fomle somle Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 vi driver og skal kjøpe oss leilighet, og da jeg fortalte moren min hvor vi skulle flytte, (fra henne og dit vi vil kjøpe oss leilighet tar det 30 min å kjøre) hun klikket helt, begynte med at jeg ikke brydde meg og at jeg stengte henne ute. Jeg valgte bort henne da jeg valgte å flytte så langt unna. Hun har førerkort og bil så er ikke noe problem med å kjøre. Det tar 15 min å kjøre fra henne og til oss nå, men vi har bodd her i 1 år snart og hun har vært på besøk 4 ganger. Det er alltid nye unnskyldnigner om hvorfor, enten er det ejg som er frekk eller så er det for at leiligheten vår er stygg og hennes to barn på 9 og 11 år ikke har noe å finne på her og hun kan ikke forlnage at de skal sitte iro. ( vi har nintendo wii, vi ahr lekeplass rett utenfor, og de har ninteno ds). Hun vil seriøst ikke ha kontakt med meg om jeg flytter dit vi har lyst til, er nermere jobb til oss begge to. Men litt lengere unna henne, Hun sier også at hun ikke kommer i barndåpen neste helg om vi velger å flytte dit. for da har vi kuttet ut henne om vi flytter. Er jeg urimeli når jeg står på mitt og sier at da er det faktisk hun som velger bort oss? og at hun ikke har noe med hvor vi flytter? det skal sies at det er hun som bort ett godt stykke utenfor byen da... bor på en måte på landet, og tåler ikke at vi vil bo litt mer sentralt. Foreldrene til samboeren min støtter oss og hjelper oss med alt, så blir veldig frustrert!
noLadyjustME Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Etter min mening helt klart ikke urimelig. Dere må få bo akkurat der dere ønsker!
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Din mor høres ikke helt voksen ut, synes jeg. Det er jo manipulering og hersketeknikker til de grader. Hvis hun velger å utebli fra barnets dåp og vil bryte all kontakt fordi dere skal flytte til et bedre egnet sted for dere, synes jeg at du skal la henne være i fred til hun innser at det er hun som taper på det. Synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Håper det ordner seg til det beste for dere! :-)
Mamman til M&E Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Det er vel ikke hun som skal bestemme hvor dere skal bo og dessuten så er 30 min ingenting! Min mor bor 4 t. fra oss, inkl 2 ferjer.
mamarama og lille banan Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Slik du fremstiller det her høres det ut som hun har psykiske problemer, og burde hatt profesjonell hjelp - så nei, du er ikke urimelig i det hele tatt. Dere bestemmer over deres liv, ikke henne.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 å herlighet, jeg er såå glad for at jeg har en familie som støtter meg i alt, og vil det beste for meg og mine. Jeg syns synd på folk som må være så vanskelige og "ødelegge" for andre ved å være så vanskelige, de må jo ha det litt vanskelig med seg selv. Ser de ikke at de lager mye vondt for dere? her er det såklart hun som er vanskelig, men det må vel ligge noe mer bak..? har hun depresjoner eller problemer? er vel ikke vanlig å "klikke" for slike ting? det er liten forsjell på 15 min og 30 min tross alt, man må likosm ut i bilen og kjøre et stykke uansett.. vi har familie som bor 50-60 min unna, og vi er nesten like mye med dem, som de som bor 5-10 min unna.. det er bare snakk om prioriteringer.
Ladybug~N&E Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 dette er vel strengt tatt ikke noe hun har noe med vel?? du er da ikke urimelig som velger å flytte til et sted som er mer sentralt og mer praktisk ift til jobb osv. Du har heeelt rett og du må bare stå på ditt. det er hun som driter på leggen om hun velger å ta avstand bare pga en adresseendring.... synes moren din er direkte barnslig. hverken mer eller mindre. hun skulle ha hørt seg selv, da hadde hun blitt flau. folk kommer til å le av henne dersom hun sier dette til noen.... det er da fullt mulig å opprettholde et forhold selv om man bor 30 min fra hverandre. vi snakker ikke kristiansand- kirkenes her..... i tillegg virker det jo ikke akkurat som om hun sliter ut dørterskelen deres i utgangspunktet heller... det er kanskje dere som er mest hos henne?? da vil jo hun jo ikke merke at dere har flyttet engang. (men unnskyld.. jeg måå bare nevne det: sliter hun litt med det sosiale livet sitt? er hun redd for å være alene? for da skjønner jeg på en måte at det skremmer henne at dere flytter så langt(i hennes hode) bort. om det bare er slik at hun øsker dere i nærheten av praktiske og egoistiske grunner (type barnevakt ikke så langt unna, handlehjelp osv osv...) så er det jo bare å lukke ørene for ulydene...) ååå, barnslig! jeg blir litt svett kjenner jeg... flytt med goood samvittighet;)
Gjest Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 oi.. hjelpe meg.. nei, her er det moren din som er urimelig!!
fomle somle Skrevet 14. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2009 Hun fremlegger det til sin omgangskrets at jeg ikke bryr meg og at jeg er egoistisk og at vi ikke bryr oss. Hun mente jeg hadde snakket stygt om henne til en venninne av henne som jeg såvidt har sagt hei til, dette kaster hun i tryne mitt hver gang vi krangler. Hun mener samboeren min aldri har likt henne og har prøvd å dra meg bort og nå har han klart det. Samboeren min har aldri hadd noe imot henne før hun begynte å oppføre seg slik og bestemme hvor vi skal bo. Hun ble slik etter mormor døde i fjor vår. Morfaren min orker ikke å ha kontakt med henne for at hun lager så mye styr, og tanten min klarer heller ikke å ha kontakt med henne! Så noe må d jo være. Hun kan aldri innrømme at hun tar feil og blir ikke ting slik hun ahdde tenkt så blir hun sur og lager ett helvette av en annen verden. Hun går til psykolog, men tror ikke det hjelper stort. Hun har gådd hjem uten jobb i 12 år snart så er kanche ikke rart om noe klikker!! Jeg orker faktisk ikke å ha kontakt med henne om hun skal fortsette slik, da hjelper det ikke at hun er moren min! og hun mener jo alt er min feil og at ingenting hviler på hennes skuldre! Noe som jeg mener er høyst urimelig! må to til for å krangle. når jeg forteller om noe vi har gjort som hun kanche ikke liker helt himler hun bare med øynene. og hun spør aldri hvordan det går men minstemann, det er visst ikke så interesant. hun bare snakker om sitt, noe som er veldig provoserende. snakket med fastlegen min om et og da spurte hun om hun ahdde en diagnose, så er vel kanche ikke jeg som er så fæl:)
sol2002 Skrevet 14. august 2009 #10 Skrevet 14. august 2009 Synes ikke at det er du som er urimelig her, men moren din som er urimelig, virker nesten litt barnslig
Ladybug~N&E Skrevet 14. august 2009 #11 Skrevet 14. august 2009 moren din er syk...... hun burde nok få enda mer hjelp enn det hun mottar i dag. og en diagnose. men du må fremdeles leve ditt eget liv på dine premisser. du kan ikke la moren din tråkke mer på deg. bare si klart i fra at du ikke lenger godtar hennes oppførsel. si at du gjerne vil være der for henne men at du ikke godtar all dritten du får servert om deg og dine. med mindre hun oppfører seg så har ikke dere noe å prate om. lukk ørene og gå din vei. du oppfordrer til mer av det samme dersom du blir og lar henne styre på lenger.... vanskelig å ta avstand fra ens egen mor men synes ikke det er så mye moderlig over denne frua her. hun trenger nok mer hjelp enn det du kan gi og hadde jeg vært deg så hadde jeg faktisk gjort det hun beskylder deg for å gjøre: nemlig trekke meg unna.... lykke til;)
fomle somle Skrevet 14. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2009 ja synes hun er barnslig, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre enn å kutte henne ut... Orker ikke dette lenger. Noen tips?
sol2002 Skrevet 14. august 2009 #13 Skrevet 14. august 2009 Forstår deg godt, det er ikke lett når enns egen nærmeste familie som er problemet, er liksom ikke lett å kutte bånd heller, men det kan kanskje være det beste. Selv slitter jeg litt med en søster som har en tendens til å slenge kommentarer, den siste fikk jeg høre av noen andre om ting hun hadde sagt da vi hadde barnevakt, de ble så sjokket over komentaren at de rett og slett følte de måtte si det til oss. Min søsterskommentar til sine egne barn at tante er så feit at hun ikke er fin når hun går i bunad/fin kjoler, greit at jeg har litt kiloer for mye, men det var tross alt 4 mnd etter fødselen. Ble ganske paff av kommentaren, vist vi sier henne imot eller har egne meninger om ting så er det vi som ikke tåler kritikk, trekke inn gnålefilteret. Så nå gidder jeg rett og slett ikke å ta kontakt med henne
fomle somle Skrevet 14. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 14. august 2009 åh herregud!!! det er ikke mange som har gådd ned alt etter 4 måneder. Min er 4 måneder neste uke og jeg har noen kilo igjen jeg ja. Det er jo skikkelig frekt å si!! men sant som du sier, er kanche det beste noen ganger å kutte kontakten.
sol2002 Skrevet 14. august 2009 #15 Skrevet 14. august 2009 Hadde det vært at jeg hadde mange kilo igjen etter svangerskapet, men det har jeg faktiskt ikke, er samme vekta nå som da jeg var på første kontroll, imens hun ble sykelig besett på å gå ned etter fødselen at familien faktiskt var bekymret for hun raste ned i vekt etterpå, jeg vet jo selv at jeg har for mange kiloer, og vil ned men det hjelper ikke å få sånne kommentarer. Nå sitter jeg her med bryllupsplanlegging og vet at hun skal ikke få hjelpe meg med noen ting, skal klare meg uten hennes hjelp. Kjolen er kjøpt, men hun har ikke sett den.
fomle somle Skrevet 14. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 14. august 2009 skal du be henne i bryllupet da? slike komentarer er veldig unødvendige, synes at om man ikke har noe positivt å si kan man la være.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 14. august 2009 #17 Skrevet 14. august 2009 hjelpe meg.. er du ikke voksen da? hun har jo ingenting hun skulle ha sagt. at hun ikke liker at dere flytter er nå så, men hun har absolutt ingen grunn til å holde på sånn. flytt dere, så blir det hennes sak om hun vil ha kontakt med dere eller ikke. hun oppfører seg utrolig stygt mener jeg.
sol2002 Skrevet 14. august 2009 #18 Skrevet 14. august 2009 Frister ikke helt akkurat nå, men det er enda 5-6 mnd til invitasjonene skal sendes, hadde egentlig tenkt å spørre henne om hår og make up, men det gidder jeg rett og slett ikke, har ei annen som jeg kan bruke :-), men hun kommer ikke til å bli spørt om noen verdens ting. Hun tror hun er gudsgave til mannfolka, har hørt flere si at hun elger seg innpå mannfolk når hun er på byen, så jeg synes rett og slett synd på han hun er gift med for han er i utgangspunkte ganske grei.
ippemo får augustbaby Skrevet 14. august 2009 #19 Skrevet 14. august 2009 Hm, høres ut som moren din leter etter unnskyldninger for å ikke besøke dere Vi bodde 10-15 min unna mine og hans foreldre, men valgte å kjøpe hus enda et stykke lengre unna. Nå tar det ca 30-35 min å kjøre. Fordelen er at vi får færre besøk (), ulempen er at det er mer upraktisk hvis noe skulle skje og vi trenger barnevakt akutt.
fomle somle Skrevet 14. august 2009 Forfatter #20 Skrevet 14. august 2009 sol2002: huff synd at enkelte jenta e sånn dær suns æ. mannfolkan fortjene nåkka ber!! ja suns hu leite etter unnskyldninga æ å, samtidi som hu hele tia si at d e æ som velge hu bort! e jo egentli ho som tar valge
sol2002 Skrevet 14. august 2009 #21 Skrevet 14. august 2009 Ja det er det, så nå gidder jeg rett og slett ikke å ta noe kontakt med henne idet hele tatt, så får vi se når tid vi snakker med hverandre neste gang. Håper det ordner seg med moren din, at hun innser at hun er urimelig, og innser hva som er best for dere.
fomle somle Skrevet 14. august 2009 Forfatter #22 Skrevet 14. august 2009 jo jeg er voksen og er lenge siden jeg flyttet hjemmefra, men helt siden jeg flyttet har hun lagt kjepper i hjulene og styrer og lager bråk. da jeg flyttet sammen med samboeren min toppet det hele seg, virker som om hun på ett vis er missunnelig på samboeren min for at han får mer tid med meg. Synes det er vanskelig å face at det er bedre uten henne selv om jeg vet det innerst inne. så får bare ta en dag av gangen så får vi se:) det går nok bra til slutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå