flypapir Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Har en del torsk i fryseren etter vi var på ferie og nå er tiden inne for å spise den opp. Hvordan spiser dere helst torsk? Gode oppskrifter søkes
Gjest Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Liker det best kokt med gulrøtter, poteter og smeltet smør. Ellers kan du jo lage fiskegrateng?
flypapir Skrevet 14. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2009 Det er disse tingene jeg pleier å lage Tenkte jeg skulle prøve å være bittelitt mer kreativ en gang.. Mener jeg har hørt at man kan ha sprøstekt bacon til f.eks?!
Sylteflesk Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Psari plaki - greskinspert oppskrift på ovnsbakt fisk, kjempegodt med torsk, steinbit, sei, eller faktisk også laks. http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=941 Jeg pleier bare å lage av en halvkilo fisk, men bruker likevel hele sauseoppskriften uten å halvere. Det ser tidkrevende ut, men er superenkel og mesteparten av tiden passer den seg selv så du kan gjøre andre ting i mens.
De tre gull Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Ta noen potetskiver i bunnen på en ildfast form. Deretter litt gulerøtter og vårløk. Legg også noen dusker med brokkkoli. Legg torske fileer oppå der igjen. Ta på salt og pepper og hel over en hvitsaus. Sett inn i oven på 200 grader i ca en halvtime.... mmmmm kjempegodt!!
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Eg pleier å lage dette av frossen torsk, blir ca to små porsjonar eller ein diger, så du får tilpasse etter behov: Putt i eldfast form: 2 torskebitar (eg bruker frosne) 1-2 gulerøtter i bitar 1/2 lauk eller purrelauk, oppskore. 1 boks hermetiserte krasja tomatar salt og peppar kvitlauk jalapenos Topp det heile med raspa ost. I ovnen på ca 200 grader i ca....tja, 30 minutt? hugsar ikkje heilt. Til osten er gyllen og du ser det boblar og koker godt nedi der. Serverast med poteter og rømme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå