moota m storebror&lillebror Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Jeg så i den coopbrosjyren som jeg fikk nå i posten at vi har handlet for over 30 000 kr på coop i år. Og jeg handler også masse på rema! Det er rart hvor masse som går i mat og husholdningsprodukter i løpet av et år!! Jeg handler nok mest på coop marked, for det er den vi har her. Jeg må reise ca 45 min til nærmeste rema og 1 1/2 time til nærmeste coop obs som er de 2 andre butikkene jeg handler en del på.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 For oss er det Mega og Ica nær (forøvrig en elendig butikk, men den nermeste for oss) vi bruker mest. Det blir de to fordi vi ikke har bil, og de er nermest bolig eller buss.
Kulå Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Jeg handler det meste på rema 1000. Men det hender at jeg går innom noen andre butikker, for det er ikke alt rema har. Vi har joker som nærbutikk her, men jeg syns det blir for dyrt å handle der, så da kjører jeg heller 15 min for å komme til rema.
Ranveig R Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Som regel på Rema 1000 (billeg) eller ICA (havremelk + andre melkefrie produkt - og så er ICA'en "vår" veldig fin og ordentleg). Har og Spar, Safari og Coop Obs i nærleiken, handlar hos den som har gode tilbud )
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Blir mye spar, for den ligger i gang avstand. Men også en del på mega for den ligger også i gang avstand bare litt lenger borte. Har også kiwi i gang avstand men den handler jeg aldri på. liker meg ikke der. rema og ica er også i nærheten, så særlig hvis jeg tar bil går jeg på rema. Men ica hvis vi skal grille, for der har de så mye god grillmat. hmmm.. går visst nok på mange forskjellige jeg. Men ja, det går veldig mye penger på mat i løpet av ett år..
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2009 gla*jenta: handlet du noengang på lidl når den lå der? Jeg handla litt, men ikke så masse. Kjøpte brus, og sjokkodessert og litt godis =) Lurer også på hva den der metro stormarked eller hva den heter har, har du vært der?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 metro har det meste du måtte trenge. har faktisk bare vært der en gang for jeg kommer ikke på det. men var masse kjekke ting. alt fra gryter, til do til verktøy til lamper, leker,snop oosv. Lidl likte jeg meg ikke på. Så der var jeg sjelden.
Gjest Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 En lokal med mye varer levert fra Norgesgruppen (grossistleddet til Meny/Joker/Kiwi og sikkert flere). Meste av tørrvarer handles her. Ca 10 min kjøretur En i Coop-systemet. Varer jeg ønsker av "samvirkelagstypen" handles her, f eks gule erter (har splittede erter), mel, div bakeartikler.... Ca 10 min kjøretur. En ganske stor slakter (i alle fall til "bygda" å være, leverer også noen varer til butikker lokalt). 25 - 30 min kjøretur. En fiskebutikk tilknyttet et fiskemottak. Knapt 15 min kjøretur. En innvandrerbutikk (te, krydder, spesialiteter og - ikke å forglemme - guttene handler sitt "snop", altså bananchips og kandisert ananas - her). 10-12 min kjøretur. I tillegg handler vi store mengder av varer vi ikke får tak i her i Norge hver gang vi besøker Danmark (vanligvis to ganger pr år). Blir lett 2000-2500 DKK i handel da, selv uten ei kjøttflis. Totalt sier husholdningsboka at vi handet for knapt 44000 kr i "husholdningsvarer" fra juli 2008 til juni 2009. I tillegg "handlet" vi nok for minst 3000 kr i hagen Og, som du sikkert nå vet, vi er altså to voksne + 2 gutter som skal starte i 3. og 7. klasse. Uvanlig kort til meg å være, men må i senga nå, skal opp kl 0400 i morgen tidlig. God jeg sov over 1 time etter en tidlig kveldsmat i dag og sikkert kan få en times skjønnhetssøvn senere på morgenkvisten. Men store og viktige planer i morgen ca kl 0500.....
Lene~mor til tre Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 Rimi, fordi den ligger nærmest. Coop mega og coop obs. Ultra handler jeg de tingene jeg ikke finner i de andre butikkene, ultra er den butikken med mest utvalg men er også dyrest da..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 15. august 2009 #11 Skrevet 15. august 2009 Handler mest på coop prix og kiwi. Får bonus på begge plassene. Før handlet jeg mest på rema 1000.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 15. august 2009 #12 Skrevet 15. august 2009 jeg handler for det meste på Kiwi, gubben handler på Rema 1000.... er det noe spesielt vi trenger handler vi på coop mega, men den er ganske dyr i sammenligning.... Handler kjøtt på det lokale slekteriet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå