Norwegian by injection Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Ei jente jeg kjenner skal passe mine 3 barn (hjemme hos meg) i 2 timer mens jeg er på et møte på jobben (kl.17-19). Lillesøstra til barnevakten går i klassen til min datter. Nå fikk jeg en melding fra moren til barnevakten at lillesøstra skal bli med den kvelden, uten å spørre meg først om det var greit. Altså, jeg vil egentlig ha minst mulig barn hjemme hos meg når IKKE jeg er hjemme, synes barnevakten har nok med å passe på MINE barn og at ikke hun trenger å ha med lillesøstra i tillegg. Men kanskje det er meg som er litt "streng"?
Tommage♀♂ Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Hun syntes kanskje at det var gøy for barna, få en venninne på besøk? Jeg ville ikke brydd meg noe særlig, er jo hun som skal passe! Hvor nøye må man passe skolebarn egentlig?
Norwegian by injection Skrevet 13. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2009 Glemte å skrive at jeg har en liten en på 2år som er helt "apekatt", he he! Det er derfor jeg er litt "bekymret".
De tre gull Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Ja du er litt sær... Kjempe kjekt med besøk i fra en jente i klassen...
It's all about me Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Men da er det vel bra at jenta di har en skolevenninne på besøk og barnevakten kan bruke mere av sin oppmerksomhet på 2-åringen. Synes du kanskje er litt sær. Ser bare fordeler med at hun tar med lillesøsteren jeg.
De tre gull Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Var akkurat inne og så på profilen din...Du har jo to store barn....så nå tenker jeg: Heldige du som har 4 barnevakter til din lille "apekatt"..
Gjest ronja røverdatter Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Jeg synes ikke at du er sær. Jeg ser vel ikke problemet med at lillesøsteren er med, men jeg synes at det var merkelig av moren å bare gi beskjed om at hun ble med. Hun burde i det minste ha ringt og spurt om det passet. For du kan ha gode grunner for at du ikke vil ha flere barn i huset, så det bør ikke være en selvfølge å bare sende med en ekstra.
Norwegian by injection Skrevet 13. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2009 Ok da, he he, jeg er sær! Jeg er litt sånn at jeg liker å bli spurt først, det er der det ligger ;-P
Norwegian by injection Skrevet 13. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2009 Så enig, det er liksom det som irriterer meg.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 14. august 2009 #10 Skrevet 14. august 2009 hehehe... Ja, du er skikkelig sær;) Det er da måte på.. hihi Hvorfor i alle dager vil du ha minst mulig barn hjemme hos deg? Og som de andre sier... Man trenger da ikke å "passe" store barn? Jeg føler ikke at datteren vår på 5 år må "passes på" ihvertfall. Og det er mye enklere å passe "apekatten" vår på 1,5 år når hun har med seg ei venninne. Da slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at han tar såpass mye av oppmerksomheten min.
Gjest Skrevet 14. august 2009 #11 Skrevet 14. august 2009 Skjønner at du vil bli spurt først, men det er jo bare for 2 timer. Tror ikke det blir noe problem.
Norwegian by injection Skrevet 14. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. august 2009 Grunnen til jeg vil ha minst mulig barn hjemme hos meg er: Mindre konflikter, mindre sjanse for ulykker, redd for det blir "party" stemning, mindre rot o.l.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 14. august 2009 #15 Skrevet 14. august 2009 Jeg skjønner såklart hva du mener. Men jeg er ikke enig da;) hehe.. Bryr meg lite om rot o.l. selv. Men når det er sagt, så har jeg stor respekt for andre som klarer å "se seg selv" slik du gjør. De aller fleste synes kanskje dette var litt sært, og jeg synes det er dødskult at du faktisk innrømmer at du er litt sær med dette;) hihi.. Det er uansett du som bestemmer i ditt eget hus. Lykke til! =)
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 14. august 2009 #17 Skrevet 14. august 2009 Hm.. litt streng, vil jeg nok si, men jeg er jo ikke deg, og du kjenner deg bare mest sannsynlig noe stresset over at det allerede er 3 barn som skal passes på - men tror du ikke denne jenta kan være til god hjelp....? Men hvor gammel er barnevakten, forresten ??
Norwegian by injection Skrevet 14. august 2009 Forfatter #18 Skrevet 14. august 2009 Hun er 14 snart 15. Veldig ordentlig jente. Lillesøsteren er 8år (hun som går i klassen til min datter). Jeg er en særing når det gjelder slike ting, er en sånn sikkerhets/kontroll freak, he he! Jeg må prøve å skjerpe meg ;-)
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 14. august 2009 #19 Skrevet 14. august 2009 Det er jo ikke sært, skjønner ikke hvorfor det skulle være det. Men du liker å ha kontrollen over situasjonen, det er åpenbart:-D Og jeg skjønner deg godt. Hvis jenta er ansvarlig av seg, og har erfaring med barn, er det jo ikke noe problem. Snakk med datteren din, og gi henne og venninnen en oppgave eller to som er knyttet til de mindre barna, som å passe på sikkerheten til minsten (som å passe på at alle dører er lukket, at porten er stengt, etc.), underholdning, elelr noe annet;-) På en alderen tar de ofte oppgavene sine veldig seriøst:-D
Norwegian by injection Skrevet 14. august 2009 Forfatter #20 Skrevet 14. august 2009 Lurt tips! Ja, dette går nok bra, he he. Takk for svar ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå