Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Kan noen gi et eksempel på en dagsmeny på ca 1200 - 1300 kcal?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Det er jo masse jobb å sette sammen en variert meny som dekker dagsbehovet for fett, proteiner og karbohydrater... 1200 kcal er jo også forholdsvis lite. Hvis du melder deg inn i vektklubb.no vil de sette sammen en meny hver uke basert på hvor mange kcal du skal ha. For å få så lite kcal må du skrive at du vil ta av mange kilo på kort tid.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Frokost: 2 skiver med magert pålegg Lunsj: 2 skiver med magert pålegg Mellommåltid: 1 skive med magert pålegg Middag: 150 g kjøtt eller fisk + 100 g ris/pasta/potet + 0,5 dl saus og ubegrenset med grønnsaker eller salat Kvelds: 1 skive med magert pålegg I tillegg kan du spise en mager yoghurt, 2-3 frukter og et glass juice. 2 skiver kan byttes ut med 3 knekkebrød.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Nettopp derfor jeg ikke teller kalorier. Det går kanskje for en stund, men man blir jo passe sprø og lei til slutt. Tror det er lurt å bruke fornuften og tenke over hva som er typisk sunn mat og hva som absolutt ikke er sunt. Spise hver 3. time til man er akkurat passe mett. Da kan man egentlig spise det meste. Noe kan ha lavt kaloriinnhold, men likevel gjør at du blir fort sulten igjen som f.eks lettbrus. Mens noe mat kan inneholde mer kalorier, men holde på mettheten lenger. Det er f.eks cirka like mange kalorier i juice og cola, men juice inneholder mer næring, derfor er det bedre å velge det. Fett inneholder mer kalorier, men er mye mer mettende enn raske karbohydrater som ikke trenger å inneholde så mange kalorier. F.eks loff, ris osv... Jeg har vært besatt på dette i mange år, men man blir bare stresset av å tenke på det hele tiden ( og stress produserer hormoner som gjør at man legger på seg). Nå tenker jeg heller at jeg skal spise alt med måte og aldri spise meg stappmett, bortsett fra til jul. Funker som faan. Ekstra bra blir det om man trener regelmessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå