Gå til innhold

termin 12 april, midt i bachlor og eksamen..


knocked up :)

Anbefalte innlegg

vært på legebesøk i dag, ca 5 uker på vei nå. Graviditeten var ikke planlagt da jeg skal begynne på mitt siste studieår. Men veldig velkommen :) Er det noen av dere som har erfaring med spebarn, amming, bachlor, eksamener og alt det der? Gruer meg litt til å få den kabalen til å gå opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Med første mann var jeg midt opp i eksamenen og styr. Hadde egentlig termin 17 mai, men guttungen kom ikke før 29.mai. Hadde siste eksamen 25.mai. Det var ikke noe problem, fikk eget rom som jeg satt på i umiddelbar nærhet til toalett og hadde egen vakt. Snakk med høgskolen/ universitetet du studerer ved slik at de kan hjelpe deg til å tilrettelegge.

Etter at jeg hadde født så var jeg veldig strukturert og da fikk jeg utrolig nok tid til det meste;) (Og jeg ble alenemor i tilleggg, så hvis du har en samboer/mann som kan hjelpe deg litt så kommer det til å gå bra)

Hvis man syns det blir tungt kan man jo ta permisjon, hadde ei venninne som gjorde det.

Lykke til med svangerskap og studier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

jeg er i samme situasjon som deg, har termin 4. april, pluss at jeg allereda e har en gutt født i mai08. Jeg skal også egentlig ha bacheloroppgave i vårsemesteret.

 

Jeg fikk førstemann på slutten av mitt 2.studieår, og da tok jeg permisjon fra juni av, så fullførte året, men måtte ha sykemelding på 2 eksamener. de tok jeg opp igjen nå i vår, sammen med 2 andre fag jeg tok for å "plukke" ned litt fra 3.året.

 

skal nå begynne på sisteåret, og har vell egentlig funnet ut at jeg vil ta permisjon fra januar av, slik at jeg slipper å stresse. med førstemann var jeg veldig syk etter fødselen, så vet hvor travelt det er. har ikke lyst å ha det sånn en gang til, så derfor velger jeg å gjøre det sånn.

 

i tillegg vil jeg få fødselsstipend fra lånekassen (+ foreldrepenger) hvis jeg gjør det på denne måten, noe jeg ikke ville fått for mer enn tom juli/august hvis jeg hadde valgt å ta hele vårsemesteret.

 

jeg har 10 sp å ta utenom HP i vårsemesteret, og disse to skulle jeg nok fint klart å tatt eksamen i selv om jeg har født 2 mnd tidligere, men hovedprosjektet har jeg ikke lyst å stresse med.

 

jeg tenker litt sånn at jeg skal jo uansett være i permisjon i fra jobb i 42 uker, dvs ca ut februar 2011, så hvorfor stresse med det siste semesteret? vil jo bare være snakk om 2-3 mnd ekstra med å gjøre det slik som jeg har planlagt, og får itillegg slappe av å kose meg med babyen.

 

ville tatt permisjon hadde jeg vært deg, tiden med babyen din får du ikke igjen, og studiene kan vente når du har så kort tid igjen. Bacheloroppgaven krever tid og konsentrasjon, noe du har lite av når du har fått en nyfødt.

 

Men det går an, det tviler jeg ikke på. Eksamener er en ting synes jeg, men hovedprosjekt er en annen ting. det er ikke noe jeg har lyst å "slurve" meg gjennom iallefall.

 

Hvor er du fra egentlig?

 

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Jeg er fra Ringsaker.

Veldig usikker på hva jeg kommer til å gjøre. På den ene siden hadde det vært veldig godt og hatt permisjon fra januar av og bare brukt tiden til å glede seg til nurket kommer og når det kommer bare bruke tid til bli kjent med det og nyte de første mnd, men på den andre siden hadde det vært utrolig godt å bli ferdig med bachlor til sommeren.

 

Jeg blir nok å ta det opp med skolen så fort som mulig for å høre om hvordan de kan tilrettelegge for at jeg skal bli ferdig og ta det der ifra.

 

Jeg har en super samboer som vil hjelpe meg for at jeg skal klare å fullføre skolen etter planen :) S jeg håper absolutt å få det til, men det vil tiden vise :) Er jo lenge til jul enda, må se ann formen og alt sånn om jeg i det hele tatt orker og har energi til å ta fatt på de siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, må bare slenge meg på her - begynner på masterutdanning nå i høst, og hadde tenkt/håpet på at jeg kan slippe å ta permisjon fra utdanningen, men gjør dette at jeg ikke kan få fødselsstipend fra Lånekassen? Altså, kan en ikke studere dersom man får disse pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får fødselsstipend fra lånekassen selv om man velger å ikke ta permisjon, men husk at du må ha hatt rett på lån og stipend siste 6 mnd FØR fødselen for at du skal få det. men det klarer du jo siden du begynner nå i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk mitt 2. år da jeg ble gravid med førstemann, med termin i slutten av April. Dette var midt i en praksisperiode på 12 uker og eksamen. Jeg fikk ordnet med skolen slik at jeg begynte tidligere i praksis. Eksamen kunne jeg velge å ta i Mai, eller utsette til August. Jeg valgte å ta eksamen, min mann var å i nærheten slik at jeg kunne ta ammepauser ol.

 

Jeg ble syk iløpet av siste året, da tilrettela skolen både praksis og bacheloroppgaven for meg. Jeg var i praksis i sommerferien, og tok bachelor i mitt eget tempo.

 

Jeg brukte 3, 5 år på skolen, jeg valgte å ikke ta permisjon, min datter var med meg fra hun var noen uker gammel. Jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte det, hvis ikke hadde jeg nok ikke vært ferdig på skolen enda;-)

 

Snakk med skolen, de kan tilrettelegge for deg. Jeg møtte MYE motstand fra ledelsen på skolen, men jeg sto på mitt og viste at jeg VILLE, og gav meg ikke hver gang jeg fikk ett nei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...