Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 jeg syns det er vanskelig med mine. Og jeg syns at 2,5 er litt tidlig, i hvert fall i forhold til ungene her
The Bad Gal Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Mi har ikke vært interessert i å sitte no særlig i vogna siden hun lærte seg å gå(12-13 mnd), bare i noen minutter av gangen. Hun er 20 mnd. nå. Bruker knapt vogn lengre, kun til og fra butikken, sånn at jeg har noe å ha varene i når vi skal hjem. Hun har aldri villet sove i vogn, så trenger den ikke til det heller. De kan jo fint gå selv, ganske langt også, så mn kan fint klare seg uten ganske tidlig, med midre man skal gå på langtur og slikt. Er jo litt mer pes å måtte springe etter de overalt, men da får de slitt seg ut ihvertfall og sitter ikke å lader energi som må ut på et eller annet vis senere på dagen!
Odd Molly Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Her sluttet begge ungene når de var rundt 2,5 år. Vi er mye ute på tur og fra den alderen kunne de gå ganske langt. Nå er minsten 4 år og det hadde vært helt utenkelig å plasere han i en vogn!!!! Han er jo ikke baby. Jeg er klarover at noenbarn har en god grunn til å sitte i vogn(funksjonshemninger), men jeg blir flau på vegne av folk som putter ungene sine opp i vogna enten fordi barnet ønsker det eller foreldrene synes det er praktisk.... Går vi tilbake til 70 tallet var det helt uvanlig å bruke vogn til store unger, dette er en trend som har kommet den siste tiden.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Min gutt er strax 2,5 år. Vi bruker nesten ikke vogn lengere. Bruker den bare som regel på kjøpesenteret. Men han sitter sjeldent i den da. Ellers bruker han vogna når han sover i bhg. I helgene sover han sjeldent på dagtid egentlig. Han går jo faktisk kjempelangt. Skal vi på tur så har jeg med bæreselen min i stede, blir han sliten eller trenger en dupp så sitter han bare litt på ryggen min. Kjempekjekt! )
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Fra 2 til 2,5 år brukte vi vognen kun til og fra bhg siden hun var trøtt og sliten og jeg gravid og veldig dårlig. Hvor lenge man bruker vognen syns jeg kommer ann på ungen. Ingen fasit der.
Gjest Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 Gutten vår er 2.5 og vi bruker fremdeles vogn en god del. Vi har jo ikke bil og når vi skal til andre siden av oslo for å besøke bestisene blir det litt for mye for småen å bare skulle gå selv. Dessuten sover han fremdeles litt i vogna midt på dagen da.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 Jeg bruker vogn til min datter på 2 år hver gang jeg går ut, men det er fordi hun ikke kan gå.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 Ano 10:12 Skjønner at han ikke kan gå til andre siden av Oslo. Men tar du ikke tbane eller buss? Er det virkelig slik at han sitter i vogn fra ene siden av Oslo til den andre mens du går hele veien? Mine begynte å gå selv når de var rundt 2.5, men vognen var med for å frakte ting, og til å sove i ved behov.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 Når du har 2 små barn som meg så er det jammen praktisk å ha yngste i vogn selv om han kan gå spesielt når en skal til butikken og slikt.. det kommer jeg til å fortsette med til yngste er i hvertfall 2,5-3 år, hvis han vil sitte i vogna..
prekæs Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 Det kommer vel litt an på. Min har trille enda, men den brukes når vi er på tur. Småturer på 3-4 km kan han fint klare selv, men når det blir 3-4 ganger så langt er vognen god å ha. Han er 3,5 år.
<3 Adrian <3 Skrevet 15. august 2009 #11 Skrevet 15. august 2009 Fra mini var 2 år, ble vogna kun brukt til og fra barnehagen. Når han var 2 og et halvt, ble vogna parkert i kjelleren. Der står den og venter på neste lille krabat som vil ha en trilletur;)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #12 Skrevet 15. august 2009 Min eldste bruker aldri vogn og han er nå 2,5 år. Har igrunnen ikke brukt den det siste halve året hvertfall. Minsten er bare 1 år og kan ikke gå så da har jeg jo klart vogn til han. Av vennene mine med barn bruker alle vogna uansett lengde på turene og hvor vi er. Vi går ofte til et turområde som er helt supert for barn med flotte stier og ingen biler men fortsatt i vogn heleveien. I byen ser jeg så og si aldri barn under 3 år gå selv så tror vi er unntakene i denne tråden. Jeg er VELDIG mot det da barn generelt er altfor passive.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #13 Skrevet 15. august 2009 Gutten vår blir 3 i slutten på denne mnd og han sitter fortsatt i vogn. Ikke så mye, men på bytur etc.sitter han litt i vognen og går litt selv. Noen ganger går jeg og mannen tur sammen på kvelden i åttetiden, da tar vi med oss minsten i vognen så sovner han. Slik får vi gå turer sammen selv om vi ikke har tilgang til barnevakt:)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #14 Skrevet 15. august 2009 Mine har måttet gå selv fra de har vært ca 2 år. Da også lengre turer, bare ta tiden litt til hjelp. Kanskje bære de på skuldrene litt. Barn som er 4+ har i alle fall ingenting i en vogn å gjøre! Synes nok at barn på 3 år også burde klare seg fullstendig uten vogn. Jeg har inntrykk av at vogn til "store" barn og bruk av smokk hører sammen... Har vel noe med at enkelte foreldre syr puter under armene på barna sine.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #15 Skrevet 15. august 2009 Hmm, datteren min er tre år, og jeg bruker fortsatt vogn til og fra barnehagen. Det tar 15 min. å gå for en voksen i raskt tempo. Vi har ikke bil, og det er ingen trikk/ buss e.l. som vi kan ta. Sykler ofte, men hvis vi ikke sykler sitter hun i vogn. Hvis hun skal gå selv tar det alt for lang tid, pluss at det ikke er en overkoselig vei vi går. På hjemveien går hun som oftest store deler av veien selv. Syns dere det er forkastelig? Hvordan bør man gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #17 Skrevet 15. august 2009 Greit nok at barn på 4+ bør gå selv. Jeg har fått mange direkte stygge blikk pga barnet vårt på over 5 som satt i vogn på ferie. Barnet ser helt friskt ut, men sitter i vogn pga astma og klarer derfor ikke gå så langt. Vi har et stort håp om at neste år skal vi klare oss uten. Dagen før ferien var h*n så dårlig at vi satt på legevakt med full medisinering, hadde full beredskap på fly osv. Men hvem kan vite dette? Barnet ser jo helt friskt ut i vognen, også når det hopper ut av vognen fordi det vil se noe.
Gjest Skrevet 15. august 2009 #18 Skrevet 15. august 2009 Gutten min sluttet da han var 2,5 år. Den siste tida før det syntes jeg det så rart ut når han satt der. Var liksom altfor stor...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #19 Skrevet 15. august 2009 Jenta mi på 3,5 sitter i vogn når vi skal gå ekstra langt, og når vi har det travelt;-) Hun er så utrooolig treg når vi går, skal se og ta på alt, hehe... Kjempekoselig det altså, men det er ike bestandig vi har så god tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå