Gå til innhold

Lettere forvirra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min mener at jeg er 8 uker på vei. Han har ikke gjort annet for å finne ut av dette enn å ta meg i handa, og snudd rundt på denna kalendersaken sin. Jeg hadde min forrige ordentlige mens 21.mai. Jeg blødde en dag, som en begynnelse på mens, 26 juni. Tok test en uke etterpå, og den var knallpositiv!

Hva skal jeg gå utfra? Ordentlige mensen eller tullemensen?? På terminkalkulatoren på babyverden, så er jeg 12+2, om jeg går utifra den ordentlige mensen min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres merkelig ut ja! hm. hvis testen var veldig positiv en uke etter tullemens så vil jeg jo være tilbøyelig til å tro at det var 21 mai som var siste ordentlige mens ja...! rart det der! men du vil jo få ordentlig svar på ultralyd da, så frem til det får du bare ta det som DU synes er riktig. :) du kjenner gjerne kroppen din best, og vet om det var mens du hadde sist, eller bare en blødning...

lykke til i alle fall! :)

Skrevet

Du kommer nok til å få svar på ordinær ul. Når du får det skjemaet i posten som skal sendes til sykehuset så skriver du bare at dato for mens er usikker og forklarer årsaken i kommentarfeltet. Da blir du mest sannsynlig innkalt til ul tidligere enn hva du ellers ville ha blitt.

De tar da forhåndsregler slik at du skal kunne komme inn i uke 17-19/20 i forhold til den tidligste datoen og ikke den seneste (som da kan medføre at du kommer for sent i forhold til de vanlige ukene)

Men sa du ikke dette til legen? Det er jo umulig å teste positivt når du i teorien er en uke før el? Så jeg er rimelig sikker på at du burde ta utgangspunkt i mensen som var 21 mai og ikke den tulleblødningen 26 juni.

Skrevet

Takker for svar:))

Jo, jeg sa dette til legen.... Skal dit igjen om noen uker, så får vel bare smøre meg med tålmodighet, selv om det er et skikkelig hat å gå rundt å lure sånn! Gleder meg så innmari til ultralyd:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...