Gå til innhold

mistet idag for 3.gang på 1 år..

lihj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt tom innvendig, og føler at det ikkje er noen av mine nærmeste som forstår hvordan jeg har det akkurat nå.

Saken er den at jeg mistet (MA) i fjor sommer, var 9 uker da.

MA igjen 12.april, var da i uke 13, men fosteret

hadde vært dødt i noen uker. Deretter mente legene på UNN at jeg skulle bruke blodforynnende (abyl-e) neste gang jeg ble gravid. Og sannelig 1 mnd. etter utskrapning fikk jeg mens, og mnd. etter i juni var jeg gravid. Dette svangerskapet har vært tøft, fordi det innhentet meg det som hadde skjedd. Klarte ikkje slappe av eller glede meg over situasjonen. Ble fulgt godt opp på UNN, var på 3 ulttr. og alt så ok ut.

Så de siste 3 ukene har jeg bare tenkt og tenk, og klarte nesten ikjje vente til neste ultralyd som var igår, da skulle jeg være 3 mnd( 12 uker), men følte meg ikkje gravid, tenkte at det kunne være forsvarsmekanismne som styrte det, men rett fikk jeg igår, fosteret var dødt!!

Nå har jeg nettopp kommet hjem ifra sykehuset, blør masse, men det værste er vell over. Fikk ikke narkose og utskrapning som de to andre gangene, men en tab. som startet alt. Nå tenker jeg bare at dette klarer jeg ikkje flere ganger, Hva kan det være som feiler meg??

Legene forstår heller ingenting, de mente at abyl-e skulle hjelpe..

Og hva skal jeg si til de som er rundt meg?? gidder jeg ikkje prøve mere??

Klæm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var trist å høre.. Jeg har selv mistet 3 ganger på et år og vet hvor grusomt det er. Det tar tid å bearbeide det og jeg følte heller ikke at de rundt meg skjønte hvor grusomt jeg hadde det. Det var ikke noe trøst i å høre gang på gang ja ja at det er en mening med at det skjer.

Etter vi mistet for tredje gang ble vi utredet for habituell abort og var igjennom diverse undersøkelser og blodprøver. Det ble ikke funnet noen årsak til at jeg mistet. I følge legeforeningen kan det i ca halvparten av tilfellene av habituell abort ikke påvises noen "sikker" årsak hos paret

Vi tok en pause i prøvingen til utredning var over. Og tanken var der om at dette orker jeg ikke flere ganger og skal vi bare legge det på is..

Jeg er gravid igjen nå og har nådd 5 måneder. Jeg har brukt Crinone fra jeg oppdaget at jeg var gravid. I tillegg så går jeg nå på tabletter for lavt stoffskifte da stoffskifteprøvene lå i grenseland. Om det er de tingene som gjør at det går bra nå vet jeg ikke og legene kan heller ikke si at det er det som gjør at det ser ut til å gå bra denne gang. Så det er håp selv om det ikke føles slik når en mister gang på gang og ikke får noen svar.. Og jeg skjønner om du ikke er der enda at du klarer å tenke at det går bra neste gang. Det tok lang tid i denne graviditeten før jeg klarte å si at nå går det bra.. Det er flere på habituell abort forumet som det har gått bra med til slutt.

Ta vare på deg selv i tiden fremover og lytt til kroppen. Husk at du har lov å sørge.

Skrevet

Hei lihj

Så trist å lese. Vet så altfor godt hvordan du har det og hvor utrolig vondt det gjør. Du har noen tøffe dager nå.

Selv har jeg akkurat mistet for 4 gang (2 MA uke 9 og 14, samt 2 SA uke 5 og 8 - alt på 15 mnd). Har fått utredning for habituell abort, og har et blodfeil som kan skape blodpropper i livmoren. Gikk derfor på 2 forskjellige blodfortynnende medisiner sist gangen.

Nå som du har mistet 3 ganger, har du krav på utredning for å se om de kan finne noe galt. Håper du kan få det fort, for det tar litt tid.

Det er en eget forum her på BIM som heter Habituel abort. Her finner du mange innlegg fra oss i samme situasjon.

Lykke til videre. Håper ikke du har mistet motet!

Klem

Skrevet

Tusen takk for gode ord og råd, merker bare på hvordan dere skriver at dere virkelig forstår. Takk! Lykke, lykke til du som er gravid, og ja, nu har jeg funnet siden som du anbefalte luddes mamma, ord kan ikkje beskrive det, men hvordan takler du hverdagene og alle blikkene ifra mennesker rundt deg??? du må ha lykke til på ferden videre.

Mange Klæmma ifra mæ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...