Gjest Nordavind fra sør Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Det er så mye jeg skal ha med meg som jeg bruker i hverdagen. Det er veldig lite jeg kommer til å legge klar i denne baggen...Jeg har derimot skrevet en liste om hva jeg har bruk for slik at mannen min kan pakke dette i tilfelle fødsel før tiden eller at jeg rett og slett ikke rekker og pakke med det jeg skal...Et lite tips:)
?en til? Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 jeg har pakket ned mye av det viktigste, og laget en liste over resten som ligger inni helsekortet mitt:) har et lite tips til: kjøp inn nye - tannbørster - tannkrem - deodorant - evt maskara dette er ting du uansett trenger nye av innen rimelig kort tid, og da kan du ha det klart i bagen:) hadde vært krise for meg vertfall å glemt tannbørste!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Jeg har allerede skrevet listen jeg også. Mye av det kan jeg pakke flere uker på forhånd, mens andre ting får jeg pakke underveis, evnt som HI skriver at far gjør det. Rekker jeg det ikke så får det være. Far kan sikkert kjøpe eller hente det meste etterpå
trøndermamman87 Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Det skal jeg også gjøre. Da venninnen min fødte sin første hadde hun ikke tenkt på å pakke, så hun gjorde det etter at vannet hadde gått 1 uke etter termin. Og hun var alene om barnet og fødselen. Hun lo av meg da jeg sa at jeg skulle ha den klar hvertfall 2 uker før termin. Men hun hadde jo ikke et eneste plagg til barnet klart heller da.. det sier jo sitt..
MiMa09 Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Jeg hadde lest gjennom alle de her listene om hva man trengte å ta med i bagen. Men helt ærlig, det var mye unødvendig. Jeg sendte hjem halvparten med mannen min etter et par dager. Men på Ringerike hvor jeg fødte hadde de jo alt jeg trengte. Men vet det er litt forskjell fra sykehus til sykehus på hva de har til disposisjon. Men jeg fikk altså alt jeg spurte om og litt til, fra brystvortekrem, digre bind (bleier?) til truser og annet stæsj. Sykehustrusene er helt utrolig stygge, men det jeg syns de var utrolig mye bedre enn de jeg selv hadde med selv om det var store myke i xxl. Og sminke og sånt stæsj gadd ikke jeg ta med på føden atlså. Det var liksom ikke tiden for den type ting, ikke en gang maskara. Så i toalettmappen holder det tannbørste og tannkrem, såpe, shampo/balsam og deo. Noe jeg derimot oppdaget var at pga snittet de tok var i trusekanten var at de aller fleste bukser, også gravidbukser har vært umulig å bruke. De aller fleste har linningen akkurat der såret er, og det gjør vondt. Så vet du at det blir ks er det greit med noen bukser som er så høye i livet at man kan dra de godt oppunder puppene. Jeg går rundt i sambo sin joggebuske og føler meg utrolig lite sexy nå. Og jeg hadde med for lite klær i det store og hele, men hadde jo aldri planlagt å være en uke på sykehuset, og de fleste er jo ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå