Gå til innhold

flere som har det sånn etter barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla vår på 18 mnd har startet i barnehage nå...Når hun har vært hjemme har hun sovet en lur på ca 1 time i 12 tiden... Hun går nå i barnehagen 3 dager i uken. Hver gang vi har hentet henne nå, så har hun sovet 2 ganger. En gang rett etter jeg har dratt, og en lur i 12 tiden... De sier at hun blir så trøtt av å gråte når jeg har dratt, så de må legge henne... Jeg spør om hun gråter mye, og det gjør henne ikke sier de... Har aldri opplevd at hun har gråtet så hun må sove???? Jeg spør hver gang om hun har hatt det fint, og det har hun. Spist godt, vært ute å lekt osv. Bekymrer jeg meg unødvendig? De sier at dette er en tilvennings sak, og vil gå over. Men har aldri opplevd at hun blir trøtt av å gråte? Og i tillegg så sier de at hun er så lett å trøste, og trives godt der??

Håper på svar.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må huske på at barn blir mer sliten i en barnehage enn å gå hjemme:)

så kan godt hende hun trenger å sove to ganger når hun er i barnehagen.

men de virker jo litt selvmotsigende når de sier at hun gråter så mye at hun blir trøtt, og så sier de etterpå at hun er lett å trøste..

Skrevet

Dette synes jeg hørtes litt rart ut. Jeg har jobbet som dagmamma og i barnehage og det er sjelden at noen trenger å sove 2 ganger om dagen når de 18 mnd gamle. Det er også svært uvanlig at de gråter så mye at de blir trøtte og må sove av det.

Jeg tror jeg ville ha snakket med barnehagen og sagt at dere føler dere litt usikre på hvor mye hun egentlig gråter når de sier det på denne måten. Jeg ville også sagt at jeg helst ønsket at barnet skulle sove en gang om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...