Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Vi bor for tieden i vesterålen, og her er det 2 timer til sykehuset. I og med at jeg hadde styrtfødsel med 1.mann, er det ikke aktuelt for meg å sitte hjemme og vente til fødselen starter. Jeg må være i nærheten av et sykehus de 2 siste ukene før termin. I tillegg har jeg en dødfødsel 30. nov 08 bak meg. Dette har gitt meg en del bekymringer i dette svangerskapet, men jeg har fått kjempe god oppfølging og er ved godt mot nå. Har nå 2,5 mnd til termin, og tenker derfor en del på forestående fødsel. I og med at vi bor så langt unna sykehus, og ikke har familie i nærheten, så har vi tenkt å reise sørover når det nærmer seg termin, og bo hos mine foreldre. Jeg har fått fødeplass på AHUS, og har da 10 min til sykehuset og barnevakten i boks. Men i og med at jeg var igjennom en dødfødsel i november (28. uke) har jeg også hatt en del kontakt med sykehuset i Tønsberg (var der jeg fødte sist, har flyttet nordover i mellomtiden) Jeg har værdens beste lege i Tønsberg, og hun vil tilrettelegga alt for meg for at jeg skal føle meg trygg, så jeg har fått tilbud om å føde der også. Jeg får også satt i gang fødselen 1-2 uker før termin også, noe vi antagelig kommer til å gjøre, da jeg har veldig lyst til å føde på et kjent sykehus og med en lege jeg kjenner fra før. Men samtidig kjenner jeg at det blir veldig slitsomt å måtte reise så tett opp til termin, og med en 2 åring på slep, og en nyfødt baby på flyet hjem. Og i tillegg så har vi jo denne svineinfluensaegn, men den gidder jeg ikke bekymre meg om før vi vet mer om hvordan den utarter seg. Var på kontroll hos jordmor i dag, og hun sa at de selvføsgelig skulle tilrettelegge for meg her nord også hvis vi ikke reiser sørover. Med tanke på tidligere styrtfødsel vil jeg nok få igangsetting 2 uker før termin her nord også, sånn at jeg vet at jeg rekker fram til sykehuset. Det jeg nå sitter og lurer på er... Hva skal jeg gjøre??? Frister veldig å bli her, reise på sykehuset og bli satt igang og reise hjem etterpå. Men samtidig har jeg veldig lyst til å reise sørover også. Klarer ikke å få bestemt meg. Betyr mye for meg å få føde i Tønsberg, men hvordan prioritere her. Vi har også en del planer om besøk ol når vi kommer sørover men vet det ikke er det som skal styre hvor jeg skal føde. Trenger noen andres synspunkter.
Nikki 75 Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Hvis de er villige til å tilrettelegge for deg ved sykehuset i Nordland, så tror jeg at jeg hadde blitt der oppe. Det er som du sier utrolig mye styr å reise mot slutten av termin, med en smårolling på slep og for å ikke snakke om en nyfødt i tillegg på veien hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå