan du ikke vite når EL er. Min lege tok ikke hensyn til dette da jeg var gravid, og det endte med at jeg måtte på ordinær UL to ganger fordi jeg ble satt tilbake så mye. Så det du sier til legen er at du ikke vet hvor langt du er. Går an å kjenne på livmor og gjette seg litt fram, men det er jo ikke så nøyaktig som UL.
Gjest Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 Da jeg fant ut jeg var gravid (pga mye spying), hadde jeg hatt regelmessig mens hele tiden - fordi jeg gikk på p-piller. Altså hadde jeg ikke peiling på hvor langt på vei jeg var. Forrige mens tilsa at jeg var ca 4 uker på vei....men legen mente jeg KANSKJE var ca 9 uker. (minst) Dermed ble jeg henvist til tidlig UL - som også tilsa KANSKJE ca 9 uker. Og så ble satt opp til ny, ordninær, UL i oktober. Så foreløpig har jeg ingen termin - men vet jo iallfall sånn ca hvor langt på vei jeg er, og når terminen blir! Hehe. Ikke mye veldig håndfast å forholde seg til for min del foreløpig, nei... Gå til legen og forklar at du har veldig uregelmessig mens, og at du derfor ikke vet hvor langt på vei du kan være. Så vil de ta en vurdering hvorvidt det er nødvendig med tidlig UL, eller om de vil sette en termin utfra vanlig syklus, for deretter å korrigere denne ved en ordinær UL. Lykke til med svangerskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå