Gjest Tale30 Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Må innse at det nærmer seg permisjonsslutt. Har i det lengste håpet å kunne være hjemme til august 2010, når jenta er et år og 8 mnd, men må kanskje innse at det er tilbake i jobb i januar. Når må jeg søke plass for å ha en sjanse til januar? Og hva skulle skje om jeg får tilbud, men i desember finner ut at vi faktisk kan være hjemme lengre med henne? Er det noen negative konsekvenser for å takke nei til en plass? Og kan man eventuelt be om å stå på venteliste til august igjen hvis man får plass i januar?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Hvis du er så heldig å få plass, må du takke ja uansett. I hvert fall er det slik i Oslo. Og trenger du ikke plassen før noen mnd senere, er det bedre å betale for plassen selvom du ikke bruker den enn å takke nei. Takker du nei havner du bakerst i køen om ny plass senere, og den risikoen ville i hvert fall ikke jeg tatt. Jeg kjenner en del som betaler for en plass de ikke bruker for å holde på den til babyen kan/skal begynne. Stort sett er det snakk om noen mnd bare. og var jeg deg ville jeg søkt med en gang! Vet ikke hvordan opptakene er i januar, men jo fortere du søker, jo bedre. Ingen grunn til å vente.
Gjest Tale30 Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Det er derfor jeg har vært redd for å søke, fordi jeg har hørt at det gir negative konsekvenser å takke nei til en plass. Vi håper jo som sagt å skrape sammen til å være hjemme lengre, og det er for dyrt å betale på en ubrukt plass i 8 mnd. Det skal jo være garantert plass til ettåringene da så vidt jeg har hørt, så da må vi vel kunne regne med at hun får plass til august dersom vi utsetter start? Ser for meg atd et er vanskeligere å få plass i januar..
Gjest Tale30 Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Noen flere med et lite innspill til en forvirret dame? Bør jeg søke nå, eller bør jeg satse på at vi kan være lengre hjemme? Hvor lang tid i forveien bør man søke for å få plass? Syns dette er fryktelig komplikado. Bor i Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå