Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mer fomlete og usikker mann skal man lete lenge etter...

Har i en periode før graviditet vært sykmldt og da satt han hver gang å klødde seg i hodet - kunne ikke finne en god løsning for å gjøre meg bedre. Måtte ordne det selv:)

Nå, da jeg ble gravid tok jeg først kontakt for å få en oversikt over hva slags oppfølging jeg skal ha, da jeg har født prematurt tidligere. Han så rart på meg og svarte at det ikke var nødvendig med ekstra oppfølging. Fikk han tilslutt til å sende en henvisning til GU. Og selvfølgelig får jeg ekstra oppfølging hele veien:)

I går var jeg på første legekontroll i graviditeten, og han satt med dette skjemaet/helsekortet foran seg - stotret og bladde febrilsk før han mumlet noe om at vi måtte jo ta blodtrykket... Ja.... svarte jeg og lo litt for meg selv.

Og så slapp han bomben: Du har et barn fra før av? Og svangerskapet gikk ukomplisert for seg?

Hæ??? Jeg begynte bare å le igjen(kun fordi jeg visste at andre skal ta hånd om meg videre) og svarte at det kan vel ikke kalles ukomplisert med hastekeisersnitt i uke 27, full uttrykning med ambulanse til sykeus og 10 uker på sykehus i etterkant...

Stakkars lege - visste ikke helt hvor han skulle gjøre av seg, jeg måtte minne ham på blodprøver, vekt etc og be ham sende inn papirene til sykehuset. Hadde trodd han var syk, om jeg ikke visste at han er sånn til vanlig. Tror desverre at jeg kommer til å bytte fastlege etterhvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var det værste jeg har hørt:)

kan jo ikke annet enn å le av det, men jeg hadde så saktens begynt titte litt rundt etter ny fastlege ja:)

høres jo totalt distre ut han der..

tør ikke tenke tanken på hva han gjør med folk som skikkelig farlig tilstander...

_hm...puster du ikke?? kanskje jeg bør tenke på gjenopplivning??

hehe...uff....

Skrevet

Ble ganske satt ut, ja. Og som spesialisten jeg går til sa: Du skal uansett bli fulgt opp nøye, ikke jobb, kun ro og hvile - og ekstra UL hele veien. Det er godt man er sånn nogenlunde oppegående selv:)

Skrevet

Herregud, en at en sånn kan leve av å være lege!:0 Nesten skremmende.. Men måtte jo le litt av han også da.. Ser ikke for meg at han takler de minste kompliserte ting, så jeg hadde fått null tillit til en sånn en!

Skrevet

Ikke bra med all den legespriten, eller kanskje han var pasient selv som har forvillet seg inn på et legekontor?

Skrevet

må bare le jeg, men det er jo fullstendig tragisk!

heldigvis så er det veldig enkelt å bytte lege, det har jeg måtte gjøre noen ganger, og har heldigvis en veldig god lege nå som jeg er gravid!

jeg har selv opplevd at en tidligere lege ikke fant ut av hvorfor jeg hadde så mye mage problemer, og da hun hadde tatt alt hun kunne av prøver, uten å få noe svar, mente hun at det måtte være hepatitt:) siden jeg hadde vært i thailand 6mnd tidligere! hun tok prøver av dette, og de viste at jeg IKKE hadde hepatitt! men hun måtte jo bare få meg til å tro det før hun hadde fått svar på prøvene!

konklusjonen ble at jeg hadde en følsom tarm! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...