Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Jeg er alenemor til 3 barn fra alderen 1 til 5 år. Går for tiden hjemme med dem siden jeg er uten jobb. Mottar overgangsstønad fra nav som enslig forsørger. Nå er jeg havnet i et dilemma, et stort dilemma som jeg ikke vet veien ut av... Nå i sommer var jeg på ferie med mine barn. for å være snill tok vi med min eks samboer(faren til barna) og de var veldig glade for det. men det utenkelige skjedde i denne ferien,.... vi endte opp i samme seng, EN natt... Resultatet av dette kan dere jo tenke dere til, jeg er gravid...:/ Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. har så lyst til å beholde dette, da jeg har hatt en abort og en spontanabort før. Men, det store spørsmål: hva vil nav si til dette? at jeg er gravid med min eks samboer?? blir jeg å miste stønaden nå, eller blir jeg å få noe straff?? er veldig redd for å miste stønaden nå, så jeg vurderer egentlig sterkt en ny abort, da stønaden er det eneste jeg lever av... Kan noen være så snill å hjelpe meg med gode råd?? for nå vet jeg ikke mine arne råd lengre:(
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 NAV ønsker nok å vite litt, men slapp helt av:) Du får en ny stønadsperiode på overgangsstønaden for det nye barnet, så lenge du fortsatt er alene. Jeg fikk dette, da jeg hadde litt "kosestunder" med min eks og klarte kunststykket å bli gravid igjen...... Husker ikke helt, men tror jeg bare måtte forklare meg litt. At det var et uhell og at vi fortsatt ikke kom til å bo sammen for det er helt umulig.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Ok:) tusn takk for svar! d hjalp litt:) men er det viktig at jeg tar kontakt med nav nå med en gang hvis jeg velger å beholde dette barnet? eller skal jeg vente?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Nei, du bare gjør slik en vanligvis gjør når en er gravid og alene. Søk overgangsstønad når du kan. Det vil si ca 2-4 måneder før termin. Du har rett til å få overgangsstønad fra inntil 2 måneder før termin. Men når du søker, så kan det være greit med en time hos NAV til dette. For å få forklart litt samtidig, om du forstår:) NAV kan ikke bestemme om du vil beholde eller ikke. Det er opp til deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå