klar for 3? Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Når tid er det en skal begynne med strekkmerkekrem?
Gjest Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Det er vel egentlig ikke vitenskapelig bevist at kremer kan gjøre noe med dette problemet, det er genetisk betinget (sier de). Jeg vet ikke jeg. Jeg har ikke hatt strekkmerker ved mine graviditeter og jeg har smurt meg med vanlig god bodylotion. Det er klart at tørr hud ikke tåler så mye som en med mye fuktighet. Da jeg var på apoteket nylig kjøpte jeg med meg dr.Greves strekkmerkekrem, mest for nysgjerrigheten og fordi jeg likevel trengte ny bodylotion. Og den lukter nydelig, og så tenker man at "man vet jo aldri". Smør deg godt inn med en gang du, flere ganger til dagen :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Har sneket meg inn fra 3. trimester: Er nå 32 uker på vei. Har ikke hatt så stor mage, men som nevnt over er det ingen kremer med veldokumentert effekt mot strekkmerker, men greit å smøre seg i tilfelle det forebygger. Jeg smører meg fortsatt ikke noe særlig, men når jeg kjenner det begynner å klø på huden på magen (noe jeg tror den gjør når den strekker seg), så smører jeg meg godt inn med vanlig vaseline intensive care bodylotion med aloe vera. Jeg gjør det ikke hver dag. Jeg har enda ikke fått noen strekkmerker på magen, men er fortsatt 2 mnd igjen, så sjansen for at de dukker opp er der
b77h Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Hei Jeg tror nok også at det kommer helt an på hvilken hudtype man har, og om underhuden klarer å følge med når "vi vokser"... For sånne som meg, som fikk strekkmerker på hoftene allerede i tenårene, er det nok stor fare for at de kommer snikende. Og faktisk har jeg oppdaget to små på siden av brystene allerede i uke 16!!! Puppene er mye større, men ikke så store at jeg må skifte bh-størrelse, så med andre ord lover ikke dette bra i forhold til magen... Jeg har nettopp startet med en krem og olje jeg absolutt kan anbefale: "erbaviva" strech mark cream. De har også en olje som jeg bruker om kvelden + kremen på dagen. Det som er supert er at den er økologisk og uten skumle ting som parabener, kjemiske stoffer, fargestoffer, parfymer osv. Sånt vil jeg iallefal unngå nå (også ellers). Kjøpte den hos Gimle parfymeri i Oslo, fikk veldig god hjelp der. Tror også de har en nettside som jeg kommer til å bestille fra i fremtiden (bor langt unna). Tror det blir lettere for mageskinnet å henge med, når det over lengre tid har blitt mettet med fett og næring. Håpet er der iallefal ;-)
Mammatilsnart2:) Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Cacao bodybutter + stick på The body shop er super bra Koster 149,- så ikke dyr og veldig drøy Jeg brukte den sist og nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå