star_dust Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Hei. Jeg føler at alle gravide snakker om disse ribbein-sparkene fra babyen, men jeg kjenner ingenting av de (31+4). Det jeg lurer på er: skal alle kjenne disse sparkene? Og når er kjente dere dem? Jeg blir fort øm i ribbeina, men ikke pga av spark, kjenner ikke sparkene i alle fall. Sikkert et litt teit spørsmål, men måtte bare forhøre meg.Og er det forresten noen her som ikke klarer å handle inn utstyr til babyen da de er redd for at ting skal gå galt? Jeg er nemlig en av dem som ikke klarer det, jeg tørr rett og slett ikke. Føler meg veldig unormal i grunn:/ Takker på forhånd og HÅPER på svar:)
Malin90&Talia09<3 Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Kjente ikke de berømte ribbeinsparka før rundt uke 37-38 jeg, og ikke så ofte heller ;-) Jeg torte ikke før jeg var laaangt på vei, men handla inn alt tiklslutt så jeg har det klart ;-) Er også redd for at det skal gå galt, skjønner ikke helt at jeg skal ta med en baby hjem liksom, er så uvirkelig. Men det går nok bra skal du se :-)
star_dust Skrevet 14. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2009 Det står flere steder at babyen ikke har lagt seg ned med hode før en kjenner disse sparkene, og at en kan være kortere på vei enn man trodde. Har din lagt seg ned/festet seg? Godt å høre at andre syns det er vanskelig med utstyret også. Jeg klarer heller ikke å tro at jeg skal få oppleve å sitte med en baby i hendene. Er en veldig pessismist jeg da:/
Malin90&Talia09<3 Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Var til legen på mandag, da var jeg 39+6, da først fikk jeg vite at hodet var festet og langt nede i bekkenet.. Så veit ikke nøyaktig når det skjedde. Var ikke festet i uke 35 ihvertfall.. Så kan godt være mulig at de begynte når hun festa seg ;-) Blir nok annerledes når man sitter der i virkeligheten :-)
Tyren78-09+12 Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Jeg har ikke kjent spark i ribbeina før nå den siste tiden, og jeg er 37+1 idag. Holdet ligger nede i bekkenet, men legen mente han ikke var festet helt enda, da han fikk til å bevege hodet litt frem og tilbake. Jeg kjenner sparka bare på høyre side av ribbeina. Legen mente han ligger med ryggen på venstre side, og derfor sparker mest på høyre side. Tok heller ikke av med handling av utstyr før jeg var ganske langt på vei. Man må jo ha noe å kose seg med på slutten også, for da kan ventetida bli lang.. Jeg handla inn mye før vi dro på ferie(slutten av juni/beg. juli) fordi jeg var redd forma skulle bli elendig på slutten(slitt med mye kynnere osv..). Nå tror jeg det meste er i hus!
vekten30 Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Hei! Jeg er 33+1 i dag og kjendte spark i ribbeinene (ikke mange) for litt over 1 uke siden. Så ikke fortvil, du får nok kjenne dem du også Jenta mi har ikke sparket så mange gangene i ribbeinene (5-6 ganger) hittil. Men hun sparker en hel del ut til sidene. Jeg har også tanker om ting som kan gå galt, men prøver å legge dem til side og tenke at det som skjer det skjer. Jeg har mest tanker ang. fødselen. Men jeg har handlet inn det som trengst, fordi jeg ikke liker å stresse.. Jeg blir roligere når jeg vet at ting er klart. Men vi er alle forskjellige og hver enkelt må gjøre det som er mest naturlig for dem. Ønsker deg lykke til:)
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Godt å høre det ikke bare er meg som bekymre meg...tror nok nesten alle føler det er uvirkelig at man skal ta med seg en liten baby hjem enda man har hatt mange mnd å forbrede seg mentalt...Dette er min første baby og det tok åtte år og bli gravid så det er uvirkelig enda....:-) Jeg er 31+2 i dag og har fått alt jeg trenger i hus... kun vasket opp klærne som skal i sykehusbagen ellers ligger de andre sammelagt med kvittering på i skapet. Blir stresset av å ikke ha ting iorden så derfor har jeg skaffet alt:-) man må bare prøve og glede seg og kose seg med å gå gravid også og ikke bekymre seg sånn, men det er ikke like lett alltid. Jeg håper det går bra med oss alle og vi er jo langt på vei også nå:-)
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Glemte å skrive at jeg har kjent spark i venstre ribbebein innimellom... men sist kontroll så mente jormor at hode på jenta vår allrede er festet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå