*falafel* Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 I natt var det så ille at jeg stod opp kl 05.15 og gikk en laaang tur i fjellet for å få ut frustrasjonen... Har blitt testet for den farlige svangerskapskløen for noen uker siden, og svarene var heldigvis negative. Men nå har det altså kommet tilbake. Kjennes ut som en million maur som kryper under huden, og det er verst på beina(i natt klødde det som besatt fra anklene og ned, ikke bra når man har lange negler). Fastlege er på ferie til mandag, det samme med jordmor. Sist var jeg på legevakta, og siden prøvene var negative fikk jeg bare et tips om å kjøpe zyrtec på apotek. Jeg har prøvd å smøre hvitvask på-hjelper ikke. Dusjen med skrubbevott lindrer der og da. Badekaret hjelper også litt, men bare så lenge jeg ligger oppi der;) En halv postafen gjør meg til en zombie i et døgn, så får hvertfall sove, men er redd den kan skade babyen(selv om jordmor sa d var greit å ta), og den hjelper definitivt ikke mot kløen. Hva gjør jeg?? Er det noe annet jeg kan ta som kan hjelpe? Nå klør det hele tiden, og det topper seg om natta :s
gm&linnea Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Har du prøvd å smøre på Eurax? aner ikke om den hjelper, men den er kløelindrende hvertfall på andre ting (stikk osv)
*falafel* Skrevet 14. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2009 Ja, det hjelper mot myggstikk, men hjalp lite nå dessverre Det er som om kløen ligger i blodet, så alle steder der huden er tynn og blodårene stikker ut klør det verst :s
klmw<3 Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Gravide skal helst ikke bruke eurax, det står på pakningsvedlegget... Jeg hadde det som deg forrige svangerskap og hadde lyst til å hogge av meg beina fordi det var så ille...hadde bokser med brus, Cider og øl i kjøleskapet som fungerte som kjøleelementer nederst i senga... min kjære var ganske grei og løp opp og ned på kjøkkenet noen ganger i løpet av natta for å bytte varme bokser med kalde...Prøvde bl.a vallergan og diverse allergimedisiner, men ingenting virket.. Var på legevakta midt på natta og fikk en sprøyte i rompa en natt jeg trodde jeg skulle bli loco...den hjalp litt der og da... Jeg hadde det sånn fra 24 til ca 36 uker ... skikkelig kjipt.. Denne gangen virker det som jeg slipper unna.. 36 uker og ingen kløe ennå.. har bare fått beholde kvalmen denne gangen og oppkast... Føler virkelig med deg.. ingen skjønner hva du mener med at det klør så j'%"%)vlig før de har prøvd det... helt sinnsykt...
*falafel* Skrevet 14. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2009 Hehehe, ikke meningen å le av innlegget ditt(for kløen er IKKE noe å le av), men i det minste fikk det meg i litt bedre humør, hjelper faktisk at noen skjønner hvordan jeg har det ) Takk!!
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Prøvd Dexem Foam (skum)? Den har hjulpet meg veldig:)
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Fåes kjøpt på apoteket forresten:)
klmw<3 Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Føler masse masse med deg Helt greit å le... håper du slipper unna etter hvert... prøvde å å ha litt humor.. min kjære mente jeg hadde et voldsomt forbruk av alkohol men kun til utvortes bruk da
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 14. august 2009 #9 Skrevet 14. august 2009 Kjenner til den.... men har faktisk gitt seg litt til meg de siste ukene. Hadde en periode der jeg trodde jeg skulle bli gal... vasket sengetøy til den store gullmedaljen, byttet vaskemiddel, tøymykner, brukte eddik osv osv osv Fikk også sjekket meg for svangerskapskløe, men alt såg fint ut. Smører meg inn med olivenolje når jeg står i dusjen og skyller av det overflødige, kanskje det er det som hjelper for meg no=) Du kan jo teste det ut =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå