Gå til innhold

Ang dagpenger, kan noen hjelpe meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer sterkt et barn til. Det som holder oss igjen er egentlig kun økonomi. Har sittet og lest paragrafer på nav nå og har forstått at det blir beregnet vanlig foreldrepenger i like mange uker (46 eller 56) også hvis du er arbeidsledig og får dagpenger.

Men dere som er i samme situasjon: hvis vi da velger 100% dekning i 46 uker, får man omtrent det samme som jeg gjør i dag? Eller regner de på en annen måte som jeg ikke klarer å lese utifra hjemmesidene. Jeg syntes Nav alltid har så mye ekstra, så blir så redd for plutselig og ikke få noe eller mye minde enn jeg har i dag.

Og om noen har vært i samme situasjon som meg tidligere: blir det kun beregnet etter de siste 6 mnd før fødsel eller regner de det beste året som ved dagpenger?

Og hva skjer etter jeg er ferdig med permisjonen, står jeg da på bar bakke om jeg ikke finner jobb med en gang?

Er så mye en skal ta hensyn til i dag...vi har jo lån og veldig mye annet som skal betjenes..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon for deg. Med meg regnet de ut ifra de 6 beste månedene. Jeg fikk dermed omtrent det samme som jeg fikk da jeg jobbet. Hvis du ikke får deg jobb med en gang etterpå, har du rett på dagpenger. Du står ikke på bar bakke... Mulig at noe er endret nå, men sånn var det i hvert fall for meg i 2005.

Skrevet

Takk for svar!

Med meg vil de kun ha dagpenger å beregne utifra hvis de kun ser på de siste 6 mnd. Om de ikke ser på de siste årene da. Da har jeg allminnelig og tilogmed høy inntekt. Jeg blir jo en prøver nå, og tipper at jeg ikke er så veldig attraktiv for en arbeidsgiver før permisjonen er over. Vil det bli omtrent det samme som dagpengene da om jeg har skjønt det rett?

Skrevet

Ja. Men min erfaring er at de var mer "firkantet" da de beregnet dagpengene. Mener de tok ut ifra de siste 6 mnd. der, men husker ikke helt sikkert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...