Gå til innhold

Togreise med 4-åring, klokkeslett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva ville du valgt?

Å sitte på toget med 4-åring frå 16.10 - 23.50 eller frå 22.58 - 06.26?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må rekne med 1/2 - 1 t både før og etter toget for å komme heimefrå til dit vi skal.

Skrevet

Jeg har tatt mye tog med mine barn, når de var 1 og 3 , 5, 7 osv...

Jeg ville valgt 16.10-23.50, fordi jeg har selv reist med nattoget som barn selv og det bråker veldig og skrangler/rister, jeg om min søster fikk aldrig sove på natt toget. Ta toget på dagen er mye bedre, barna kan da sitte å se ut følge med på hvor man er her, og et tips er jo å bestille plass i familivognen. Da er det andre barn der også, + at noen tog har tv/lekerom :)

Skrevet

Nå har jeg aldri tatt så lange togreiser med barna, men tror jeg også ville valgt på dagtid i familievogn.

Skrevet

Ok, det var vel omtrent det eg hadde kome fram til og.

Sjølv om ungen får sove på nattoget så kjem eg neppe til å sove og då blir jo dei neste dagane ødelagt.

Neste spørsmål: Ville du tatt med ei reisevogn (paraplytrille)? Tenker at det kan bli litt gåing frå toget og til buss eller bil eller drosje eller kva vi no ender opp med etter toget, altså rundt midnatt. Hmm...

Skrevet

Ja det ville jeg gjort ikke dumt det, gjorde det da gutten mi var over 3 år. Paraplytrilla er kjekk å ha og tar liten plass og er lett og ha med seg selv når den ikke er i bruk. Skal man ha med vanlig vogn, så må man ringe å bestille biletter til toget da de må ha plass til vogna, slipper å tenke på det om du har med paraplytrilla liksom for den kan jo bare ligge i hylla. Vi har tatt mye tog hehe, jeg også som barn da de fleste i min familie bor i trondheim. Så da har det blitt en del turer fram og tilbake gjennom åra.

Skrevet

Ville selv uten tvil valgt nattoget! Ser jo av rutetidene at det gjelder Bergen-Oslo :) Nattoget her er etter siste utskiftingene av materiell og utbedringene av banen blitt den rene nytelsen, for i de nye sovevognene har man det GODT. Ikke oppleves turen som "lang" heller, man legger seg i Bergen og våkner i Oslo. Klar til en "togfrokost" på Cafe Opera :)

Men kanskje lurt å la gutten sove litt på ettermiddagen, siden han ikke får lagt seg før kl 2200, men likevel må opp rundt kl 0645.(toget står jo på plattformen til 0700).

Nei, ingen tvil. Nattoget sammen med barn! .

Skrevet

Det blir ubekvem reisetid pga begrensa økonomiske midler. Dermed er sovekupé ikkje aktuelt dessverre. Då blir det vel berre enno meir logisk å ta toget på dag-/kveldstid.

Skrevet

Uten sovekupe er ikke nattoget noe for et barn, helt enig i det. Egentlig ikke noe for en voksen heller.

Men kanskje du da heller skulle vurdere å ta Haukeliekspressen over i stedet. Selv ville jeg uten tvil valgt det om jeg skulle reise på dagtid sammen med barn. Går tidligere på dagen (11:30) men er også tidligere framme (22:15). Og bussen har for det første et ferjestopp og for det andre et stopp på 45 min på Åmot/Vinje, begge steder kan gutten få løpe litt fritt på lekeplassen i stedet for å sitte "innesperret". At dere også sitter høyt her og ser bedre ut tror jeg også gutten ville sette pris på!

Prisen er omtrent den samme med tog og buss, som regel ørlite billigere med buss, men akkurat DET er for lite å legge vekt på

Men Alt i alt: Tror dere begge ville oppleve det som en vesentlig mer behagelig tur!

Mer info her om du ikke kjenner ruta: www.haukeliekspressen.no

Skrevet

Slett ikkje dumt, det einast spørsmålet då er om prisane som står der er ein veg eller tur/retur. Om prisen er 670kr kvar veg er det betydeleg billegare med minipris på toget, sjølv om eg då må betale for småen (han går gratis på bussen). Kan få togbillettar til 199,- pr person pr veg, totalt 796, nesten halv pris av Haukeliekspressen.

Skrevet

Wohoo! Heldigvis leste eg litt nøyare på nsb.no, eg trudde barn over 3 skulle betale, men det er barn over 4 :o) Då blir straks budsjettet romslegare, og vi kan velge meir ideelle klokkeslett!

Praktisk at vi reiser ei veke før 4-årsdagen :o)

Skrevet

Prisen på Haukeliekspressen er ca 1000 kr for en billett t/r om du forhåndskjøper.

Gutten går selvsagt fritt her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...