Gå til innhold

Noen som vet ang husbanken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid, og skal ha barn i februar. Leiligheten min er bitteliten, og jeg MÅ flytte. Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal klare å flytte i 9. mnd, derfor lurer jeg på hvor tidlig jeg kan få støtte fra husbanken? Typ fra 7.mnd? Tjener bare ikke nok nå til å klare å fordoble husleien, og ser ikke hvordan jeg skal klare å flytte så sent i graviditeten. Har sett inne på husbankens nettsider, men klarer ikke å finne ut av det ser....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke om bostøtte når som helst.. du får garantert bostøtte nå som du venter barn... det fikk jeg.. er ikke helt sikker ang søknadsfrister igjen men alt står på husbanken.no

Skrevet

hvor lav inntekt må man ha tror dere, for å ha en bolig på 8000 ca.?

Skrevet

Foreløpig har jeg ikke noe inntekt bortsett fra bostøtten siden lillemann ikke har kommet til verden enda... så jeg lever på den og litt penger som er spart opp:P men tror ikke det er noe nedre grense.. har lest om folk som har trippelt så mye mer enn meg i inntekt og som også får bostøtte... så det er bare å søke...

Skrevet

Vi fikk svar fra husbanken på under en måned vi, fikk avslag, men du stiller deg nok anderledes siden du er gravid og trenger et nytt sted å bo..

Skrevet

Hei,

Jeg har det på samme måte, men har søkt Husbanken om førstegangslån. Så jeg skal kjøpe meg leilighet, men trenger nok hjelp hvis jeg kjøper borettslagleilighet for da kommer husleie på toppen av lånet. Og da blir boutgiftene fort 11000 i mnd....

Men vet at når du søker og eventuelt får innvilget støtte, så får du tilbakebetalt mnd etter. Så man må liksom da klare å "legge ut" først. Men jeg ville kontaktet dem og eventuelt kommet inn til en samtale. Så kan du få litt veiledning til hvordan du skal gå frem. Det gjorde jeg og de var veldig imøtekommende:)

Lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...