trøndermamman87 Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Kan dere vere så snill å hjelpe meg. På mandag starter jeg opp igjen på jobb etter ferie. Skal så jobbe 8 uker før permisjon. Mitt problem er da hva i alle dager jeg skal ha på meg. Det er jo begynt å bli kjøligere ute så tights er jo ikke helt aktuelt. Kan bruke lang tights, eller strømbebukse, med tunika over. Men synest ikke det er så fint med joggesko attåt på et kontor. Og støvletter er jo litt vanskelig nå når en nærmer seg 8-9 mnd gravid. Og så synest jeg det er grådig kjedli å gå rundt i svart hver eneste dag. Dongeribuksene kommer jeg ikke inni, dessuten føler jeg meg som en boms i de nå.. Er i kontakt med kunder hele tiden, så kan ikke akkurat gjemme meg i joggis bakerst i kontorlokalet heller... Noen som har noen klestips, hva bruker dere?
Marbella Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Kjøpte meg en kul trang mamma dongeribukse og en svart mamma dress bukse på Exit, de kostet 3-400 kroner ...bruker tunika over. Går i gode sko, men har et par halvhøye støveletter som jeg tar på meg når jeg er i kundemøter.
Nordlandsjente på Østlandet Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Jeg er nå i uke 34+5. Jobber i bank. Skal jobbe 3 uker til. Går fortsatt i tights kort/lang alt etter temperaturen. bruker mye Tunika over. Har også en del bukser jeg har kjøpt på Vero Moda à la linbukser med snøring i livet. Funker også fint med Tunika til evt litt vide topper eller en pen singlet med bolero/åpen cardigan utenpå. Har brukt sandaler en del frem til nå, også ballerinasko. Ellers er det lite annet enn joggesko som passer. Har kjøpt meg et par litt penere joggesko/gullfarvet som passer til det meste, bukse,tights etc. Men føler selv det er vanskelig å variere om dagen.... begynner å bli lei av det meste. Klem
Tigerpote Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Jeg har ei svart mamma-bukse, litt dressbukseaktig, som jeg nærmest bor i. Eller så bruker jeg tights. Har brukt skjørt en del også, men de har jeg vokst ut av. Som overdel bruker jeg lange singletter med cardigan over, eller jeg bruker tunika eller figursydde skjorter. Evt vanlige bomullsgensre som er litt lengde på. Har alltid noe som går under baken om jeg bruker tights, men ikke når jeg bruker bukse. Jeg går fremdeles med sandaler, fordi jeg ikke fikser hele sko. Er brennhet på beina og hoven. Er i uke 33 jeg, og har 5 uker igjen å jobbe til perm!
3SmåGull Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Hei, Jeg har kjøpt stretch-bukser i sort på Kappahl (249,-) som virkelig ikke ser ut som joggebukser. Pene nok for kontor og veldig behagelig å ha på. I tillegg har jeg kjøpt meg flere singletter i forskjellige fine farger som jeg benytter under tunika / skjorter / bluser, da jeg liker at overdelen går over rumpa (er i uke 38). Med en singlet under, kan jeg benytte mange av mine ordinære klær... Lykke til!
Stolt trebarnsmamma Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Kan anbefale Gina Tricot sine dongrilignende tights. Veldig behagelig og man må ikke bruke lange topper som dekker rumpa...
trøndermamman87 Skrevet 14. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2009 Takk for svar jenter Får ta meg en runde å se om jeg ikke finner noe Når vi først har denne tråden her, hvordan går det med dere kontordamer på jobb? Går det greitt å sitte 8 timer hver dag? Hvordan er ryggen, er det vanskelig å finne god sittestilling? tenker med meg selv at det blir liten plass for magen og vanskelig å få puste skikkelig..
Tigerpote Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 Hei igjen:) Jeg har kommet meg igjennom første uka etter ferien, og må ærlig innrømme at jeg er ganske sliten. Har lagt på meg mye, er tung, har hovne føtter, halsbrann hele tiden, og føler meg generelt trett og sliten. Etter ferien var det en del å gjøre, og lokalene er så varme. Sover heller ikke godt hver natt, fordi det er tyngre og puste og føler et press rundt halsen når jeg ligger, som om jeg henger opp ned og får alt blodet opp i hodet. Veldig ekkelt. Ellers våkner jeg når jeg skal snu meg, og tisser og tisser og tisser hver natt. Psykisk sett er jeg litt på grinern, uten at jeg vet hvorfor. Føler meg heller ikke motivert for jobb, tenker bare baby, fødsel, baby, fødsel, permisjon, baby, fødsel hehe;) Vurderer sterkt å redusere en dag i uka, på onsdager, så jeg får en pause innimellom. Skal høre med jm på mandag. Har litt småvondt i ryggen og i halebenet til tider. Enn du/dere andre?
Marbella Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 Jeg driver min egen bedrift og er endel på farten heldigvis, har ikke klart og sitte på kontor 8 timer om dagen, klarer ikke helt og finne stillingen på en kontorstol, føler at jeg sitter men magen under haka. Pga varmen her oppe i nord i sommer har jeg hatt siesta fr 12 til 14 nesten hverdag, og det har vært utrulig deilig. Nå er det bare 2 uker til terminen og nå er jeg bare innom av og til. I motsetting til mine andre to fødsler har jeg vært i topp form dette svangerskapet, gruet meg litt med tanke på at jeg såvidt klart å gå pga bekkenløsning med nr 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå