dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Er det det man kan få hvis man må være hjemme med sykt barn? Over lengre tid.
prematur chris Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 hei!! jeg er hjemme med sykt barn og får pleiepenger....jeg fikk vite det så lenge barnet må ha tilsyn og må være hjemme har man krav på pleiepenger.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2009 Ok. Jeg skal nemlig begynne på skolen igjen nå,men ser at det kanskje kan bli vanskelig å få til praksisen pga mye legebesøk med frøkna. Er det lang behandlingstid og får man evt tilbakebetalt?
Kanutten83 Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Så lenge barnet er for sykt til å gå i barnehagen og må holdes hjemme, sånn utenom vanlig sykt barn (forskjølelse o.s.v) eller må være på sykehus, så har en av foreldrene rett på pleiepenger. Men du må ha hatt inntekt i 4 uker før du kan kreve pleiepenger.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2009 Ok.Hun er jo frisk nok til å gå i bhg,men om jeg skal få vært med henne på alt hun skal så får jeg for mye fravær under praksistiden. Men gjelder gjerne ikke studenter uansett:-(
Kanutten83 Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Er litt usikker på studenter selv, men det kan du jo spørre legen om, eller sosionomen på sykehuset:) Evt så kan de bare kreve at pappa følger, men han jobber jo mye han også gjør han ikke? Men hvis det er noe spesielt i forbindelse med sykdommen hennes så kan det hende du har krav på opplæringspenger de dagene du må være med henne på sykehuset. Trond fikk det de 3 dagene Markus var inne på Riksen i forbindelse med Spiseteamet og han var da bare dagpasient. Men du må nok ha en inntekt får å få det også...Men jeg ville absolutt hørt med legen:)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2009 Ok. Greia er at jeg bare kan være borte 1 daqg i uken under praksis,som varer i 7 uker. Pappan er jo selvstendig næringsdrivende,så spørs om han har rett på noe. Jeg tenkte på å utsette studiene et halvt år,men vil ikke gå hjemme uten penger..eller,må jeg så må jeg. Er litt trist,etter alt jeg har vært med frøkna på dette første året,å ikke få fulgt henne opp i det hele tatt lenger:-(
Kanutten83 Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Selvstendig næringsdrivende skal ha rett de også, tror jeg i hvertfall:) Men hva slags inntekt er du har nå da, er det studielån eller en jobbinntekt? For da kan du ha rett på penger, evt så sier de at du må bruke sykt barn dager... Men neste gang du er på sykehuset så be om å få snakke med sosionomen, de vet dette mye bedre enn meg;) Du får jo tilbakebetalt 3 mnd evt hvis du har krav på penger:)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2009 Nå har jeg fått fødselsstipend fra lånekassen.Det regnes ikke som inntekt. Man kan få sykestipend,men da kan ikke barnet være sykt før studiestart.. Får stikke innom nav en dag og snakke litt med skolen. Håper alt er bra med dere og Markus:-)
Kanutten83 Skrevet 14. august 2009 #10 Skrevet 14. august 2009 Her er alt bra:) Vi nyter de siste dagene før barnehagestart som er på mandag... Grugleder meg til det:) Han har lært seg å nynne Mikkel Rev, men prate gjør han ikke;) Frøkna har begynt alt?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2009 Hun begynner på mandag egentlig,var innom på besøk i dag siden jeg ikke får vært med til uken:-( Lykke til i bhg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå