Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Jeg får vite litt av hvert om denne mora å det jeg hører å ser kan ikke være bra eller sunt for barna.For det første er hun alenemor med to jenter å har nå i flere år utnyttet sin gamle syke mor å ikke vist hensyn i det hele tatt,hun bare stikker til sin venninde å tar det som en selvfølge att mora passer ungene.Jeg har sett hvor sliten hennes mor har nå blitt å endeligen har hun flyttet ut,men jeg skjønner ikke att det går an å oppføre seg slik som hun gjør spesielt ikke når hun har to barn.Nå nærmer hun seg 30 men jeg hører hun slår i veggen å skriker så høres det ut som en liten drittunge som ikke får viljen sin.Kun når hun har vært her på besøk hun oppfører seg som en engel å alt er bare positivt.Å en annen ting:Hun eiger ikke dårlig samvittighet,tror det må være dem aller vanskeligste mennesker å forstå å ha med å gjøre,noen med erfaringer her??
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Hei Når jeg leser dette kunne du like godt skrevet om meg på enkelte punkter. Jeg var alenemor, riktignok bare til en da. Min mor var i perioder veldig syk og vi bodde sammen en periode. Hun passet gutten min mens jeg tok meg turer ut med venninner, til tross for at hun var syk. Men jeg utnyttet henne aldri....bare ha det klart. Jeg har et godt temperament og det har hun og, så når jeg og hun kranglet....ja da hørtes det. Når det er så er sagt, så tenker jeg på hvordan det måtte bli oppfattet utad. Folk utad ser og hører ofte bare det de vil, og plukker ut av sammenheng det de vil. Men bryr jeg meg mindre om gutten min pga situasjonen mellom meg og min mor?? nei så vist ikke. Bryr jeg meg mindre om han fordi han er hjemme med min mor, mens jeg puster ut litt sammen med noen venninner innimellom....nei så aldeles ikke. Man blir hverken mindre glad i barna sine, eller bryr seg mindre om den fordi man tar seg litt tid til seg selv. Samme gjelder og fordi man krangler og er konflikt med familie. Man kan snu på det og dra det inn i en kjernefamilie. Fruen tar turen til venninner og koser seg, mens ungene er hjemme med mannen....som tilfeldig er hjemme med flunsa (alle vet hvordan en mann med flunsa er ), bryr hun seg mindre om barna da?? eller dersom mann og kone krangler?? Jeg sier ikke at hun mora reagerer riktig når hun er forbanna, men vi reagerer alle forskjellig. hun velger å skrike og slå i veggen....vel hun om det. Men døm henne ikke av den grunn. Har du sett henne slå barna, sulte barna, overlate de til seg selv, la de ut uten klær eller andre former for dårlig foreldreskap?? da først syns jeg du skal reagere. Hvordan hun og mora ordner seg eller hvordan hun reagerer når hun og mora kranger eller lignende syns jeg du bare skal ligge. Hun bryr seg nok mer om barna enn du kan tenke deg.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Min datter overnattet hoss dem en natt,hun sa dem hadde knapt mat å fikk nudler til frokost,da kan man lure ikke sant?Dem flyttet inn i en leilighet hun ikke vet om hun kan beholde,det vill si hun har ikke ordnet med det økonomiske så vist hun ikke kan betale kan hun å barna ikke bo der.Min datter sa det var kakkerlakker i deres leilighet,det skremmer meg att hun tørr la sine egne barn bo der da.Å det att moren hennes blir syk når hun med sine to barn bor hoss dem så mangen måneder å år må jo si deg også noe.Hun giddet ikke vaske klærna til sine egne barn,lot alt bare ligge å stikke til sin venninde så mora måtte sitte med barna,det er jo sånt jeg reagerer på. Hun må være verdens vanskeligste mor til sine barn spør du meg for mora hennes klager til meg(oss)om att hun har bodd hoss henne å hun har ikke betalt for maten eller noe å det kalles å utnytte+ att hun aldri løftet en finger,ikke en gang etter att mora og hennes mann hadde vært utsatt for en bilulykke å kom hjem å kunne knapt bevege seg uten att det var smerter,det er da jeg reagerer,gjør ikke du også det? Jeg ville aldri gjort slikt mor min egen mor.Aldri!
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Men det jeg spør meg om er om dette er ting du faktisk vet eller ting du har hørt?? Hvis og da mener jeg HVIS noen av disse tingene stemmer så kan det være kritikkverdig, men hvis dette er ting du ikke vet med sikkerhet (da snakker jeg bortimot 100%) så mener jeg du bør trå forsiktig. At barna fikk nudler til frokost faller ikke som noen bombe for meg, det har min sønn fåt i såkalte "gode" hjem fordi ungene ville ha det. Kakkerlakker?? er ikke tusseluser/munkeluser/skrukketroll/ da?? vi kalte det kakkerlakker når vi var små. Tror faktisk talt at jeg aldri har hørt om noen som har hatt kakkerlakker i huset i norge (grunn: les her http://no.wikipedia.org/wiki/Kakerlakker se spes om norske arter) At hun har en bolig som er vanskelig å betale for betyr ikke automatisk at hun ikke har orden på det økonomiske, men jeg tar nå rett ut av det blå at dere bor på østlandet hvor prisene på bolig er rimelig stive (jeg tar bare et sted siden jeg rett og slett ikke vet og må argumentere med et utgangspungt). En alenemor skal dekke in alle utgiftene alene. Regnestykke: Overgangsstønad: 11534 Barnetrygd: 970 x 3 = 2910 Bidrag : 980 x 2 = 1960 (tar utgangspung i minstebidrag siden jeg ikke aner noe om hennes livsituasjon der) Sum faste inntekter: 16404 (dette forutsetter at det er mindre enn 3 år siden hun ble alenemor, eller hun er under utdannelse da kan hun få det utvidet inntil 5 år ) Så kommer utgiftene: Husleie 3 roms leilighet: 8000 Strøm: 600 Mat/husholdning: 3500 (trangt budsjett) Transport : 1000 Barnehage / SFO: 2500 x 2 - 65% (som staten dekker) = 1750 Klær: 1000 Telefon: 500 til nå er vi oppe i: 16350 la oss håpe hun ikke har høyere husleie!! Er hun heldig får hun bostøtte, men det er det ikke alle som får (jeg fikk det f.eks aldri). Så hun har det kanskje ikke så lett økonomisk, og er hun like heldig som meg vil hun kanskje slite med å jobbe seg opp igjen i mange år etter hun er kommet seg ut av den tyngste knipen....hvis hun noen ganger kommer seg ut av den. Jeg føler ofte at andre som gjerne ikke står eller har stått i den situasjonen selv, jobbet med nebb og klør bare for å holde seg flytende skal se så ned på dem som er der. Hvorfor ikke heller trå støttende til? Hvis du ser hun sliter, hvorfor ikke hjelpe henne? ------------------------------------------------------------------------------------- Over på det du sier om hvordan hun behandler moren sin, det er noe helt annet....Jeg sier ikke at det ikke er noe pen måte å behandle moren sin på, langt derifra. Men dette er litt mer enn det du fortalte i det andre innlegget, så det stiller den delen av saken i et litt annet lys. Jeg regner med at hvis det har vært så ille så har mor og far hat så pass vet at de har kastet datteren på dør, hvis ikke så får jeg meg rett og slett ikke til å ha sympati for de. Mennesker som lar seg utnytte i lang tid blir og utnyttet, uansett hvor fælt andre måtte syntes om det. Datteren har nok alltid vært vandt til å få bo hjemme gratis og har nok og vært vandt til at mor har ryddet og ordnet for henne før når hun har bodd hjemme, så hvorfor ikke nå og?? Ikke det at jeg skal unnskylde henne på noen som helst måte, men man ligger litt listen for seg selv her hvis man ikke setter foten ned tidlig og. Da nytter det ikke sitte på benken etterpå å syte. Jeg ville heller aldri gjort noe slikt mot min mor, men hadde jeg blitt oppdradd til å tro at det var ok å la mor vaske alt, betale alt osv så hadde jeg muligens gjort det. Igjen ikke for å unnskylde henne, bare for å vise et poeng her.... Men uansett hvordan mor/far og datter behandler hverandre her så betyr ikke det på enden av visen at datteren her ikke bryr seg om barna fordet......den konklusjonen får du meg samma pokker ikke til å trekke.....ikke enda.....da må det mer harde fakta, ting du VET 100% først!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå