Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Nå jeg har vært på do, så kommer det friskt blod i do. Fire uker siden jeg fødte, og da revnet jeg veldig, men kun framover fra endetarmsåpningen, ikke bak der. Flere som har opplevd dette? Og blør ikke lengre foran, men brukt bind, og det viker som om jeg lekker noe, urin kanskje? Noe jeg kan gjøre? Andre med lignende erfaring? Sydde veldig mye, og løsner stadig tråder derfra..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Det er nok en hemorroide. De kan være innvendige. Men det er i de ALLER fleste tilfeller dette som forårsaker friskt blod fra endetarmen. At du lekker litt urin er også ganske normalt rett etter. Det er mange som opplever inkontinens etter fødsel. Her er det da knipeøvelser som hjelper:) Og dette er ting du kan og bør ta opp med legen på 6 ukers kontrollen:)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Bør jeg bestille time hos lege for å få en 6 ukers kontroll? Har allerede hatt to kontroller på sykehuset og skal der igjen om to uker.. Men det er kun for å sjekke stingene.. bør jeg gå til fastlegen og? Og hva vil en hemorroide si? Noe som går over eller?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Jeg husker ikke helt, men tror en selv bestiller 6-ukers kontroll hos fastlegen. Mener det var det jeg gjorde:) Hemorroide er en utposing av blod(Litt som en blå kul), som kommer av press, som ved hard mage og fødsel. De fleste får noe av dette, andre mer. Og noen har de på utsiden, mens andre innenfor endetarmsåpningen. Der finnes behandling i form av stikkpiller og kremer. Og er det galt nok, så kan operasjon for å fjerne dem vurderes. Denne vurderingen gjør legen. Hemorroider går som regel over av seg selv, men av og til kan de være der lenge. Kroppen bruker lengre tid på å gjøre det "alene":)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Hvis du ikke kjenner at du har hemoroider ved endetarmsåpningen kan det være du har det mer inni. Et reseptfritt middel på apoteket som heter alcos-anal er veldig effektivt.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Bør en bruke noe for det? For kjenner ikke noe til det, utenom når en går på do. Og er ikke smertefullt egentlig (tåler nok mer nå etter fødselen ) er bare det at jeg blør litt.. Og hvordan trener en opp blæren? Klarer ikke de knipeøvelsene, klarer ikke den "heisøvelsen".
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 En trenger ikke bruke noe for det, og er det innvendig så kjenner en det ikke likevel. Men alle blødninger fra endetarm skal sjekkes av lege generelt. Den knipeøvelsen; legg hele håndflaten din over tissen(utenpå trusen er helt greit;)), og kjenn at du kniper sammen(at tissen liksom trekker seg litt inn). Akkurat som når du skal veldig tisse eller bæsje, men kniper igjen fordi du ikke er kommet deg til doen:) Og mens du kniper, så holder du til du har talt til 8, for så å pause og knipe igjen osv osv. Gjør dette hver dag. Det er det samme som skjer når du kniper av strålen når du tisser - de samme musklene. Prøv det først, om du lurer på hvordan du skal knipe, for da er det i en mer naturlig setting. Eller det er det samme som når du kniper rundt en penis med vagina under samleie;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå