Gå til innhold

Tror dere de tiltalte nordmennene i Kongo er skyldige??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest alt jeg kommer over om saken, begynner jeg å tro at de er det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe rart har de i alle fall funnet på.

Skrevet

Jeg kan ikke se at noen på DiB har forutsetninger for å "tro" noe som helst om det.

Skrevet

Man kan jo tro hva man vil ut fra det man har lest uten at det betyr noe mer enn det?

Tanken er fri ;-)

Skrevet

Jo, men det er vel grunn til å tro at den informasjonen vi får gjennom media, er relativt selektiv. Vi sitter liksom ikke på saksdokumentene. Jeg synes det er litt skummelt når "folk flest" (for å si det med FrP) begynner å mene så mye om skyld/ikke skyld i straffesaker.

For øvrig: Gudskjelov at tanken er fri!

Skrevet

Det er vel en naturlig del av et tenkende menneske at man begynner å tro ting (også i straffesaker) når media driver å spyr ut artikler om saken?

Vi har vel like store forutsetninger for å tro og mene noe om dette, som vi har om alle andre ting her inne.

Skrevet

Dette temaet var vel tatt opp på anonym for litt..Var flere der som ihvertfall sa de visste av den ene av de,- altså begge var kjentfolk av noen her inne..Og ingen som var overrasket over hva de hadde rotet seg opp i, for å si det sånn...

Plutselig har media "glemt" og skrive om hva de faktisk gjorde der ned i utgangspunktet....Har vel stått, men litt vagt..

Hva tenkte de tro????

"Kongo,- DET ser ut som en kul plass og jobbe for tiden..Hva kan JEG gjøre der ned tro...Hmm,- Leger uten grenser..Nei,- ikke noe for oss ikke leger vi..Redd Barna,- nei DET er iallefall ikke noe for meg..Hey, vi har jo vært i militæret,- få se..Hva kan man gjøre i Kongo med slik kompetanse...Hmmm............. Nei, Kongo er liksom stedet for meg,- har alltid drømt om å reise til et av verdens verste land og vokse opp i, jobbe der, oppleve landet,-liksom...."

Hadde vært interessant å høre motivet bak Kongojobben,- for å si det sånn :o) Visst er det mye rart her inne,- men tror de som sa det de sa om de,- faktisk snakker sant....Og jeg tror de kommer hjem før jul, og de kommer til å tjene seg søkk rike på intervjuer, folk som vil skrive bøker osv osv..Og de kommer til å drite på draget og her inne får vi først høre det..Ei eller anna "reim" vil komme til å forføre en/begge og få høre at de var faktsik skyldige..Ikke bare denne ene gangen, men at de har tatt livet av mange......Også vil de begynne og krangle gjennom media for den ene vil "Innrømme" at de ikke har vært engler (mulig ikke drapet, men annet småsnuks) mens den andre vil nekte hardnakket og påstå han "tilstår" fordi han er sjalu, trenger penger og vil ha oppmerksomhet :o)

Mark my words:o) Villig til å vedde min ære som seriøs Dibber,- på at noe alla dette skjer:o)

Men SERIØST seriøst,- skummelt og "synse" på slike saker...Er så my esom taler både for og mot de....Men tror ikke det finnes bare inkompetente, korrupte mennesker i Kongo,- og at noe har de funnet ut :o) HVEM er korrupt er vel det store spørsmålet,- eller MEST korupt av anklagere og nordmennene :o)

Skrevet

Jeg syns ikke det er skummelt at folk tenker og mener noe. Det har jo ingen påvirkningskraft uansett.

Det bildet av Moland som vasker blod mens han gliser har ført til min oppfatning.

Og forøvrig er det jo ikke sånn at "folk på DiB" er en ensartet gruppe. Du vet lite om de ulike forutsetningene til å mene noe (ikke at jeg har det i denne saken)

http://www.vg.no/nyheter/uten-annonser/artikkel.php?artid=566296

Skrevet

har fulgt med på denne saken en stund å er veldig usikker... på en måte tror jeg at de er det, de hadde jo "falske" forsvar id kort, og de var jo ikke på noe spion oppdrag fra norge som de hevder. dette har jo norge sagt.

men samtidig mange av de bevisene mydighetene i kongo har fremlagt er jo ikke holdbar... De vet jo ikke om liket er sjåføren en gang! Og de såkalde vitnene... synes det hele er veldig merkelig.

tror egentlig at de lik så gjerne kan være skyldige som at de ikke er det. veldig vanskelig å si.

Skrevet

Poenget er at dette ikke er et spørsmål om smak og behag - slik de fleste debattene på DiB. "For eller mot kontantstøtte", "Liker dere den eller den butikken best", "Hva synes dere om folk som gjør slik eller sånn".

Dette er en slags "dom" avsagt på forhånd av "amatørjurister". Ja, det ligger vel i menneskets natur at vi grubler og gjør oss opp meninger om det som blir omtalt i media, men vi bør være bevisst på at det er synsing uten verdi. Problemet starter jo først hvis de blir frikjent og skal tilbake til samfunnet. Vil det da fortsatt gå mange rundt og "mene" at de egentlig er skyldig? For oss som er litt "eldre", kan vi tenke på Bjung- og Birgitte Tengs-saken.

Men nå tar jeg litt av med tanke på hva som var HIs innlegg, og jeg beklager det. Skal bare oppsummere: Man kan mene så mye man vil, men hvis de blir frikjente, skal de behandles som nettopp det!

Skrevet

Selvsagt skal de det. Og for min del er det stor forskjell på hva jeg "sier" her inne og hva jeg sier i virkeligheten...

Skrevet

enig med deg!

men de er jo uskyldige til det motsatte er bevist uansett hva vi mener:)

Skrevet

Daglig er det ganske mange innlegg hvir HI blir bedt om å forlate mannen sin, kaste han ut, ringe barnevernet, dyrevernet, kutte kontakten med svigermor osv. Syns det er verre "synsing" fordi det faktisk er synsing som kan få konsekvenser for noen.

Skrevet

Dette kan faktisk være en konspirasjon mot de to. Eller de kan ha gjort det. Uansett om noen som kjenner til de "troverdig" mener at de er i stand til det, så er det faktisk ikke noe bevis som trekker i retning for at de har gjort det. Var de som sitter i Norge og synser fordi de gikk på skolen med de tilstede under drapet? Nei.

Ja da, det virker helt fjernt å dra ned til Kongo frivillig, og mye virker rart av det jeg har lest, men de trenger ikke ha drept denne sjåføren av den grunn.

Skrevet

Uten å avsløre for mye... men min mann har hatt kontakt (kun gjennom jobben) med han ene. Min mann er ikke overrrasket over situasjonen han har havnet i.

Skrevet

Forferdelig kjipt bilde!

Skrevet

Ja, jeg tror de er skyldige.

Skrevet

Om de er skyldige i tiltale, det vet jeg ikke, men jeg tror så absolutt at de har rotet seg bort i noe de ikke burde...

Skrevet

på adressa.no kan man følge rettsaken live. ganske interesant å se hva som skjer! og MYE rart!

anbefales for interiserte å se, man kan også stille spørsmål.

Skrevet

sykt sykt!! masse som kjæm opp som aldri har vært nevnt før!

faren t den såkalte drepte sjåføren e bare 9 år gamler enn han å den spklate kona kan ikke bevis at dæm va gift!!!

dæm kan heller ikke bevis at like va den drepte sjåførn.

å aktor sitt i telefon:P yess da!! litt av en rettsak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...