Gå til innhold

kjøpe morsmelk??? Hvor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg littlenger ned, men bommet litt med overskriften (ble bare k) sa prøver igjen.

Jeg har fjænet begge brystene, sa kan derfor ikke amme. Har ikke noen store broblemer mtp at hun kommer til å få erstatning fra dagben, men det er ikke akkurat flust med antistoffer i erstatningen. Og da begynner jeg å tenke på svineinfluensaen, og føler at det kanskje er litt viktig at hun får i seg skikkelig morsmelk alikevel. Men jeg har jo faktisk ikke noe å gi melk av, sa derfor lurer jeg på om noen veit hvor jeg kan få tak i ekte morsmelk. Veit man kan få kjøpt dette om man ikke kan, eller har problemet med å amme. Men hvor????

Har termin om 6 dager...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykehusene har mottak for morsmelk, alla slik som blodbankene. Der har de mulighet til å donere ut mm til de som trenger det mest. F.eks premature kan få det bl.a

Men hvorvidt man kan kjøpe er jeg litt usikker på.

Skrevet

Du kan nok ikke kjøpe mm noe sted.

Det er kun melkebankene på sykehusene som har lagre av morsmelk, og det er veldig strenge regler for å kunne donere. De som gir mm må gjennom hivtest,test for hepatitt og cytomegaloviruset bla.

Jeg fikk selv ikke donere melk pga det siste (veldig vanlig virus, og ikke farlig for ens egen baby, men ikke bra for de minste).

Og slik bør det jo være, man kan ikke risikere at babyene smittes av noe de kan ta skade av. Jeg ville hvertfall ikke tatt imot melk fra noen jeg ikke var helt sikker på var frisk..

Og den melken de har i melkebankene er forbeholdt de på barsel- stort sett de som er premature. Jenta mi var for tidlig født, og siden hun var undervektig også, fikk jeg velge om hun skulle få morsmelkserstatning eller donormelk mens vi ventet på at min produksjon skulle komme igang.

Vanligvis får ikke de som er født til termin dette tilbudet engang.

Så jeg vil tro det vil være veldig vanskelig for deg å få morsmelk om fødsel og alt forløper som normalt- og nærmest umulig å få det etter du reiser hjem fra barsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...