Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 ikke kast møblet pga det, mal det, beis det, velg akkurat hvilken farge eller trefarge du vil ha det i. Det aller beste er og male det selv. Billig er det og, og DRITFINT. Kjenner mange som har malt vitrineskap og de har blitt så fine. Blant annet kisebærfarget, hvit og brukt sandpapir i kantene, og mørk mørk brun beis nesten svart. Disse møblene er så fine.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Helt enig. En venninne av meg kjøpte leilighet med det verste furuhelvete kjøkkenet du kan tenke deg. Hun malte det og det ble NYDELIG
Lillebror og stoerebror Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Går jo ann å sette inn glass, speil osv i skap som ikke har dette og det koster ikke så innmari mye. Hva med å dekorere med bilder, tapet, servietter osv på bord, kommoder, nattbord osv? Lakker dem etterpå en del ganger for slitesterkt resultat. Sofa i furu kan man beise og bytte bein på så blir det stilig.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 For min del så synes jeg den avrundede FORMEN på endel av disse forumøblene fra 90 tallet (skjenker, vitrineskap osv) er umoderne og lite pen... Med mindre man styrer med å sette på nye ben, pusser ned kanter så de fremtrer som mer firkantede enn runde osv, hjelper det ikke mye å male det Jeg er enig i at et kjøkken fra furuhelvete (:-)) kan bli skikkelig fint om man maler, men der er heller ikke formen noe annet enn firkantet... stort sett.. Men, lykke til med malingen deres ;-)=
Lillebror og stoerebror Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Jeg er pusser opp gamle møbler og selger dem faktisk. Bruker alt fra 90-talls furu til loppemarked møbler. Trekker om gamle stoler, har masse verktøy for saging osv. Kjempe gøy og mye å tjene på det.
Gjest Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 jada masse morro man kan gjøre med gamle møbler:) Bare husk kvistlakk når man skal male furumøbler som er ubehandlet, ellers kan det bli noen lag med maling^^ Jeg er egentlig mere glad i 60-70 tallsmøblene, lett og få tak i billige møbler som blir som ny med litt maling eller andre justeringer.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Jeg har selv skjenk og vitrineskap i furu, som er malt hvitt. Skiftet knotter på. Og nå er det lekkert. Jeg liker dem jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå