Gå til innhold

Urinveisinfeksjon. Hva er ditt beste tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå holder jeg på å få urinveisinfesjon. Det er noe dritt jeg ikke har hatt på mange år. Bortsett fra når jeg var gravid da, men da merka jeg ikke noe til det.

Hva kan jeg gjøre for å få det til å gå over igjen? Kan man ta tranebærkapsler når man ammer? Man skal jo ikke det når man er gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk masse for å få skylt ut, gjerne appelsinjuice.

Skrevet

Kok opp vann og bland det med eddik og sukker. Smaker dritt, men da går det fortere over.

Skrevet

spis masse yoghurt... nøytraliserer:)

Skrevet

1 g C-vitamin daglig forebygger ihvertfall for det gjør urinen såpass sur at bakteriene ikke trives:)

Skrevet

Drikke masse vann med litt natron i, det skal vel nøytralisere slik som eddik vil jeg tro.

Skrevet

Takker. Tror det blir masse vann, appelsinjuice og youghurt(fryktelig vanskelig å huske stavemåten) her. de andre alternativene var ikke særlig fristende:)

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor nøytralisering av urinen skal være bra jeg da...Legen jeg jobba med ga alltid beskjed om 1g C-vit i tillegg under en uvi kur for å surne urinen, og forklarte dette med at bakteriene ikke trives i sur urin. C-vit kunne også holde uvi borte for folk som var plaget med gjenntatte uvi. Hvorfor nøytralisere? :)

Skrevet

Tror ikke hun mente nøytralisere.Nå vet ikke jeg med batron,men hun sammenligner med eddik så jeg regner med hun mener å syrne(eller hva det heter):)

Skrevet

Ja beklager, jeg mente å surne urinen. Selvfølgelig er det lurt med C-vitaminer, men det hjelper jo ikke så mye der og da kanskje. Jeg var en del plaget med begynnende UVI for en del år siden. Da drakk jeg så mye jeg orket av vann med litt natron i. Det har jo ikke noen særlig smak akkurat, så går greit å drikke. Var vel snakk om ei teskje i en liter eller noe. Mener magen kan bli litt luftig av det ;). I hvertfall så slapp jeg unna en del kurer for UVI fordi jeg fikk renset bort bakteriene eller noe slik ;)

Skrevet

Kjerringråd er å drikke 1 liter appelsinjuice og vann i tillegg og tisse hele tiden! Skyll ut bakteriene.. Går det ikke over etter det, er det best å oppsøke lege! Jeg har hatt det så mye tidligere at jeg må mest sannsynlig ha medisiner for å bli kvitt det..

Skrevet

Takk for råd.

Jeg hadde kronisk uvi fra jeg var 3 til jeg var 5 eller noe. Ikke moro!

Det har ikke utviklet seg noe særlig utover kvelden så kanskje jeg slipper unna. Kjenner det ulmer men.

Skrevet

Mitt beste tips når det ligger og "ulmer" er å pøse på med appelsinjuice og anna sur drikke, og så forsøke å drøye dobesøkene lengst mulig. Man spyler bedre ut om det rekker å samle seg opp litt urin (i følge legen min, og det funker i alle fall på meg). Og så er det viktig å tømme blæra helt når man er i gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...