Gå til innhold

Usikker og redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor til 3 barn fra alderen 1 til 5 år. Går for tiden hjemme med dem siden jeg er uten jobb. Mottar overgangsstønad fra nav som enslig forsørger. Nå er jeg havnet i et dilemma, et stort dilemma som jeg ikke vet veien ut av...:(

Nå i sommer var jeg på ferie med mine barn. for å være snill tok vi med min eks samboer(faren til barna) og de var veldig glade for det.

men det utenkelige skjedde i denne ferien,.... vi endte opp i samme seng, EN natt...

Resultatet av dette kan dere jo tenke dere til, jeg er gravid...:/

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. har så lyst til å beholde dette, da jeg har hatt en abort og en spontanabort før.

Men, det store spørsmål: hva vil nav si til dette? at jeg er gravid med min eks samboer?? blir jeg å miste stønaden nå, eller blir jeg å få noe straff?? er veldig redd for å miste stønaden nå, så jeg vurderer egentlig sterkt en ny abort, da stønaden er det eneste jeg lever av...:(

Kan noen være så snill å hjelpe meg med gode råd?? for nå vet jeg ikke mine arne råd lengre:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV ønsker nok å vite litt, men slapp helt av:) Du får en ny stønadsperiode på overgangsstønaden for det nye barnet, så lenge du fortsatt er alene.

Jeg fikk dette, da jeg hadde litt "kosestunder" med min eks og klarte kunststykket å bli gravid igjen......

Husker ikke helt, men tror jeg bare måtte forklare meg litt. At det var et uhell og at vi fortsatt ikke kom til å bo sammen for det er helt umulig.

Skrevet

Ok:) tusn takk for svar! :) d hjalp litt:) men er det viktig at jeg tar kontakt med nav nå med en gang hvis jeg velger å beholde dette barnet? eller skal jeg vente?

Skrevet

Nei, du bare gjør slik en vanligvis gjør når en er gravid og alene. Søk overgangsstønad når du kan. Det vil si ca 2-4 måneder før termin. Du har rett til å få overgangsstønad fra inntil 2 måneder før termin. Men når du søker, så kan det være greit med en time hos NAV til dette. For å få forklart litt samtidig, om du forstår:)

NAV kan ikke bestemme om du vil beholde eller ikke. Det er opp til deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...