Gå til innhold

Til dere som har giftet dere borgelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket personlig preg kan man sette på vielsen? Vet at det blir lest opp en fast tekst, men noen som har gjort annet i tillegg (musikk, dikt etc)? Vi har ikke tenkt å ha med oss noen, noen som vet om de er behjelpelige med å ta bilder / video, eller må vi ha med noen som kan gjøre dette for oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må dere ikke ha med vitner da!?

Skrevet

Trenger ikke ha med vitner, men må ha noen til å skrive under på forlovelsespapirene som man sender inn til folkeregisteret.

Skrevet

Rart, jeg var nokså sikker på at man trengte vitner unde vielsen, men tror ikke det trenger å være de samme som forloverne. På tinghuset her er det satt av 15 min. til hvert par. Altså at fra man går inn fra venterommet til neste par kommer inn skal det kun gå 15 min. Selve vielsen tar visstnok 5 min. Så om det er slik der dere skal gifte dere har dere sikkert muligheten til å få noen minutter til å lese et dikt e.l.

Skrevet

Det står at tinghuset kan stille med vitner, men at man da må varsle på forhånd.

Skrevet

Tenk over hva du ønsker deg. Så ringer du tingretten, finner ut hvem som skal foreta vielsen, og hører hva som lar seg gjøre.

Du kan treffe en sur gammel sorenskriver som ser på dette som en ren "notarialhandling". Eller en håpløs romantiker, som leser dikt med stor innlevelse. Eller noe midt i mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...