Meg + 2 prinsesser Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Noen med erfaring? Tusen takk for svar:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 De var helt geniale ) Har dem som tåler -25, og noe stort mer enn det trengs ikke her på østlandet hvertfall! Men greit å ta dem som er vanntette tror jeg!
3småtroll♥ Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Nuppa på 5 hadde de i fjor og var veldig fornøyd! Brukte de hele vinteren og litt på høsten. Skal ha det til alle tre i år. Jeg har også et par, men det er de i skinn. Nydelig å ha på seg! Første året som jeg ikke frøs på beina så lenge jeg kan huske. Anbefaler de sterkt!
Meg + 2 prinsesser Skrevet 15. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2009 Tusen takk, dere! Og vanntette skal bli, da blir det Sorel på begge jentene her også)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Hvor kjøper man de? Må vel ha vintersko til lille snuppa mi som blir 1 år helt i slutten av september. Har de så små str?
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 Bruker en disse istedenfor sherrox? Eller istedenfor både sherrox og goretex?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 jeg har sherrox også, fordi sorel er for varmt å gå med nå og en stund fremover. men jeg har ikke goretex. de er helt geniale, her i huset har alle dem, bortsett fra bestefar som mener at menn i dress ikke går i sorel... hehe
Gjest Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 Har prøvd de en gang, men syns de var blytunge :-P Ikke noe jeg ville kjøpt til små barn i alle fall.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 hehe.. ja de er ganske tunge. ihvertfall de til voksene. men det er sååå verd det
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 Men de har så mange Sorel utgaver.. er alle like gode?? Så sportmann katalogen hadde tre forskjellige typer.. har ikke sett i butikkene ennå.. kjøpes de på sportsbutikk???
flypapir Skrevet 15. august 2009 #11 Skrevet 15. august 2009 Mamman til Iris; Jeg kjøpte til datteren min på http://www.sierratradingpost.com/ , men er usikker på hvor små str de har.
Supermamm Skrevet 15. august 2009 #12 Skrevet 15. august 2009 Dere som har hatt de før, hvilke hadde dere da? Har ei som blir 1,5 når hun skal bruke de og ei på 3,5..... Og dere som sier de er så tunge, blir de for tunge for hun minste?
singo Skrevet 17. august 2009 #14 Skrevet 17. august 2009 jeg har vertfall kjøpt de til mini som blir 2år i desember.virker litt tunge i forhold til støvler ja,men når det snør som verst og det er mange minusgrader så tror jeg de er verdt det.... andre?
lklk Skrevet 17. august 2009 #15 Skrevet 17. august 2009 Kjøpte Sorel hos Sportmann sist vinter, men hun nektet å gå med dem fordi de var tunge og klumpete(litt sånn slalomstil når hun gikk). Etter noen år i utebarnehage har Viking sine goretex blitt våre favoritter, god passform og alltid varme/tørre føtter.
3småtroll♥ Skrevet 17. august 2009 #16 Skrevet 17. august 2009 De datteren min hadde i fjor da hun var 4 var ikke tunge;) Her bruker vi gummistøvler med ullsokk når det blir kaldere også er det over på sorel etterpå. Ikke noe cherox hvertfall. DE er tunge de! Nå er det jo vanskelig å forklare hvordan sorel hun hadde, men sort gummisåle, lilla støvel i sånn "boblestoff" (sånn som boblejakker har) også da den knytingen foran. Noen som skjønte den?
lklk Skrevet 17. august 2009 #17 Skrevet 17. august 2009 Det høres mer ut som moonboots el. De vi forsøkte var harde med en pelskant på.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 17. august 2009 #18 Skrevet 17. august 2009 Skjønte den For det er den ene typen, så er det de med pels, og en type til m snøring på midten liksom, men ellers ganske lik den du beskriver..
nicknavn Skrevet 17. august 2009 #19 Skrevet 17. august 2009 Hadde Sorel til min 3 åring i vinter. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe de i år. De var greie når det var 12 minus og tørr snø, ( men da ble de ikke brukt mye siden de ikke var ute i bhg), de Sorel støvlene jeg kjøpte var vantett nederst og i stoff resten, så når det ble litt våt snø, så ble de gjennomvåte. Orker ikke det samme i år å tørke sko hver kveld og natt. En annen ting min gutt klagde på at de var for varme og da svettet han mye på føttene.
3småtroll♥ Skrevet 17. august 2009 #20 Skrevet 17. august 2009 Er sånn snøring på forran på de (eller rundt) Jenta mi pleier å bade i vnndammer, men ble ikke våt gjennom stoffet på de;) Nå brukte vi de på vinteren da... Men var jo slaps og våt snø også og dt gikk helt fint. Datteren min elsket de for de var så lette å ta av og på Jeg har sett to forskjellige typer med stoff; de ene ser nesten ut som et slags goretex-stoff og de andre er de som jenta mi hadde. De i skinn har jeg som sagt selv, men vet ikke om de har det til barn?
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 17. august 2009 #21 Skrevet 17. august 2009 3.gang; Var det snøring på midten av støvelen, eller helt øverst liksom??
nicknavn Skrevet 17. august 2009 #22 Skrevet 17. august 2009 Det var ikke slikt boblestoff, men lignet mere på gortex. Det var snøring oppe. De var iallefall ikke vantett mere enn opp til gummien. Jeg kommer som sagt ikke til å kjøpe nye i år. Han brukte de egentlig lite i fjor, siden han ikke var ute når det var skikkelig kaldt. Så i år tror jeg det blir gortex sko.
3småtroll♥ Skrevet 17. august 2009 #23 Skrevet 17. august 2009 Hmmm snøringen var slikt strikk som gikk i kryss noen ganger og med en slik til å stramme med som ofte er på de snorene som kommer ut av hettene på jakker. He-He;) Er ikke så lett å forklare:) Strikken mener jeg på gikk fra ankelen og opp slik at det ble tre kryss eller noe? Jeg kan gå ned i kjelleren å se om jeg tok vare på de fra i fjor! Et øyenblikk så kommer jeg tilbake;)
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 17. august 2009 #24 Skrevet 17. august 2009 Åh så snilt at du sjekker!!!! Kjipt å ende opp m å kjøpe den dårlige typen...
3småtroll♥ Skrevet 17. august 2009 #25 Skrevet 17. august 2009 Hei igjen! Ha-ha;) Tok helt feil! Det er de andre som har sånn kryss oppover;) På disse er det kun et strikk øverst (rundt leggen) som strammes med en sånn "strammer". Sålen og oppe på foten er sort gummi og resten er med det lilla "boblestoffet". Det står sorel forran på stoffet. Det er jo en uttagbar ullsåle i skoen og det er genialt! He-he, hadde jo glemt hvordan de så ut jeg... Vet ikke om du ble så mye klokere, men;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå