Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 En bekjent av meg bruker søskenvogn til sine barn på 3 og 4,5. Jeg syntes det er litt merkelig. Jeg har en på 1 som sitter i vogn mens 2,5 åringen bestandig går selv. Jeg og denne bekjente har gått litt tur sånn av og til og ungene får beskjed om at de må sitte i vognen hele turen på 2-3 timer. Vi går på turområder så det er ikke biler og ingen steder å stikke av så skjønner ikke helt hvorfor hun har det sånn. Resten av dagen er di bare hjemme og inne. Hun har ingen andre å gå sammen med så det er derfor jeg syntes litt synd på henne og tar hun med på turer + at ungen ikke går i bhg. Virker ikke dette litt snodig? Vet ikke hvor mye jeg kan bry meg heller (gått på skole sammen hele barneog ungdomsskolen men aldri vært venninner liksom), men syntes også dette er veldig feil for ungene.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Hvordan hun prioriterer å bruke dagene sine, og hvorvidt hun bruker barnehage eller ei, kan vel være en vurderingssak.. men at hun lar et barn på 4,5 år sitte i vogn hver gang de er utenfor døra, dét syns jeg mildt sagt er bemerkelsesverdig. Forsåvidt samme med 3-åringen. De burde jo absolutt komme seg opp på bena og få beveget seg og brukt motorikken utendørs! Hvorfor ikke ta det opp med henne? Ikke direkte da..bør vel ikke si at "nå må vel barna snart få løpe litt?", men heller f.eks. foreslå at dere skal gå en tur inn i skogen (der vogna ikke kommer frem) og se etter bær eller sopp ellerno? Eller klatre litt i trærne? Har aldri skjønt meg på folk som er hjemmeværende som på død og liv "ikke har tid" til å la barna gå selv.....
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Har forsøkt, men det ender bare med at hun ikke blir med. Hun vil ikke gå der det ikke går ann å ha med dobbelvogna, "de sitter jo så greit i den". Min på 2,5 går alltid selv og vi er mye ute og jeg har bæremeis til minsten så det går fint for meg men hennes kan ikke. Hun må jo hjem til Home and away så hun syntes det er greit å kjenne ruta vi skal gå så hun vet hvor lang tid det tar.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 du høres ut som en skikkelig dårlig venninne som legger ut en tråd om henne her, bare for å se om det er flere enn du som synes hun er merkelig. Og forstår jeg det rett utfra innlegget, så har du bare ett småbarn , mens hun har to? Så da har du egentlig ikke peiling på hva det innebærer. Klart det er lett å ha en i bæremeis når en kun har en. Skulle likt å sett det synet med superstressa mor med en stor unge i bæremeis spm løper i ulendt terreng etter størtsemann So what om hun ser på home and away?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Ut fra innlegget forstår jeg at hun har en på 2.5 og en på 1 år. Den på 2.5 får løpe og den på 1 kan sitte i bæremeis. Er vel strengt tatt mer styr for henne å gå uten vogn enn for venninna. Høres ikke ut som mora er helt 100 % klar over hvilken oppgave hun har som mor med å få aktivisert barna. Å ha søskenvogn til barn på 3 og 4.5 år kan være en nødvendighet om man har behov for å gå lengre avstander med barna, men her er det tydeligvis bare for å gå tur, og da ser jeg ikke helt grunnen for at barna ikke kan få gå også.
Willy Wonka Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 Jeg ville tatt det opp med henne en dag.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 forstod det på innlegget at de går flere timer om gangen når de går tur sammen. Så har forståelse for at noen synes søskenvogn er veldig greit å bruke. Barn er jo forskjellige. Selv om Hi`s barn er flinke å gå, trenger det ikke å bety at venninnens barn er så flinke og lydige. Har selv barn er vanskelig å holde styr på. Hvor sto det at HI hadde flere barn? Kanskje jeg overså det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå