Gå til innhold

Kan dere alenemødre se hit? Ang utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst og søke skole til neste år,så jeg kan skape en trygg fremtid for meg og jenta mi. Har vidregående fra før,gikk allmennfag. Har helt OK karakterer.

Ønsker og ha ett yrke hvor jeg kan klare meg selv,både økonomisk og praktisk. For jeg har ikke hjelp fra familie eller venner. Så drømmejobben må jo være en 8 til 16 jobb ca,og så må jo lønnen være til og leve med:)

Hvilken utdanning har du?

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar allmennlærer utdanning, men det kan nok bestrides hvorvidt dette er et 8-16-yrke. Fordelen er jo at man kan ta arbeidet med seg hjem, og man kan ta fri en ettermiddag om man ønsker det. I tillegg har man avspasering i barnas skole- og barnehageferier.

Lønnen for en nyutdannet pr i dag er 349 000,-. Man kan også arbeide som ringevikar under studiet. Timelønnen for en ufaglært er 197,30,-. Hvis du begynner å jobbe litt som vikar i begynnelsen av studiet, har du fire års ansiennitet når du er ferdig. Da er lønnen 359 000,-. Du får et tillegg på rundt 10 000,- hvis du blir kontaktlærer.

Skrevet

Jeg utdannet meg innen IT og angrer ikke en dag. Det er på sett og vis et perfekt yrke for meg med fleksibel arbeidstid, varierte oppgaver og god lønn.

Jeg tok 3 års utdanning på Høyskole, og startlønnen til en med den utdanningen ligger på ca 365 000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...