Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen innvendinger på dette, om det er farlig for barnet eller ikke? Hører litt av hvert, at man bør holde seg unna med det er ikke noe som er fast bevist..

Etterveksten begynner virkelig å komme seg, skulle trengt litt striping etterhvert her nå!!! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å dette er det mange meninger om, men jeg farger altså håret jeg :-) Altså, ikke så ofte da, men la oss si at det kanskje vil bli fire ganger i løpet av graviditeten. Man vil jo ikke se ut som et takras heller...

Skrevet

jeg har farget håret en gang i svangerskapet, fordi jeg skulle i bryllup. Men det var på økologisk salong og milde produkter. bleking er jo ganske sterke saker, og det som smøres i hodebunnen tas opp i kroppen og i blodet ditt...så jeg ville nok ikke gjort det for mange ganger. Men spør du en frisør sier de at det iiiiiiikke er noe problem ;-) så man må vel bare følge magefølelsen.

Skrevet

Striping blir ikke lagt med i hodebunne hvis frisøren bruker foliestriper,noe jeg regner med da hettestriper er veeeldig gammeldags og blir ikke pent..Hvis du er veldig redd for at det skal komme litt i bunne fordet(noe det kan gjøre med bleking da det eser)Kan du be prisøren legge balsam mellom hver stripe inderveis som hun jobber..Da er du heeelt safe..

God farge:)

Skrevet

ps.beklager skivefeil,me gikk vist litt fort i svingene...:)

Skrevet

Takk for supre tips! :)

Frisøren min bruker hette til vanlig fordi jeg vil ha bitte,bitte små striper slik at det ikke ser stripet ut hvis dere skjønner.. Jeg får vel bare høre med henne hva som er lurt eller ikke!

Må hvertfall prøve å se fin ut på håret når alt annet eser ut ;)

Skrevet

Ja det er viktig å føle seg fin...Husk at hun kan legge foliestriper tett i tett som blr finere og holder seg penere lenge ..Når du legger hette ender du opp med å bli heeelt blong etterverd fordi mn ikke kan følge det man gjorde sist..hvis du skjønner...

Skrevet

Skjønner :) Men jeg er litt sånn at jeg vil ha det samme, gamle.. Da vet jeg akkurat hvordan jeg får det :) Er liiiivredd for å begynne å gjøre noe nytt med farging osv. Men det kan være en ide dette med foliestriper altså ;)

Skrevet

I striper burde jo ikke være farlig, håret er jo dødt. Men bleking på huden ville ikke jeg som frisør anbefale. Hvis det hadde vært bevist skadelig for fosteret synes jeg det er rart ikke alle frisører er sykemeldt i svangerskapet?

Jeg sier som regel til mine kunder, at hvis du er veldig bekymret for å farge håret tror jeg det er like skadelig som å farge håret. Hvis man klarer seg uten er jo det greit, ikke verdt hvis man går rund med kjempedårlig samvittighet.

Men en hårfarge er ikke lenge i håret. Synes det er merkelig at de som setter spørsmålstegn ved hårfarge synes det er greit å smøre inn magen med allskens kremer. Det er like mye "skadelige/farlige" kjemikalier der, selv om det ikke lukter like sterkt. Og det er en mye mer langvarig bruk.

Hva med mat som er blitt konservert med kjemikalier?

Jeg tror personlig at det er farlig å tenke for mye. Jeg tar de mest vanlige forhåndsreglene. Ellers prøver jeg å kose meg å gjøre alt jeg har lyst til. Prøver å overføre disse gode vibbene til det jeg har i magen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...