Gå til innhold

Tria er født (drømmefødsel!)!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 11.august (13 dager før termin) våknet jeg kl 04:30 på natta av plagsomme sammentrekninger og så for meg nok en omgang med maserier. Jeg lå ei stund og døste, men skjønte etterhvert at jeg ikke villle få sove noe særlig mer. Jeg hadde lest her inne at et varmt bad når en hadde maserier kunne enten roe det hele ned eller gjøre riene mer effektive, men orket ikke tanken på å begynne med bading midt på natta og gikk derfor og tok meg en varm dusj i steden. Etter dusjen gikk jeg for å legge meg igjen, men innså fort at det ikke var mulig å få seg noe søvn. Jeg gikk opp på stua og satt meg for å ta tiden mellom takene som fremdeles ikke var vonde, bare ubehagelige. Det var mellom 3-5 minutter mellom og ikke noe regelmessig. Da klokka var blitt 06:15 begynte riene å gjøre mer vondt så jeg gikk ned på soverommet og vekte mannen min og sa at jeg trodde det var noe på gang. Jeg gikk på do og da gikk slimproppen også. Jeg ringte føden og de ville at jeg skulle komme inn for en sjekk med en gang. Mens mannen min ringte mamma for å få henne til å komme pakket jeg siste rest av ting i sykehusbagen og satt litt sammen med jenta vår på 4 som også hadde våknet. Riene var nå smertefulle og kom med 3 minutters mellomrom. Kl 07:00 kom mamma og jeg og mannen min kjørte avgårde til sykehuset.

Vi ble registrert inn kl 07:10 og jeg ble ført rett inn på et føderom. De tok blodprøve og sjekket fort at babyen hadde det bra før jm sjekket åpning. Jeg hadde da 7cm åpning. Et kvarter senere var det full åpning og pressriene satte igang. Kl 07:55 var Tria født, ei lita tulle på 2820g og 47cm. Selvfølgelig verdens nydeligste! Fødselen gikk over all forventning. Jeg mistet bare 2,5dl blod og måtte ikke sy et eneste sting.

Nå har vi kost oss og slappet av på sykehuset i noen dager, og skal nå kose oss masse videre her hjemme.

Lykke til til alle dere som fremdeles venter på å føde!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om drømmefødsel ja! Sånn vil jeg også ha!! :)

Gratulerer så mye, og kos dere videre hjemme! :)

Skrevet

Det hørtes ut som en drømmefødsel ja. Skulle ønske jeg kunne få samme type fødsel. Om jeg får samme fødsel som sin mor, så kan jeg få en slik fødsel jeg også, men jeg er forberedt på alt.

Uansett: Gratulerer så mye!! Lykke til og kos dere masse fremover :)

Skrevet

Gratulere så mye med den lille:)

Det hørtes virkelig ut som en drømmefødsel ja:)

Herlig at det nå er over og at dere kan kose dere med den lille:)

Lykke til videre:)

Skrevet

Oi for en drømmefødsel ja=) *Håper også på det* hihi

Gratulerer så mye=) Og lykke til videre=)

Skrevet

gratulerer så mye med vel overstått drømmefødsel og med den lille pinsessen. Blir glad hver gang jeg leser om dere som føder før termin å har en flott opplevelse, 15 dager igjen her og håper det snart er min tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...