Gå til innhold

Kan jeg bruke Otrivin nesespray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så tett i nesen på kveldene, og saltvannsspray/dråper hjelper ikke i det hele tatt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg googlet og leste om dette i starten av svangerskapet, men ble ikke noe klokere av det. Står noe et sted, og noe helt annet et annet sted...

Jeg valgte å ikke ta otrivin fordi det gjør at de små blodårene trekker seg sammen. Brukte saltvannsspray kombinert med menthol krem - det siste hjelper veldig etter man har sprayet og pusset nesen ren.

Skrevet

Takk ;)

For står i felleskatalogen at den ikke skal brukes av gravide, men mener å kan huske fra sist svangerskap at legen sa at det var ok om jeg brukte det av og til! Men,men får spørre igjen for sikkerhetsskyld :)

Skrevet

Jepp, du får gjør det :))

E ikje lett å bli klok på alt...

Skrevet

Ja, du kan bruke otrivin nesespray. Begge legene jeg har hatt i mine to svangerskap har sagt at det er helt ok.

Skrevet

ja du kan bruka den brukte an sjøl, for nåen uge tebage men anbefale miwana mentol saltvann me mentol. den funka ber enn otrivin faktisk.

Skrevet

Jeg brukte rhinox nesespray hele svangerskapet med nr.4. Var konstant tett, og hadde 2-3 bihulebetennelser, så måtte det for å overleve. Grøss for en tid. :(

Det var den som funket for meg. Det er jo så mange formaninger om at man ikke skal bruke slikt under svangerskapet. Selvfølglig hadde jeg ikke brukt det om jeg ikke var absolutt nødt, men synes det er en del skremselspropaganda til tider. Men det får være opp til hver enkelt hva de vil gjøre....

Jeg fikk forresten en velskapt og flott sønn. :)

Skrevet

Du kan bruke Otrivin men den er rimelig tøff til slimhinnene. Så prøv heller en av de andre, de funker like bra men er litt mer skånsom (tror jeg brukte zymelin). Sånn medisinsk sett er det ikke påvist at det er noe farlig. Mange mener allikevel at man ikke skal bruke medisiner i svangerskapet. Jeg brukte nesespray i begge mine forrige svangerskap. Blir jo gal av å ikke få sove pga tett nese!!

Skrevet

Takker for alle svar ;)

Da kan jeg med god samvittighet bruke nesespray å få puste, hehe :D

Skrevet

Da jeg var gravid sist sjekket legen alle nesesprayer i felleskatalogen og fant ut at den eneste som det sto kunne brukes under graviditet var Zymelin... Det er den nesesprayen jeg er mest komfortabel med fra før, så for en uke siden da jeg var skikkelig tett om kvelden tok jeg denne for å få sove. Men prøver å være nøye med å ikke bruke den mer enn 10 dager sammenhengende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...