vasekopp Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Hei! Jeg er egentlig ikke veldi hysterisk rundt hele graviditeten! Og prøver å leve stort sett som jeg pleier! Er førstegangsgravid, og veldi spent på alt rundt dette!! Er 18 uker + 1 dag! Til torsdag er det ultralyd, og jeg grugleder meg! Har gleda meg frem til nå.. Men føler ikke at magen vokser! Er så redd for at d ikke skal være liv! Igår hadde jeg mye smerter i lysken.. Off.. Er vel kanskje bare bekymra og nervøs?? Flere som føler/har følt som meg??
b77h Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 hei Jeg er i uke 16 nå, og var på ultralyd for 2 dager siden. Det var en kjempestor lettelse å se at den lille krabaten stortrives der inne - og sprellet og var kjempeaktiv! Hadde på forhånd bekymret meg et par uker, fordi jeg følte magen ikke vokste, og jeg liksom ikke kjente noe som helst. Men de lever et beskyttet liv der inne. Lykke til med ultralyden - det står helt sikkert bra til. Smerter i lysken tror jeg er normalt, at det er fordi ting strekkes. Men det er nervepirrende tid dette her, når man ikke har garantier for noe som helst. Men som regel går det bra :-)
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Tror nok alle har "sine dager" der de grubler og er nervøse. Og før man kjenner spark har man ikke noe konkrete bevis på at det er liv, så da er det grunn til bekymring. Men kjenner man spark hele tiden, og så blir det rolig en dag blir man bekymret da også, og sånn fortetter det. Dessuten kan man bli litt stresset av å lese her inne, og bli så opmerksom på absolut alt som kan gå galt. Men uten å bagatellisere, så tror jeg det er viktig å tenke på at de aller aller fleste føder friske flotte barn etter ni måneder her. Så bare prøv å slappe av, du. Magen vokser i perioder den. Og stikkinger i lysken er livmorbåndene som strekker seg, så da er det kanskje ny vokseperiode på gang ;-)
vasekopp Skrevet 16. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2009 tuuuusen takk for svar dere to flotte damer!!! =) jeg må si jeg ble litt mindre bekymra nå! Og gleder meg til ultralyd! Så krysser jeg fingrene for at alt er bra der inne! OG det ser litt ut som magen har titter litt mer frem for hver dag
2tettebabyer Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 jeg og gruergleder meg til UL. 2 dager til bare og er skikelig redd for at noe e galt :-). Kjæresten min er helt rolig og bare gleder seg. Det går nok greit med oss begge :-) Magen e litt opp og ned. tror det mer mye oppblåsthet og jeg som kan narre meg med at magen liksom har blitt stor :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå