Gå til innhold

Et bofelleskap for single foreldre i Trondheim - ønsker synspunkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er så inderlig, inderlig lei av å være alene i hverdagen om barnet og tenker at det skal jo gå an å slå kreftene sammen, så man er ressurs for seg selv og andre. Har i tankene en leilighet med 3 soverom, en romslig stue, fin kjøkken, et grønt uteareal og veldig kjekke naboer, gangavstand til skole, barnehage og idrettshall (utrolig bra miljø for ungene), tilgang til toget som tar en til sentrum av Trondheim på 15 minutter, fantastisk utsikt over fjorden +++. Det hadde vært mulig å leie ut ett (maks to) soverom til en enslig forelder med ett eller to barn, ca. 5-6000 kr i måneden, og samarbeide om hverdagen som matlaging, barnepass, henting/bringing barnehagen og rett og slett bygge opp et vennskap som man ha som nok et ressurs i livet sitt. Litt om meg selv - jeg er en 30 år gammel studine med en liten gutt på 3 år, har 3-4 år igjen på skolebenken, oppegående, positiv, strukturert og glad i barn. Har dere noen tanker om saken - hvor ville det vært en ide å starte å lete etter en slik "samboer"? En ektra pluss her er jo at man ville kunne lete etter en kjæreste uten å føle presset om å finne en hurtigst mulig, og kunne bruke tiden på å utvikle forholdet. Signerer anonym foreløpig, men om jeg får noen interessante tilbakemeldinger, tar jeg kontakten :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor ikke og har ikke tenkt til å bo i Trondheim, men jeg vil bare si at jeg syns dette høres ut som et supert prosjekt :o)

Skrevet

Jeg ville lagt dette ut på Finn.no.

Høres ut som en kjempe god ide!

Skrevet

Ååå! Dette synes jeg høres veldig spennende ut! Jeg holder på å lete etter leilighet for meg og 2 barn nå (1 og 6 år).

Skulle gjerne flytta sammen med en annen voksen som har barn, slik at ting går rundt med jobb/skole/utgifter o.l. Det er vanskelig å jobbe 100% når man er aleneforelder, uten at den samvittigheta spiser en opp!

Jeg har sett på leiligheter i jakobsli/ranheim/charlottenlund-området, pga at vi vil at eldstebarnet skal fortsette å ha miljøet rundt skolen hun går på, og slippe å forlate vennene. Problemet er jo bare at disse leilighetene med minimum 2 soverom koster flesk ! Ikke noe for en alenemor nei.

Synes ide`en din er kjempegod!!

Skrevet

HI her. Forstår godt dette med dårlig samvittighet :-) Leiligheten jeg tenker på, er nok et stykke unna Ranheim. Den blir forhåpentligvis ledig en gang mellom februar og mai 2010, og jeg har tenkt at detta kunne man kanskje forberede seg godt til. Hvis du er fortsatt interessert i et sånt tilbud om noen måneders tid, kan vi jo holde kontakten. Så var det bare å finne ut hvordan man sender PM, da :-)

Stå på, du tobarnsmamma og heltidsansatt. Livet er kanskje i en motbakke nå, men vi er flere og vi blir bedre for hver dag. Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...