Gå til innhold

Snuse når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det like farlig å snuse som å røyke når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Kutt ut! Vær sterk! Tenk på barnet ditt. Hadde du puttet røyk eller snus i kjeften på ditt nyfødde barn?

Skrevet

Skjønner jo at det ikke er bra, røyket før men sluttet på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid (2 år siden). Har ikke begynt å røyke igjen, men snuset litt siste mnd. Bare 6 uker på vei. Tenkte siden det ikke er bevist at snuss er skadelig..

Skrevet

Snus er skadelig mtp at muskelmassen svekkes og nikotin gjør at blodårene trekker seg sammen...Man blir svakere alstå fysiks om man snuser og i forhold til et foster så kan redusert blodtilførsel gjennom navlestrengen få katastrofale føger..Det er NIKOTINEN som er skadelig og den gjør altså at blodomløpet blir dårligere mens den "virker";- navlestrengen er jo direkte tilknyttet blodomløpet så om ungen har en svakere navlestreng med fra før av dårlig funskjon,- som i utg.punktet ikke er skadelig, så kan nikotinen være dødelig.....

Slike ting kan man ofte ikke se på forhånd, så hver "pris" du tar er faktisk å leke russisk rulett med ungens liv og/eller helse. Går stort sett bra,- som med røyken, men om man vet aldri...Man leker vel ikke russiks rulett selv heller,- flere ganger daglig....Fordi det er godt eller gøy???Putter ikke ei kule i en pistolog og stikker den i munnen og fyrer av på gøy? Gang etter gang, flere ganger daglig??? Eller? Det er faktisk det man gjør mot ungen hver gang man tar en sigarett eller pris snus. Selv om oddsen for at kula kommer er litt mindre,- så er den der..... Og med tanke på hvor mange gang man tar seg en pris eller en sigarett om man bruker det,- så vil jeg si at oddsen for at "Kula kommer" under graviditeten er like stor som at kule kommer under en runde med russisk rullett om man spiller DET flere ganger i året......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...