Gå til innhold

Dere som fikk fødselen satt igang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere fikk modningspille (for det er vel det de gir..) til bebissen var ute?

Har en venninne som skal settes i gang ( 2 uker på overtid), så er litt spent..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang: Fikk modningsgele og fikk første lørdag morgen. Baby ute mandags morgen.

Andre gang: Fikk modningspiller og startet torsdag kl 13, og babyen var ute fredag morgen.

Skrevet

4 døgn. Men det går nok raskere for de fleste.

Skrevet

Var 14 dagar over termin, verken moden eller umoden, ingen opning.

11.30: Første modningspille, ingen effekt

17.30: Andre modningspille

22.00: Riene begynte (2 min mellom heile vegen, men ikkje så vondt i starten)

00.45: Flytta over frå observasjon til føden, 3cm opning og offisielt "i fødsel".

02.07: Guten var fødd, 15 dagar over termin.

Skrevet

2,5 døgn...

Skrevet

Fikk 3 piller. Fra den siste pilla til bebis var ute tok det 6 timer. Men riene varte bare i 4,5, aktiv fødsel tok 2,5 :)

Skrevet

Fra pilla ble satt inn til hun var ute gikk det nesten 23 timer.

Men fra første lille murring til var ute gikk det 7 timer og 50 minutter.

3 timer og 50 minutter fra 3 cm.

Skrevet

Fikk modningspille kl 11 om formiddagen, han var ute kl 3 neste natt.

Fikk ikke så veldig mye merkbare rier med det første, ble strippet kl 16.30. 1 time senere begynte riene å ta seg opp og begynte å bli merkbare. Fra skikkelige rier til han var ute tok det 9 timer.

Skrevet

Og 36 timer i aktiv fødsel...

Skrevet

Fikk pillen kl 10, baby ute kl.23.30.

Skrevet

ca 3 døgn

Skrevet

2,5 døgn

Mandag: Fikk pille på mårran og om ettermiddagen som ikke gav merkbar effekt.

Tirsdag: Det hadde blitt litt åpning og de kunne ta vannet.

Onsdag: Født 02.50

Skrevet

Fikk modningspille kl 09.

Vannet gikk 16:30 og riene startet med en gang

Knotten var ute 00:45

Skrevet

ehh - fikk på kvelden - hasteks kl 9 morgnen etter....

Skrevet

Fikk første kur med modningsgelé torsdag formiddag (18 dager over termin). Gutten min ble født lørdag kl 19.

Skrevet

Fikk første modningspille (måtte ha 3 stk) kl 15 fredag ettermiddag, og gutten var ute kl 18.18 lørdag.

Skrevet

6 dager før terminen fikk jeg en modningspille halv 9-9 tiden om morgnenen, gikk til ettermiddagen og ventet på rier.

Riene kom av seg selv etter legen tøyde litt. Fødselen varte 1 1/2 time. (fødde litt før 5 på ettermiddagen)

Skrevet

15 timer.

Fikk pille kl 16, den 14 april (etter vannavgang kl 05), og så drypp kl 23- så kom jenta ut kl 07.14 15.april:)

Skrevet

Fikk kur på kvelden mandag den 13.

Vannet gikk spontant kl 05:15 på sykehuset.

18,5 timer i fødsel.

Og lille blå var ute kl 23:45 den 14.oktober <3

Skrevet

Modningspille lørdag morgen. Vesla ute med keisersnitt mandag klokka kvart på to på dagen. =((

Skrevet

Fikk modningsgele tirsdag kveld kl 18.40... stormrier fra ca kl 22, lillegullet ute onsdag kl 04.13! :)

Skrevet

Ble satt i gang 16 dgr over. Fikk pille kl 1600 og 1900, riene startet kl 1910, og lille var ute kl 0009.

Skrevet

Jeg fikk modningsgele kl 11.00 på en onsdags morgen, legene sa at jeg ikke skulle forvente at fødsel kom til å skje med det første siden jeg var førstegangs fødende, ingenting skjedde på dagen unntatt jeg merket litt mensen murringer, gikk å la meg tidlig den kvelden, og rett før jeg sovner så går vannet mitt, klokken var da 23.00 (alltså 12 timer etter jeg fikk modningsgeleen)

Og 8 timer etter vannet gikk kom vesla ut ;)

Skrevet

første gang fikk jeg 2 modningspiller på søndag og 2 på mandag, tirsdag morgen tok de vannet, og jeg ble satt på drypp. det var først da jeg fikk skikkelige rier. dryppet ble vel satt i 1-tida og ungen kom halv 9 på kvelden.

andre gangen fikk jeg modningspille på torsdags morgen og ettermiddag. fikk så første svake rie med midnatt, og ungen var ute klokka 4. :)

Lykke til til venninnen din da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...