Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Sett litt inne på adopsjons-sidene, og ser mange som krangler ang. hvem som skal få adoptere(infertile vs fertile med egne barn) og det argumenteres stadig med at man "redder" babyer som ikke har et hjem, og det er en sånn fantastisk stor gjerning å la de få komme til dems familie. (ja, og ref. til Angelina jolie, Madonna og alle disse som skal redde barn rundt om, som de selv sier) Dersom å redde hjemløse, fattige barn rundt om i verden var hovedmålet, så ville vel alle de pengene man bruker på adopsjon kunne reddet langt flere barn der de er, enn å ta med seg ETT hjem til Norge?(eller Hollywood) Er det så skammelig å inrømme at man ønsker å adoptere fordi man har LYST på barn, for seg selv? Må det absolutt være for å redde de svake og fattige? Å få barn er en egoistisk handling, og det bør det jo også være, ikke fordi man vil gjøre verden en god gjerning...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Her er det nok veldig individuelt. Noen adopterer fordi de ikke kan få barn, og noen adopterer fordi de vil "redde" et barn. Jeg kan få barn, men har ofte tenkt at adopsjon kan være en mulighet om noen år. Om jeg kunne hjulpet alle barn som lider i verden, hadde jeg gjort det uten å blunke.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Ja, men er jo det jeg mener. Da kan du heller sende alle adopsjonspengene til en organisasjon som jobber der barna er, og der igjennom hjelpe enda flere barn enn bare ett! Det er ikke bare foreldreløse barn som har det fælt i "u-land."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå