Gå til innhold

Dere som har baby sound

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører dere hjertelyd hver gang?? Hører mye "skvulping" og byksing, er dette bebisn som rører på seg?? Er det farlig å bruke denne baby sound for ofte?? håper noen kan svare meg :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at man ikke skal bruke den ubegrenset ;-) Men spurte jordmor om det var farlig pga stråling ol (noen som sa det her inne), og hun sa at det er myyye mer stråling fra ultralyd, og det regnes ikke som farlig. jeg bruker min nesten en gang om dagen, for jeg må ligge stille, og da kjeder jeg meg, he,he. Hører babyen hver dag nå, men nå er jeg blitt 15+1. Og det er babyen du hører som svømmer og sparker rundt inni der ja :-)

Skrevet

Før uke 12 syns jeg det var vanskelig å finne lyden, men etterpå gikk det greit. Den er ikke så mye i bruk, men hører forskjell på mine tarmlyder og babyens bevegelser (tror jeg iallefall...hehe). =)

Skrevet

Enkelte ganger har jeg kun hørt skvulpingen og ikke hjertelyd, men når babyen klart driver og gjør kolbøtte der inne så har jeg tenkt at jeg sikkert hører hjertelyden neste gang.

Det var vel i uke 16/17 jeg ikke hørte hjertelyden på flere dager i strekk, men bare bevegelseslyder. Da ble jeg ganske bekymret... Men til slutt snudde babyen seg til slik at jeg fikk høre det lille hjertet, snakk om lettelse!

Jeg bruker ikke doppleren så utrolig mye, nå er jeg i midten av uke 18 og kjenner babyen godt når den sparker eller beveger seg. Men uansett så lytter jeg ikke så lenge av gangen og når jeg har funnet hjertelyden så hører jeg ikke mer enn noen få sekunder (5-10 sekunder kanskje) før jeg gir meg. Holder vel kanskje på maks ett minutt av gangen og ikke mer enn en gang om dagen. Måtte lage meg en slik regel for at jeg ikke skulle bruke den hele tiden. :-)

Skrevet

heisann :)

eg har hatt min baby sound i ca 3-4 uker.. og har bare klart og høre hjertet til den lille en gang..og fått puls opp på skjermen. er nå 15+2 uker på vei...

har blitt enormt bekymret til tider å har kontaktet jordmor, men hadde inngenting å bekymre meg for,,,

hmm,,, vet ikkje om det er eg som gjere noke feil eg :S

men det var utrolig deiligt å høre det den ene gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...